مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری کرج :

بهره برداری از فاز اول عملیات عمرانی آرامستان جامع البرز

۱۳۹۵/۰۴/۰۹ - ۱۳:۳۱:۵۶
کد خبر: ۴۲۴۴۰۵
بهره برداری از فاز اول عملیات عمرانی آرامستان جامع البرز
به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز " ، مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری کرج از بهره برداری فاز اول عملیات عمرانی در آرامستان جامع البرز خبر داد و گفت: این عملیات شامل حفر 1000 قبر، ساخت سر درب و ساختمان اداری است.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز " ، غلامرضا رضوانی با اشاره به اینکه اواسط سال 93 حدود 224 هکتار زمین در مسیر ماهدشت به سمت اشتهارد به منظور احداث آرامستان به این سازمان واگذار شد، اظهار داشت: با توجه به پیش بینی تکمیل ظرفیت آرامستان بهشت سکینه (س) در آینده ای نه چندان دور، ساخت آرامستان جامع استان البرز در دستور کار قرار گرفت.

این مسئول اضافه کرد: ایجاد گورستان های محلی در شهرهای اقماری کرج نیز یکی از معضلات مردم در این شهرها به شمار می رفت که با احداث آرامستان جامع این مشکل نیز رفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه آرامستان جامع البرز که بهشت علی (ع) نام گرفته است، بخشی از استان های تهران و قزوین را تحت پوشش خود قرار خواهد داد، عنوان کرد: در آینده ای نزدیک 500 هکتار از اراضی همجوار نیز به منظور افزایش مساحت آرامستان مذکور به سازمان آرامستان های شهرداری کرج واگذار می شود.

مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری کرج در ادامه پیشرفت فیزیکی سردرب ورودی این آرامستان را 20 درصد ذکر و بیان کرد: عملیات جدول گذاری و زیرسازی ابتدای مسیر آرامستان جامع استان البرز در دو باند رفت و برگشت و به متراژ 350 متر اجرایی شده است.

رضوانی به چاله کنی و کاشت بیش از دو هزار اصله نهال در آرامستان بهشت علی (ع) و واکاری درختان کاشته شده قبل اشاره و بیان کرد: در حال حاضر به دلیل تازه تاسیس بودن آرامستان بهشت علی (ع) درختان کاشته شده به طور مستقیم با تانکر آبرسان انجام می شود.

مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری کرج در ادامه از کاشت نهال در قطعات جدیدالاحداث آرامستان جامع البرز خبر داد و افزود: همه ساله در هفته درختکاری نیز به مراجعین اهل قبور جهت کاشت در مزار متوفی نهال اهدا می شود.

رضوانی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات انجام شده در آرامستان بهشت سکینه (س) اشاره کرد و بیان داشت: اجرای پنج هزار متر سیستم آبیاری قطره ای جدید و ترمیم شبکه آبیاری قطره ای قبلی از جمله این اقدامات به شمار می رود.

این مسئول، جمع آوری بیش از صد هزار گلدان از مزار متوفیان بعد از تعطیلات نوروز، ایجاد فضای سبز و کاشت نهال در محوطه سالن اجتماعات سازمان آرامستان ها و گل کاری محوطه مزار شهید گمنام  را از جمله اقدامات حوزه فضای سبز سازمان آرامستان ها در سه ماه اول سال ذکر کرد.

وی با اشاره به اینکه سازمان آرامستانها طی سه ماه اول سال جاری در زمینه های مختلف عملکردی فعال بوده است، بازسازی 800 قبر قدیمی در قطعه 7 آرامستان مذکور را به عنوان بخشی دیگر از فعالیت های این سازمان نام برد.

این مسئول با بیان اینکه 560 قبر در آرامستان بهشت سکینه (س) احداث شده است، اظهار داشت: قبور احداث شده در جوار قطعه های قدیمی حفر شدند و قطعه جدیدی برای این قبور در نظر گرفته نشده است.

وی در ادامه از اجرای چهار هزار و 600 متر جدول گذاری در آرامستان مذکور یاد کرد و افزود: نصب هزار و 350 متر مربع کفپوش از دیگر عملکرد سازمان آرامستان ها در حوزه عمرانی به شمار می رود.

مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری کرج، عنوان کرد: یکی از اقدامات مهم سازمان آرامستان ها احداث و تکمیل حسینیه شهدای گمنام به منظور برگزاری مراسمات مذهبی برای هیئت ها بوده است؛ این حسینیه با مساحت 400 متر مربع و پیشرفت فیزیکی 85 درصدی در حال تکمیل است.

رضوانی همچنین به تکمیل و افتتاح سالن اجتماعات سازمان اشاره و بیان کرد: این سالن به منظور اجرای مراسمات ختم طی سه ماه اول سال با مساحت هزار و 200 متر مربع به بهره برداری رسید. سالن مذکور دارای دو سالن سوگواری با ظرفیت 400 نفر و سالن پذیرایی با ظرفیت 420 نفر می باشد.

مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری کرج در بخش دیگری از سخنان خود از تشکیل کمیته رفاهی در این سازمان خبر داد و افزود: این کمیته با هدف تکریم پرسنل راه اندازی شده است.

غلامرضا رضوانی با اشاره به ضرورت توجه به کارکنان در سازمان آرامستان ها به دلیل تضعیف روحیه آنان گفت: تشکیل کمیته رفاهی به منظور تقویت روحیه کارکنان امری ضروری به شمار می رفت که سازمان این مهم را به عنوان یک اولویت در دستور کار خود قرار داد.

این مسئول پیگیری بیمه تکمیلی کارکنان سازمان آرامستان ها را از دیگر اولویت های این سازمان به منظور تکریم پرسنل نام برد و گفت: کار در سازمان آرامستان ها جز کارهای سخت و زیان آور محسوب می شود و در این راستا باید گام های موثری برای حل مشکلات کارکنان برداشته شود.

مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری کرج در ادامه به ضرورت توجه به حقوق شهروندان در این سازمان اشاره و بیان کرد: سازمان در خصوص تکریم ارباب رجوع و حقوق شهروندی نیز اقدامات موثری را انجام داده است که تشکیل کمیته پرسنلی به منظور نظارت بر رفتار پرسنل با شهروندان از جمله این اقدامات بوده است.

رضوانی در پایان ایجاد فضای سبز در آرامستان های بهشت سکینه (س) و بهشت علی(ع) با هدف تلطیف روحیه مراجعان اهل قبور، بازسازی قبور، جدول گذاری، ایجاد پارکینگ های موقت در ایام آخر سال و تسطیح مسیرهای عبوری شهروندان بین قبور و قطعه ها را از دیگر اقدامات سازمان در خصوص کسب رضایت شهروندان نام برد و گفت: امید است در آینده ای نزدیک شاهد اقدامات بیشتری در این زمینه باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز