فـرمـــاندار کـــرج عنوان کرد :

هیات های مذهبی نقش مهمی در ترویج فرهنگ دینی دارند

۱۳۹۵/۰۴/۰۹ - ۱۳:۴۸:۲۴
کد خبر: ۴۲۴۴۲۳
هیات های مذهبی نقش مهمی در ترویج فرهنگ دینی دارند
محمد تقی ایرانی معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه کرج، گفت: هیات های مذهبی ، نقش مهمی در ترویج فرهنگ دینی دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز " ، محمدتقی ایرانی روز چهارشنبه در دیدار با مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان کرج و اعضای شورای هیات های مذهبی کلانشهر کرج، گفت: حوزه فرهنگ، یکی از مهمترین عرصه های حرکت کشور به سوی تعالی و بالندگی است و کسانی که در این عرصه وظایفی دارند، باید با احساس مسئولیت برای رفع مشکلات و دغدغه های فرهنگی تلاش کنند.
وی به دغدغه ارزشمند مقام معظم رهبری در زمینه موضوعات فرهنگی اشاره کرده و ادامه داد: همانطور که مقام معظم رهبری در بیانات اخیر خود در دیدار با رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی تاکید داشته اند باید با پیشگیری از ورود کالاهای مضر فرهنگی و مقابله با ولنگاری فرهنگی مسائل عرصه فرهنگ را با احساس مسئولیت بیشتری پی گیری کنیم.
ایرانی اضافه کرد: مشارکت نهاد های مردمی در عرصه فرهنگ ، افزایش تعامل مراکز فرهنگی با یکدیگر و پرهیز از موازی کاری ها، می تواند در این مسیر راهگشا باشد.
فرماندار کرج گفت: در فضای فرهنگی، خلاقیت بسیار اثربخش است و کسانی که ایده های جدید و جذاب فرهنگی دارند باید با سازمان های فعال در این عرصه تعامل بیشتری داشته باشند تا توان ما در مقابله با هجمه های فرهنگی غرب بیشتر شود.
معاون استاندار البرز، در ادامه به ضرورت ترویج امر به معروف به عنوان یک ارزش در جامعه تاکید کرد و گفت: باید تلاش نماییم امر به معروف را در رفتار تمام آحاد جامعه نهادینه کنیم. ترویج امر به معروف مقدم بر نهی از منکر است و جامعه ای که در آن حرکت به سمت نیکی ها رواج پیدا کند، امیدوار و پویا می شود.
فرماندار کرج در بخش دیگری از سخنان خود به ویژگی های فرهنگی شهرستان کرج پرداخت و گفت: تنوع قومی شهرستان کرج، پتانسیل ارزشمندی برای ارتقائ سطح فرهنگ در این شهرستان دارد که باید در برنامه ریزی های فرهنگی با ایجاد تعامل بین گروه های قومی مختلف ساکن در کرج، از این ظرفیت استفاده شود.
وی با تاکید بر نقش مهم شورای شهر در ساماندهی اعتبارات فرهنگی ادامه داد: شورای شهر باید دقت نماید تا در اجرای طرح های فرهنگی ، عدالت را رعایت کند و با توجه به نیازهای شهرستان کرج، اعتبارات فرهنگی تقسیم شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز