علیرضا اکبری در گفتگوی اختصاصی با برنا :

انجمن مجسمه سازان استان البرز تشکیل می شود

۱۳۹۵/۰۴/۰۹ - ۱۳:۵۲:۳۵
کد خبر: ۴۲۴۴۲۴
انجمن مجسمه سازان استان البرز تشکیل می شود
علیرضا اکبری در گفتگو با سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا استان البرز " ، گفت: اداره کل فرهنگ وارشاد استان با توجه به پتانسیل بالای هنری در استان و وجود هنرمندان متخصص وباتجربه وهمچنین سامان بخشی به مجسمه های شهری وجلوگیری ازسوءاستفاده تخصصی ومالی دراین حوزه اقدام به تاسیس انجمن مجسمه سازان البرز را می نماید

اداره کل فرهنگ وارشاد استان البرز با توجه به پتانسیل بالای هنری در استان و وجود هنرمندان متخصص وباتجربه وهمچنین سامان بخشی به مجسمه های شهری وجلوگیری ازسوءاستفاده تخصصی ومالی دراین حوزه اقدام به تاسیس انجمن مجسمه سازان البرز را می نماید.

کارشناس مسئول هنرهای تجسمی استان البرز علیرضا اکبری در گفتگو با سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا استان البرز " اظهار داشت: نابسامانی ،غیرتخصصی بودن وسلیقه ای رفتارنمودن ارگانهای ذیربط به مجسمه های شهری و از طرفی پتانسیل خوب استان درکل ما را بر آن داشت که تصمیم تشکیل این انجمن را بگیریم.

وی ادامه داد: استان البرز پتانسیل های خوبی در زمینه مجسمه سازی دارد از جمله اساتید برجسته مجسمه سازی، وجود چندین دانشگاه هنری واقامت فارغ التحصیلان هنر در استان و … می توان نام برد.

اکبری افزود:هدف از برگزاری انجمن درکل بارحمایتی هدایتی ونظارتی دارد تا حقی ازکسی ضایع نشود مثل بیمه ،وام ،واگذارشدن مجسمه های شهری به اعضاء متخصص ،تشکیل نمایشگاه ،جشنواره و…..

وی تاکید کرد: فقط دریک جمله که به عمق فاجعه پی ببرید اکثر مجسمه ها ی استان یا به دست افرادغیر متخصص وبا رابطه نصب شده یا عده ای خاص که رابطه خوبی داشتن با قراردادهای چند صد میلیونی اقدام نموده اند این درحالی است که ما حداقل 120مجسمه ساز حرفه ای درکرج ساکن هستند، لذا احساس نیاز این انجمن در استان حس می شود تا هنرمندان از حقوق هنرمندان مجسمه ساز حمایت شود.

اکبری در پایان گفت: ازفعالین این حوزه به ویژه هنرمندان پیشکسوت وباتجربه دعوت می شود تا با در دست داشتن رونوشت مدارک عمومی وتخصصی (رزومه )حداکثر تا تاریخ 20 تیر ماه به معاونت هنری وسینمایی اداره کل فرهنگ وارشاداستان البرز واحد تجسمی مراجعه فرمایند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز