۲۴ درصد از آب آشامیدنی استان سمنان بدلیل فرسودگی شبکه های انتقال از بین می رود

۱۳۹۵/۰۴/۱۰ - ۱۵:۳۴:۳۹
کد خبر: ۴۲۴۹۲۶
۲۴ درصد از آب آشامیدنی استان سمنان بدلیل فرسودگی شبکه های انتقال از بین می رود
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان گفت: 24 درصد از آب آشامیدنی آب این استان به دلیل فرسودگی شبکه های انتقال آب هدر می رود که باید برای جلوگیری از هدررفت این سرمایه ملی، اقدامات لازم صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان ؛محمد طاهری روز چهارشنبه در پنجمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در سالن یادگار امام استانداری سمنان افزود: برای ساماندهی 700 کیلومتر از شبکه های انتقال آب آشامیدنی فرسوده این استان به 700 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی مقدار کمبود آب آشامیدنی این استان را 53 هزار متر مکعب اعلام کرد و گفت : برای تامین آب آشامیدنی استان سمنان به مخازن ذخیره آب نیاز است.

وی ادامه داد: بیشترین آمار مصرف آب آشامیدنی در استان سمنان مربوط به شهرستان گرمسار بوده که به دلیل گرمی هوا و کمبود مخازن آب این امر اجتناب ناپذیر است.

وی تصریح کرد : در سال جدید 17 طرح ملی از سوی وزارت نیرو به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور پیشنهاد شد که تکمیل طرح ساماندهی فاضلاب شهر سمنان از جمله این طرح هاست.

طاهری ادامه داد : برای تکمیل ساماندهی فاضلاب شهری استان سمنان 550 میلیارد ریال اعتبار لازم است که با برنامه ریزی های صورن گرفته و با مشارکت 25 درصدی شهرداری سمنان ، این طرح بیش 35 درصد پیشرفت داشته است.

طاهری ادامه داد : اصلاح الگوی مصرف و بهینه سازی آب یکی از برنامه های کلان شرکت آبفای استان سمنان است که باید با آموزش خانواده و دانش آموزان این امر تحقق یابد.

وی راه اندازی طرح آب شیرین کن در شهرستان سرخه را از طرح های مهم این شرکت در سال جاری دانست و اضافه کرد: با بهره برداری این طرح مهم ملی بیش از یکهزار متر مکعب آب به مخازن آبی استان اضافه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب شهری استان سمنان خاطرنشان کرد: شهرستان های سمنان و شاهرود اکنون با بیش از 150 لیتر مکعب بر ثانیه کمبود آب مواجه اند و با اجاره آب از دانشگاه و منابع طبیعی در صدد رفع چالش های آبی این 2 شهرستان هستیم.

شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان بیش از 45 هزار مشترک را زیر پوشش دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز