مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی خبر داد؛

آب کلان شهر تبریز از چاه های دامنه های کوه سهند و سد نهند تامین می شود

۱۳۹۵/۰۴/۱۲ - ۰۲:۱۵:۰۰
کد خبر: ۴۲۵۲۹۳
آب کلان شهر تبریز از چاه های دامنه های کوه سهند و سد نهند تامین می شود
ایمانلو گفت: به طور متوسط میزان تولید آب در تبریز 4500 لیتر در ثانیه و در استان نیز 7670 لیتر در ثانیه و این میزان در زمان پیک مصرف 5000 لیتر در ثانیه در تبریز و 9000 لیتر در ثانیه در استان افزایش می یابد.

با توجه به کمبود منابع آبی، بروز خشکسالی، افزایش جمعیت و صنایع جا دارد با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی به مردم در خصوص نحوه استفاده درست از آب از هدرروی هرچه بیشتر آب جلوگیری شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب این استان با اعلام این مطلب اظهار داشت: با توجه به اینکه کشور ایران در ردیف مناطق نیمه خشک قرار گرفته و استان آذربایجان شرقی نیز از این حیث مستثنی نبوده و تامین بخش زیادی از آب شرب شهروندان به صورت فرااستانی و با هزینه های گزاف بوده و علاوه بر این آب شهر تبریز از چاه های دامنه های کوه سهند و همچنین از سد نهند تامین می شود لذا لازم است مشترکین و همشهریان نهایت دقت و صرفه جویی را در استفاده صحیح آب مدنظر داشته باشند.

علیرضا ایمانلو با اشاره به برخی استفاده های ناصحیح از آب شرب بهداشتی همچون شستشوی خودرو، آبیاری فضای سبز منزل و غیره اضافه کرد: فرهنگ سازی در نحوه مصرف درست آب باید مورد توجه قرار گیرد تا در کارهای روزمره که از آب استفاده می شود اسراف و هدرروی آن کاهش یابد.

وی به میزان تولید آب در تبریز و استان اشاره کرد و گفت: به طور متوسط میزان تولید آب در تبریز 4500 لیتر در ثانیه و در استان نیز 7670 لیتر در ثانیه و این میزان در زمان پیک مصرف 5000 لیتر در ثانیه در تبریز و 9000 لیتر در ثانیه در استان افزایش می یابد.

وی همچنین به صرفه جویی 10 درصدی مصرف آب توسط مشترکین و رعایت الگوی مصرف دعوت و تاکید کرد و از شهروندان خواست که توصیه های شرکت آب و فاضلاب استان را جدی بگیرند تا در خصوص آب مصرفی دچار مشکل نشوند.

وی ادامه داد: شهروندان عزیز نیز با استفاده از شیرآلات کاهنده و همچنین با استفاده از لباسشوئی و ظرفشوئی های استاندارد و کم مصرف نسبت به صرفه جوئی در مصرف این مایه حیاتی کوشا باشند.

این مقام مسوول ضمن درخواست مجدد از همشهریان درخصوص عدم اسراف آب شرب بهداشتی و صرفه جویی این مایه حیات گفت: آب رکن اصلی توسعه پایدار است  و فقدان یا کمبود این مایع حیات بخش موجب اختلال در زندگی شهروندان و بروز نابسامانی های فراوان می شود.

وی خاطرنشان کرد: الگوی صحیح مصرف آب برای هر نفر 150 لیتر در شبانه روز است که متاسفانه این رقم در استان ما بیش از 190 لیتر در شبانه روز می باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز