سخنگوی شورای اسلامی شهر کرمان:

بعضی از اظهارات اعضای شورا غیرکارشناسانه است/نمی‌گویم در بحث خدمات شهری تبعیض نداریم/ آن چیزی که شورا در بحث پسماند انتظار داشته، تا کنون محقق نشده است

۱۳۹۵/۰۴/۱۲ - ۰۸:۴۸:۵۰
کد خبر: ۴۲۵۳۴۷
بعضی از اظهارات اعضای شورا غیرکارشناسانه است/نمی‌گویم در بحث خدمات شهری تبعیض نداریم/ آن چیزی که شورا در بحث پسماند انتظار داشته، تا کنون محقق نشده است
سخنگوی شورای اسلامی شهر کرمان گفت: متاسفانه بعضی از اظهارات اعضای شورا غیرکارشناسانه است، ولی در عین حال وقتی می‌بینم چنین صحبت‌هایی مطرح می‌شود یا در جلسه شورا سریع توجیه‌شان می‌کنم یا تذکر را خودم می‌دهم چرا که آرامش روانی جامعه برای ما مهم است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ حجت الاسلام محمد ربانی‌زاده در مورد راه‌اندازی مترو شهری در کرمان اظهار داشت: مترو شهری فقط در حد صحبت بوده و هیچ‌گونه طرح مطالعاتی تاکنون روی این پروژه انجام نشده است.

وی با بیان اینکه هیچ‌گونه قراردادی برای راه‌اندازی مترو شهری بسته نشده است، ادامه داد: یک روز شهردار سابق اعلام کرد که قطار شهری را در کرمان راه‌اندازی می‌کنیم و روز دیگری گفتند مترو را تاسیس می‌کنیم ولی همه چیز در حد صحبت بوده است.

ربانی‌زاده با اشاره به مشکلات در انجام عملیات زیرزمینی در شهر کرمان افزود: فرض کنیم که مترو بخواهد انجام شود و بیشتر نظر کارشناسان هم بر افتتاح مترو است زیرا به صلاح شهر کرمان است ولی دغدغه‌ای که ما در این زمینه داریم کار کردن در زیر زمین است که در زمان احداث مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

 

بخشی از درآمدهای مناطق دو شهری صرف مناطقی می‌شود که درآمد کمتری دارد

سخنگوی شورای شهر کرمان در پاسخ به این سوال نیز که آیا شهرداری در بحث خدمات‌رسانی در نقاط مختلف شهر کرمان، تبعیض قائل است، گفت: من نمی‌گویم تبعیض نیست ولی درآمد منطقه شهری دو بیشتر از سایر مناطق است و طبیعتا در آمد هرمنطقه‌ای باید هزینه خودش شود ولی بازهم بخشی از درآمدهای آن مناطق صرف مناطقی می‌شود که درآمد کمتری دارد.

ربانی‌زاده ادامه داد: در آن منطقه چون ساخت و ساز بیشتر است و درآمدها هم بیشتر است و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند ولی بازهم بخشی از درآمدهای آن مناطق در مناطقی نظظیر سلسبیل یا فیروزآباد که درآمد کمتری دارد، هزینه می‌شود.

وی در این خصوص اضافه کرد: پارک ریحانه را سال گذشته در توکل‌آباد افتتاح کردیم یا همین الان در شهرک بلد‌الامین کار جدول‌گذاری برخی خیابان‌ها در حال اتمام است و یا شهرک بنی‌هاشم طی دو سال اخیر زیرسازی‌ها انجام شده و الان بسیاری از کوچه‌ها و خیابان‌هایش آسفالت شده و یا در شرف آسفالت است.

حجت الاسلام ربانی‌زاده در ادامه از برنامه فاینانس آسفالت خبر داد و اذعان داشت: این برنامه در چندین قسمت از شهر بنا هست انجام شود و به نظر می‌آید که اگر این فاینانس صورت بگیرد قطعا ما در هر چهارمنطقه شهری کرمان تغییرات محسوسی را شاهد خواهیم بود.

 

نظارت شورا در بحث پسماند باید بیشتر شود

وی در خصوص کارخانه دیگری که در بحث پسماند قرار بود راه‌اندازی شود، گفت: از ابتدای شورا تا الان مسئله بازیافت معدن زباله بوده است، آن چیزی که ما در شورا انتظار داشتیم تا کنون محقق نشده است البته وضع معدن زباله نسبت به گذشته کمی بهتر شده است.

این عضو شورای شهر کرمان ادامه داد: همین الان براساس اطلاعاتی که من دارم ماهانه حدود 40 میلیون تومان درآمد برای شهرداری دارد ولی این پاسخگو نیست و معدن زباله باید خیلی بهتر از این برای ما ایجاد درآمد کند.

ربانی‌زاده افزود: کسب درآمد شهرداری از طریق پسماند نیاز به نظارت بیشتر شورا دارد و اکثر صحبت‌هایی که در زمینه پسماند می‌شود و توقعاتی هم هست بیانگیر این موضوع است که باید شورا در مسئله پسماند یا بازیافت، نظارتش را بیشتر کند که ما امیدواریم در یک سال باقیمانده با توجه به مصوباتی که در شورا صورت می‌گیرد، آن دغدغه‌ای که بعضی از اعضای شورا در ابتدای دوره شورای چهارم داشتند، برطرف شود.

 

بعضی از اظهارات اعضای شورا غیرکارشناسانه است

وی در مورد اظهار نظر یک عضو شورای شهر در مورد آب کرمان که با توجه به اظهارات رئیس کل دادگستری استان کرمان مصداق تشویش اذهان عمومی بود، برای جلوگیری از چنین اظهار نظرهایی که برخی از اعضای شورا ممکن است انجام دهند، نیز گفت: این اظهار نظر غیر کارشناسانه بود، در جلسه‌ای که با استاندار داشتیم و آقای جوانمرد موضوع افاغنه را مطرح کرد، شخصا به ایشان تذکر دادم که چنین چیزی که شما آن را به عنوان تهدیدی در استان مطرح می‌کنید، وجود ندارد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرمان ادامه داد: متاسفانه بعضی از اظهارات اعضای شورا غیرکارشناسانه است ولی در عین حال وقتی می‌بینم چنین صحبت‌هایی مطرح می‌شود یا در جلسه شورا سریع توجیه‌شان می‌کنم یا تذکر را خودم می‌دهم چرا که آرامش روانی جامعه برای ما مهم است و این را باید طوری درنظر بگیریم که تشویش اذهان ایجاد نشود و هرجا لازم بوده بنده به عنوان تنها روحانی حاضر در شورای شهر کرمان تذکرات را داده‌ام و خواهم داد و امیدوارم از این به بعد هم مطلبی که باعث تشویش اذهان عمومی شود، توسط اعضای  شورا مطرح نشود.

 

قدردانی از مردم کرمان به دلیل صبوری در پیشبرد پروژه‌های شهری

حجت‌الاسلام ربانی‌زاده در پایان گفت: از مردم کرمان تشکر می‌کنم که صبر و متانت در پیشبرد پروژه‌های شهری به خرج دادند و از کسبه عزیزی که مغازه‌هایشان در مسیر پروژه‌ها قرار گرفته و آسیب اقتصادی بهشان وارد شده است و صبورانه تحمل کردند، صمیمانه قدردانی می‌کنم و نوید می‌دهم که آینده کرمان، آینده روشنی خواهد بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز