گزارش برنا از حواشی تودیع و معارفه استاندار خراسان جنوبی

از تمجید انتصابی رحمانی و فضلی تا قول استاندار جدید به خدمت‌رسانی

۱۳۹۵/۰۴/۱۲ - ۱۴:۱۵:۲۸
کد خبر: ۴۲۵۶۲۲
از تمجید انتصابی رحمانی و فضلی تا قول استاندار جدید به خدمت‌رسانی
مراسم تودیع و معارفه استانداران قدیم و جدید خراسان جنوبی صبح امروز با حضور وزیر کشور و البته حاشیه‌های تریبونی همراه بود.

به گزارش خبرگزاری برنا از بیرجند، مراسم تودیع و معارفه استانداران قدیم و جدید خراسان جنوبی از هفته گذشته، به تاریخ شنبه 12 تیرماه 95 رأس ساعت 8:30 صبح اعلام شده بود.

ساعت هنوز 8 بود و برو بیای خودروهای دولتی در حیاط استانداری تازه تاسیس خراسان جنوبی نشان از حضور پررنگ مدیران استان در مراسم تودیع و معارفه داشت.

مراسم تودیع و معارفه استانداران قدیم و جدید خراسان جنوبی در قالب شورای اداری استان، با حضور وزیر کشور، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، امام جمعه بیرجند، مدیران دستگاه‌های دولتی، نظامی و انتظامی همراه بود.

پس از دقایقی از برگزاری مرسومات آغاز مراسمات، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی برای عرض خیر مقدم پشت تریبون رفت.

گذشته از شایعاتی که در مورد نخستین تغییر در استانداری خراسان جنوبی که از معاونت سیاسی و امنیتی کلید می‌خورد؛ محمد حسینی شرط پیشرفت استان و حل مشکلات عدیده آن را در گرو آغاز برنامه‌ریزی و حرکت جدید دولت در این منطقه دانست.

وی ضمن انتقاد از اینکه صدای نمایندگان استان به جایی نمی‌رسد، از وزیدن نسیم مساعدت دولت به منطقه محروم خراسان جنوبی ابراز رضایت کرد.

وی با بیان اینکه مرکز استان امام جمعه‌ای فکور و باکیاست دارد، تریبون را برای ایراد سخنرانی به حجت‌الاسلام رضایی واگذار کرد.

امام جمعه بیرجند در ابتدای سخن خود انتخاب استانداری دیگر برای خراسان جنوبی را به فال نیک گرفت و گفت: این تغییرات هم رحمانی است و هم فضلی! بنابراین امیدواریم منشأ خیر در استان باشد.

این صحبت امام جمعه بیرجند، حضار را به یاد مراسم معارفه استاندار خراسان جنوبی در سال 92 انداخت که وی در آن مراسم نیز انتخاب استاندار را به فال نیک گرفت چراکه وی هم وجه‌اله بود و هم خدمتگزار!

حجت‌الاسلام و المسلمین علی رضایی همچنین توصیف مفصلی از دولت یازدهم کرد و با تأکید بر قدردانستن نعمت‌هایی همچون داشتن ولایت فقیه و دولتی مانند تدبیر و امید، بیان داشت: سکاندار دولت تدبیر و امید فردی با سابقه، باشخصیت و از پیشگامان در زمان انقلاب اسلامی است؛ آینده نگری همراه با گذشته را دیدن از ویژگی‌های عقلانیت است که در وجود حجت‌الاسلام روحانی دیده می‌شود.

امام جمعه بیرجند خطاب به وزیر کشور گفت: وزیر کشور دو رفیق و به تعبیر خودش همکلاسی‌ خود را به خراسان جنوبی فرستاده و رفاقت نیز هزینه دارد؛ در سال آخر ریاست جمهوری این تغییرات انتظارات جدیدی را به وجود می‌آورد که امیدواریم این مهم با تلاش جهادی همه مسؤولان استان محقق شود.

*انتقاد نماینده مجلس به انتصابات خلق‌الساعه

نماینده مردم شهرستان‌های طبس، فردوس، سربیشه و سرایان در مجلس شورای اسلامی، سخنران بعدی مراسم امروز بود.

محمدرضا امیرحسنخانی تصریح کرد: اگر 12 مرداد را آغاز به کار دولت یازدهم در نظر بگیریم، بیش از ١٠٠٠ روز از عمر دولت می‌گذرد و کمتر از ٤٠٠ روز باقی مانده بنابراین دولت باید هر لحظه فرصت را غنیمت بشمارد و دامنه خدمات خود را افزایش دهد.

وی با اشاره به سال اقدام و عمل، هماهنگی با نخبگان، خبرگان و شایستگان استان را در خدمت به مردم ضروری دانست و ضمن انتقاد از اقدام دولت در تغییر استاندار آن‌هم بدون مشورت، را تصمیمی خلق‌الساعه دانست که فضای عمومی جامعه را مخدوش می‌کند.

نماینده مردم شهرستان‌های طبس، فردوس، سربیشه و سرایان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر هماهنگی با نخبگان وجود نداشته باشد قطار دولت در ایستگاه چهارم متوقف خواهد شد، گفت: هرچند انتخاب استاندار با هماهنگی نمایندگان انجام نشد اما مجمع نمایندگان در خدمت استاندار جدید خواهد بود به سهم خود در خدمترسانی به مردم عمل خواهد کرد.

*ناکارآمدی مدیران در عقب‌ماندگی استان نقش دارد

امیرحسنخانی ضمن اشاره به محرومیت‌های تاریخی این استان، ناکارآمدی برخی مدیران را دلیل مضاعفی بر این محرومیت‌ها دانست و اظهار داشت: این استان ضعف مدیریتی دارد چراکه برخی مشکلات را می‌توان حل کرد اما باقی مانده است.

وی به وضعیت اشتغال انتقاد کرد و افزود: عمر نیروهای تحصیل‌کرده استان پشت درهای تبعیض در حال نابودی است و اینجا خبری از آمارهای اشتغال کشور نیست؛ آمار مهاجرت و یا به قولی فراز از مخمصه درد و رنج بالا رفته است.

رئیس دانشگاه بیرجند نیز به نیابت از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان به توضیح چند مسأله پرداخت و گفت: شاید مشکل از مدیران استان است که نتوانستند محرومیت‌های این استان را به خوبی منعکس کنند.

*خراسان جنوبی نیاز به خدمت به دور از عوام‌فریبی دارد

خلیل خلیلی بیان داشت: دانشگاه بیرجند در سطح دو دانشگاه‌های مادر کشور قرار دارد و به عنوان قطب نگه‌داشت جمعیت در استان مرزی خراسان جنوبی شناخته شده است بنابراین این جامعه نیاز به خدمت به عوام به دور از عوام‌فریبی دارد.

نوبت به استاندار پیشین خراسان جنوبی رسید، وجه‌اله خدمتگزار با لبخندی که حکایت از رضایت داشت، حضور سه ساله خود در خراسان جنوبی را توفیقی دانست که از سوی دولت تدبیر و امید برای وی محقق شد.

وی ضمن اشاره به خدمات بسیار استاندار جدید در خراسان شمالی، آروزی موفقیت و توفیق انجام خدمات خیر برای مردم خراسان جنوبی کرد و به اقدامات صورت گرفته در طول مدت تصدی‌گری خود پرداخت.

*استاندار جدید نیروهایی خارج از استان به کار نگیرد

شاید پرحاشیه‌ترین سخنرانی در این مراسم مربوط به وزیر کشور بود؛ سخنانی که به مذاق مدیران حاضر در جلسه خوش آمد و صدای تکبیر حضار مهر تاییدی بر سخنان وزیر کشور بود.

عبدالرضا رحمانی‌فضلی ضمن تأکید به استاندار جدید خراسان جنوبی برای تهیه طرح توسعه‌ای این استان ظرف یک ماه آینده، توصیه کرد: استاندار به همراه نمایندگان ماهیانه یک بار جلسه‌ای در دفتر بنده برای بررسی مشکلات استان بگذارند.

وی خطاب به پرویزی استاندار جدید خراسان جنوبی گفت: استاندار حق خروج از استان را ندارد و برای انجام ماموریت‌های کاری نیز بیشتر معاونان خود را به مرکز بفرستد؛ وی همچنین نباید از نیروهای خارج از استان در پست‌های مدیریتی استفاده کند چراکه مردم خراسان جنوبی بااستعداد و با ضریب هوشی بالا هستند.

وزیر کشور همچنین از مدیران استان در بخش‌های صنعت، کشاورزی، تجارت و بازرگانی و دانشگاه‌ها نسبت به کم‌کاری در این حوزه‌ها انتقاد و از آنان خواست تا جوابگو باشند.

حکم‌ استانداران قدیم و جدید به آنها ابلاغ شد و در انتهای مراسم سید علی‌اکبر پرویزی به عنوان استاندار جدید خراسان جنوبی از قول خود به دولت مبنی خدمت‌رسانی به مردم و خیانت‌نکردن به آنها سخنانی به میان آورد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز