با حضور اصحاب رسانه؛

نشست خبری معاون بانوان استانداری قزوین برگزار شد

۱۳۹۵/۰۴/۱۲ - ۱۴:۴۰:۱۰
کد خبر: ۴۲۵۶۵۶
نشست خبری معاون بانوان استانداری قزوین برگزار شد
نشست خبری امور بانوان و خانواده استانداری قزوین صبح امروز با حضور اصحاب رسانه در محل دفتر این معاونت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، مریم بیدخام معاون امور بانوان و خانواده استانداری قزوین در نشست خود با اصحاب رسانه به ارائه اطلاعاتی درخصوص اقدامات انجام شده در طول تصدی 4ماهه خود در این معاونت پرداخت.

مریم بیدخام در این نشست با تاکید بر اینکه نیمی از جامعه را بانوان تشکیل می دهند، گفت: برای تحقق سیاست های امور زنان باید از افراد توانمند در این حوزه بهره گرفت ضمن اینکه زن مربی انسان است و نقش آفرینی انکارناپذیری در جامعه دارد.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری در رابطه با زنان اظهار کرد: مقام معظم رهبری نقش زنان را در جامعه ممتاز و بی بدیل دانشته اند که دوران بالندگی با حضور آنها رقم خورده و پویایی کشور را به همراه داشته است.

معاون امور بانوان و خانواده استانداری قزوین ادامه داد: رییس جمهور هم اشاره مستقیمی به تصمیم گیری های زنان در جامعه داشته اند چنانچه در مجلس دهم شاهد رشد صددرصدی حضور بانوان بوده ایم تا زنان هم در مسند امور باشند.

بیدخام در تشریح اهم فعالیت های انجام شده ازسوی این معاونت خاطرنشان کرد: ارتباط با روحانیون در قالب دیدارهایی با امام جمعه و روحانیون ترازاول استان و دیدارمنظم با خانواده معظم شهدا و ارتباط موثر با سمن ها به عنوان بازوهای اجرایی دولت را داشته ایم.

وی ادامه داد: همچنین دوره توانمندسازی و شبکه سازی اردیبهشت ماه در اراک انجام شد که در یک دوره سه روزه اساتیدکشور تعامل خوبی باهم داشتند.

این مقام مسئول درادامه تصریح کرد:حمایت ازفعالان فرهنگی و تجهیز کتابخانه و تشکیل بانک اطلاعاتی کودکان کار و راه اندازی کارگاه خیاطی بانوان HIVمثبت و ارتباط حوزه های مشترک با یکدیگر و راه اندازی خانه تشکل و طرح جامع اشتغالزایی بانوان بدسرپرست و بی سرپرست و بالتبع آن استعدادیابی و آموزش آنها در عین حفظ کرامتشان از دیگر برنامه های ما در این مدت بوده است.

بیدخام با اشاره به تشکیل کنوانسیون کودک در راستای کاهش مشکلات جامعه توضیح داد:دراین راستا هرهفته جلساتی برگزارشد که تعداد آنها به 15جلسه می رسد ضمن اینکه پیش نویس این طرح را انجام داده ایم و کتابی هم دراین زمینه تدوین شده و در اتاق فکر این موضوع نمایندگان بهزیستی و دادگستری و کانون اصلاح و تربیت حضور داشته اند و بازدیدی هم از مراکز اصلاح و تربیت و بندنسوان صورت گرفته است.

وی برگزاری همایش های متعدد و بررسی عملکرد دولت تدبیر و امید و همایش تجلیل از معلمان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و سلامت بانوان و ارتباط با وکلای بانوی دادگستری در راستای ماده 187 درخصوص نیازسنجی زنان را از دیگر اقدامات انجام شده در این زمینه برشمرد و خاطرنشان کرد: در بحث سلامت زنان مخالف ویزیت همزمان هستیم چراکه این کار با شان آنها مغایرت دارد ضمن اینکه کارکنان ادارات را غربالگری کرده ایم و به آنها ماموریت سه ساعته داده ایم و طرح های سبا را برای سلامت بانوان و سما را برای سلامت مردان ارائه کرده ایم.

معاون امور بانوان و خانواده استانداری قزوین در بخش دیگری از سخنان خود گفت:یک روزمانده به ماه مبارک رمضان همایش تغذیه برای بانوان در بحث فرزندآوری را داشتیم و همچنین اجرای طرح مکمل یاری و آهن یاری با همکاری دانشگاه علوم پزشکی از دیگر برنامه های ما در این زمینه بوده است.

بیدخام در خصوص زنان آسیب دیده هم عنوان کرد: در این راستا دیداری با زنان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) داشته ایم و نقش زنان در دفاع مقدس که سه کتاب در حوزه زنان هم تالیف شده و بانوان مبلغه در سازمان تبلیغات اسلامی و دیدار با مدیرکل فنی حرفه ای استان در حوزه مطالبات زنان و همچنین دیداربا شهردار و تعیین یک مکان در خانه های سازمانی طرح آبیاری برای احداث پارک استاندارد بانوان و برگزاری بازارچه های فصلی و محلی که مشکل عمده آنها عدم داشتن بازارفروش است از دیگر محورهای برنامه های انجام شده ما بوده است.

این مقام مسئول دراین زمینه تشریح کرد: پیگیر بازارچه فصلی هستیم تا بازارچه دائمی برای بانوان ایجاد شود که این کار با مشارکت شهرداری انجام خواهد شد و نیز در رایزنی با شهرداری خواسته ایم که در تصمیم گیری های این نهاد از مشاور زن هم استفاده شود.

وی درخصوص ورزش بانوان هم گفت: در ارتباطی که با مدیرکل ورزش و جوانان قزوین و معاونت بانوان این اداره کل داشته ایم خواستار عدالت ورزشی میان آقایان و بانوان شدیم که در همین زمینه استخر ویژه بانوان راه اندازی خواهدشد تا بانوان بتوانند بدون دغدغه خاطر تا ساعت 8شب به این ورزش بپردازند.

بیدخام خاطرنشان کرد: همچنین مراحل اداری استخر رو باز بانوان طی می شود تا با احداث حمام آفتاب مشکل کمبود ویتامین دی بانوان قزوینی برطرف شود.

وی ادامه داد: همچنین در قالب طرحی به بانوان شاغل در دستگاه های اجرایی استان ورزش دوساعته در قالب ماموریت اداری ابلاغ شده و بانک اطلاعاتی زنان توانمند ایجادشده تا از توانمندی های آنان در مسیر درست خود استفاده شود.

معاون امور بانوان و خانواده استانداری قزوین یادآورشد: کمپ ترک اعتیاد زنان در شهر اقبالیه راه اندازی شده و تاسیس تشکل های غیردولتی و برگزاری مباحث توجیهی اعتیاد و برگزاری طرح های توانمندسازی برای مدیران ارشد استان از دیگر اقدامات ما در زمینه پیشگیری از اعتیاد زنان بوده است.

بیدخام همچنین به توانمندسازی زنان روستایی اشاره کرد و گفت:در دیدار با زنان توانمند روستایی به تولید محصولات ارگانی تاکیدشد و همچنین خواستار بروزرسانی اطلاعات آنها شدیم.

وی با تاکید بر نگاه فراسیاسی و فراجناحی و ارتقای جایگاه زنان اظهارکرد: رسانه ها باید در این خصوص به طرح پیشنهادات خود بپردازند چراکه ما معتقدیم رسانه ها به عنوان چشم بینای جامعه باید در کنار انتقاد پیشنهاد هم بدهند.

در ادامه هریک از خبرنگاران حاضر در این نشست به طرح پرسش های خود از معاون امور بانوان و خانواده استانداری قزوین پرداختند که با پاسخ وی همراه بود.

نظر شما