محمد گلدستانی بیان کرد:

۲۳۰ تن کلزا در جنوب شرق استان تهران خریداری شد

۱۳۹۵/۰۴/۱۳ - ۰۷:۳۶:۵۷
کد خبر: ۴۲۵۸۳۲
۲۳۰ تن کلزا در جنوب شرق استان تهران خریداری شد
رییس اداره غله و خدمات بازرگانی جنوب شرق استان تهران افزود: در طرح خرید تضمینی کلزا ، کشاورزان شهرستان های ورامین، پیشوا، قرچک و پاکدشت استقبال خوبی داشتند.

به گزارش خبر گزاری برنا در تهران، محمد گلدستانی با اشاره به خرید کلزا از کشاورزان جنوب شرق استان تهران برای نخستین بار اظهار داشت: طرح خرید تضمینی کلزا از کشاورزان منطقه برای نخستین بار اجرا شد.

رییس اداره غله و خدمات بازرگانی جنوب شرق استان تهران افزود: خوشبختانه این طرح با استقبال خوب کشاورزان شهرستان های ورامین، پیشوا، قرچک و پاکدشت مواجه شد.

وی با اشاره به این نکته که محصولات خریداری شده نیز مدت زمان زیادی نگه داری نمی شود، ادامه داد: با توجه به رطوبت بالای کلزا، نمی توان آن را برای مدت زمان زیادی نگه داشت و به همین خاطر با هماهنگی های صورت گرفته، برای استحصال به کارخانه های روغنکشی ارسال شد.

گلدستانی اضافه کرد: محصولات خریداری شده از کشاورزان جنوب شرق استان تهران به کارخانه های روغنکشی در استان های مختلف کشور ارسال شد تا استحصال روغن انجام شود.

وی قیمت مناسب اعلام شده برای خرید کلزا را یکی از عوامل اصلی استقبال کشاورزان از این طرح عنوان کرد و بیان داشت: قیمت اعلام شده برای خرید تضمینی کلزا مناسب بود و همین امر استقبال کشاورزان را به همراه داشت.

رییس اداره غله و خدمات بازرگانی جنوب شرق استان تهران متذکر شد: پرداخت محصولات خریداری شده از کشاورزان جنوب شرق استان تهران نیز به صورت آنلاین انجام شد و این امر کشاورزان را به فروش محصولات خود ترغیب می کرد.

گلدستانی با اشاره به این نکته که کشت کلزا متناسب با وضعیت موجود در عرصه کشاورزی جنوب شرق استان تهران است، بیان داشت: امروز جنوب شرق استان تهران باکمبود منابع آبی مواجه است و در این میان کشت کلزا به آب کمی نیاز دارد.

وی با تأکید بر این نکته که دولت نیز به دنبال توسعه استفاده از دانه های روغنی است، ادامه داد: عدم نیاز کلزا به آب فراوان و سازگاری آن با شرائط آب و هوایی جنوب شرق استان تهران زمینه را برای گسترش کشت این محصول فراهم ساخته و دولت نیز به دنبال توسعه کشت دانه های روغنی است.

رییس اداره غله و خدمات بازرگانی جنوب شرق استان تهران تأکید کرد: دولت می کوشد تا استفاده از دانه های روغنی را گسترش دهد.

گلدستانی با اشاره به آمار خرید کلزا از کشاورزان جنوب شرق استان تهران یادآور شد: تاکنون بیش از ۲۳۰ تن کلزا از کشاورزان جنوب شرق استان خریداری  و برای استحصال به کارخانه های روغنکشی استان های مختلف کشور ارسال شده است.

رییس اداره غله و خدمات بازرگانی جنوب شرق استان تهران تأکید کرد: خرید کلزا همزمان با خرید گندم از کشاورزان جنوب شرق استان تهران انجام گرفت که این امر رسالت اداره غله را دوچندان کرد.

وی گفت: در حالی که سیلوی شهرستان ورامین تنها ۹ هزار تن گنجایش دارد، با تلاش های انجام شده بیش از ۶۱ هزار تن گندم از کشاورزان جنوب شرق استان تهران خریداری شد و در کنار آن تاکنون ۲۳۰ تن کلزا نیز از سوی اداره غله جنوب شرق استان تهران برای استحصال به کارخانه های روغنکشی ارسال شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز