فرماندار ری گفت:

شهرستان ری در حوزه تجارت و صادرات جزء ده منطقه برتر کشور است

۱۳۹۵/۰۴/۱۳ - ۰۸:۵۷:۵۱
کد خبر: ۴۲۵۹۰۰
شهرستان ری در حوزه تجارت و صادرات جزء ده منطقه برتر کشور است
هدایت الله جمالی پور در گفتگوی خبری خود گفت، شهرستان ری از لحاظ وسعت اولین شهر، از لحاظ جمعیت دومین شهر و از نظر سیاسی پایگاه مهم استان تهران است.

به گزارش خبر گزاری برنا در تهران، "هدایت الله جمالی پور" معاون استاندار تهران و فرماندار شهرستان ری در گفتگو با واحد مرکزی خبر به ارائه گزارشی از جایگاه تولیدی و صنعتی شهرستان ری در کشور و سیاست حمایتی فرمانداری ویژه شهرستان ری و مسوولین ادارات از واحدهای تولیدی و صنعتی این شهرستان پرداخت .

فرماندار ری این شهرستان را به دلیل داشتن ثقل جمعیتی و تمرکز نیروی کار با داشتن مراکز تولیدی، صنعتی و صنفی متعدد، دارای جایگاه ویژه ای در حوزه اشتغال برشمرد و تاکید نمود: در شرایط بحرانی اقتصادی و وضعیت حاکم بر اقتصاد کشور نیاز به توجه بیشتری در این شهرستان احساس می شود تا از تعطیلی واحدهای صنعتی و تعدیل نیروی انسانی پیشگیری شود.

جایگاه شهرری در استان تهران

جمالی پور شهرری را یکی از شهرهای مهم ایران دانست و گفت: این شهرستان در حوزه تاریخی با 7هزار سال سابقه یکی از کهنسال ترین شهرهای ایران بوده که سه دوره پایتختی ایران را در کارنامه خود ثبت کرده است؛ آثار به جا مانده از تاریخ گذشته در شهرری نماد سوابق تاریخ ایران است بخاطر همین موقعیت همیشه مورد توجه بوده است و در حال حاضر یکی از شهرهای مهم و اثر گذار استان تهران است.

وی افزود: شهرستان ری از لحاظ وسعت اولین شهر، از لحاظ جمعیت دومین شهر و از نظر سیاسی پایگاه مهم استان تهران است.

معاون استاندار با بیان اینکه شهرری نماد مذهبی استان تهران است، گفت: مقام معظم رهبری با نامگذاری قبله تهران به نام ری این نماد را در شهرری پررنگ کرده است.

جمالی پور به جایگاه مهم شهرری در حوزه اقتصادی صنعتی اشاره کرد و افزود: واقع شدن چندین شهرک صنعتی و صنفی در شهرری اهمیت شهرری را در حوزه صنعتی در استان تهران چندین برابر کرده است.

شهرک های صنعتی در شهرری

فرماندار شهرستان ری با اشاره به اینکه شهرری پایگاه صنعتی صنفی استان تهران است، تصریح کرد: در مجموع حدود 18هزار واحد صنعتی و صنفی در شهرستان ری فعال هستند که از این تعداد حدود 3هزار و سیصد واحد بزرگ و کوچک در قالب شهرک های صنعتی و 14هزار واحد صنفی در واحدهای شهرک صنفی مستقر هستند و باظرفیت کامل و یا متوسط، به ارائه خدمات و فعالیت مشغول هستند.

وی افزود: شهرک صنعتی شمس آباد و شهرک صنعتی تهران که یکی از مهمترین شهرک های صنعتی ایران است نماد صنعت شهرری را در حوزه صنفی در استان تهران متمایز کرده است.

جمالی پور با اشاره به ویژگی خاص شهرری در بعد اشتغال، بیان کرد: طبق آمارهای اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی حدود 60هزار کارگر ماهر و نیمه ماهر در مجموع واحدهای مستقر در حوزه شهرستان ری مشغول خدمت هستند.

معاون استاندار به تنوع محصولات تولیدی شهرک های صنعتی اشاره کرد و افزود: تولیدات شیمیایی، تولیدات ساختمانی، قطعات خودرو، مصالح و لوازم ساختمان از جمله محصولاتی است که در این واحدها تولید می شود.

وی در ادامه گفت: واحدهای صنعتی و صنفی بسته به نوع واحد، نوع تولید و نوع تقاضا در بازار، در سه، دو و یا یک شیفت فعالیت می کنند.

مشکلات و موانع واحدهای صنعتی

جمالی پور وضعیت اقتصادی کشور را نامطلوب دانست و تصریح کرد: با توجه به مشکلات سرمایه در گردش و وضعیت بازار، فعالیت برخی از واحدهای صنعتی از راندمان 100درصد به میزان 50درصد کاهش پیدا کرده که این واحدها به دلیل اینکه تولیداتشان در داخل و خارج مصرف می شود، با ظرفیت حداکثری خود به تولید مشغول هستند.

وی ادامه داد: اکثر واحدهای صنعتی فعال و نیمه فعال هستند و واحد تعطیل در حوزه شهرستان ری نداریم.

فرماندار شهرستان ری به تعدیل نیروی 20درصد از واحد های صنعتی در شهرستان ری اشاره کرد که به دلیل شرایط مالی نامساعد اقدام به تعدیل نیرو کردند و گفت: این عمل با توجه به هزینه آموزش یک کارگر و نیروی انسانی ماهر برای واحد صنعتی تبعات بالایی دارد.

حمایت از واحدهای صنعتی

جمالی پور خاطرنشان کرد: تمام سیاست شهرستان بر این بوده که بتوانیم مانع تعدیل حداکثری نیرو بشویم و با همکاری و هماهنگی های صورت گرفته با واحدهای صنعتی و با کمک به واحدهای صنعتی این موضوع به حداقل رسیده است.

وی با تأکید بر اینکه هدف ما صیانت از اشتغال است، اضافه کرد: از واحدهای صنعتی حمایت خواهیم کرد تا این واحدها بتوانند با همان حداقل ظرفیت که تولید می کنند به فعالیت خود ادامه داده و مانع از تعدیل نیروی انسانی بشود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز