یونسی در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان عنوان کرد:

ضرورت مردمی کردن مبارزه با قاچاق کالا

۱۳۹۵/۰۴/۱۳ - ۱۰:۳۶:۰۳
کد خبر: ۴۲۵۹۸۶
ضرورت مردمی کردن مبارزه با قاچاق کالا
معاون سیاسی- امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران بر ضرورت مردمی کردن مبارزه با قاچاق کالا تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از ساری؛ علیرضا یونسی رستمی، معاون سیاسی- امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران در جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، پدیده قاچاق را یک آسیب اجتماعی توصیف کرد که به اقتصاد و تولید داخلی لطمات جدی وارد می نماید و گفت: باید با این پدیده به صورت عقلانی، واقع بینانه و علمی مبارزه کرد.

 وی با اشاره به این که طرح جامع مبارزه با قاچاق پیشتر از سوی ستاد مرکزی ابلاغ شد که پس از بومی سازی به دستگاه های مسوول ابلاغ گردید٬ تصریح کرد: اجرای عملیاتی و همه جانبه این طرح در دستور کار دستگاه ها قرار گیرد.

یونسی خاطرنشان ساخت: مردمی کردن مبارزه با قاچاق کالا به عنوان یک راهبرد باید در برنامه کاری قرار گیرد به نحوی که آحاد مردم در قبال هم برای زدودن فضای جامعه از این پدیده شوم و آثار زیان بار آن احساس مسئولیت کنند.

معاون استاندار با اشاره به این که باید با استفاده از زبان هنر٬ خلاقیت و متناسب با ذائقه مردم فرهنگ سازی لازم در راستای مبارزه با قاچاق کالا در جامعه صورت گیرد، بیان داشت: ساز و کاری برای آگاه سازی و آموزش مردم برای برخورد درست با این پدیده تدوین شود.

یونسی افزایش کشفیات در سال ۹۵ را نشانگر اهتمام مجدانه همه دستگاه های مسئول و تعامل و هم افزایی دانست و عنوان کرد: دلایل کاهش و افزایش کشفیات در بخش های مختلف را با کار کارشناسی به منظور استفاده از ابزار بالنده تر در این راستا  باید بررسی کرد.

وی با بیان این که در حوزه مبارزه با قاچاق اولویت بندی صورت گیرد و آنگاه برنامه مناسب تهیه شود، تصریح کرد: هوشیار سازی مردم به منظور ایجاد موج در این راستا باید جدی گرفته شود.

در آغاز این جلسه علی پیر فلک، دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، گزارشی از اقدامات این دبیرخانه را ارائه کرد و با حضور دکتر یونسی، از محمدتقی عباسپور، فرماندار ویژه بابل  و حسین نژاد، رئیس و دبیر این کمیسیون در شهرستان با اهدا لوح تقدیر، تجلیل شد.

139504134114

نظر شما