مدیر حج و زیارت گلستان:

عربستان با نگاه و رفتار سیاسی مانع از ادای فریضه حج ایرانیان شد

۱۳۹۵/۰۴/۱۳ - ۱۲:۳۴:۴۰
کد خبر: ۴۲۶۰۹۵
عربستان با نگاه و رفتار سیاسی مانع از ادای فریضه حج  ایرانیان شد
مدیر حج و زیارت استان گلستان گفت: رفتار سیاسی دولت عربستان موجب بازماندن بیش از ۲ هزار گلستانی از سفر حج شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، رضا درگاهی مدیر حج و زیارت استان گلستان اظهار کرد: با توجه به اینکه حج فریضه شرعی و تکلیف الهی است حج و زیارت تمامی سعی و تلاش خود را به کار بست تا شرایط را برای اعزام زائران ایرانی فراهم کند اما عربستان با نگاه و رفتار سیاسی مانع از ادای فریضه حج توسط ایرانیان و بازماندن بیش از ۲ هزار گلستانی از سفر حج شد و صد عن سبیل‌الله کرد.

وی افزود: دولت و دست‌اندرکاران حج عربستان، برخلاف رفتار سیاسی خود که شعار می‌دهند حج از مسائل سیاسی جداست با کارشکنی‌های فراوان هیچ‌گونه اراده‌ای برای پذیرش زائران ایرانی نداشتند و سعودی‌ها در طول پنج ماه گذشته با ایجاد موانع جدی از حضور زائران ایرانی در حج امسال جلوگیری به عمل آوردند.

درگاهی تصریح کرد: هیأت ایرانی به ریاست مهندس اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت کشور در دو مرحله به کشور عربستان سفر کردند تا شرایط را برای حضور زائران ایرانی مهیا کنند اما در هر مرحله با کارشکنی‌های جدید مانع تحقق این حضور شدند.

وی خاطرنشان کرد: توجه به امنیت و عزت و کرامت زائران ایرانی و تضمین ارائه خدمات کنسولی از خواسته‌ها و مطالبات به حق هیأت ایرانی بود که با توجه به عدم ارائه تضمین از سوی سعودی حج امسال منتفی شد.

 

 

نظر شما