درختان شهری باعث افزایش کسب و کار می شوند/ تاکید فواید درختان شهری

۱۳۹۵/۰۴/۱۳ - ۱۳:۱۸:۲۸
کد خبر: ۴۲۶۱۷۱
درختان شهری باعث افزایش کسب و کار می شوند/ تاکید فواید درختان شهری
اشکال دیگری که مسئولین شهرداری انجام می دهند تا اسم درخت کاری می شود فورا" به سراغ درختان کاج می روند

خبرگزاری برنا : چرا باید مبادی ورودی شهری مثل خرم آباد که همین نامش را از درختان انبوه گرفته همانند بیابانهای بی آب و علف باشد ،چرا هنگامی که می خواهیم مجتمع مسکونی را در شهر خرم آباد بنا کنیم باید درختان قدیمی اش را ببریم و جایش را بادرخت پر نکنیم (گلدشت باغ سید شیر)،چرا گلدشت که زمانی پر بود از درختان مو و... دیگر جایش را پر نکردیم ،چرا باید باغ ماسور ارتش تبدیل به مسکن شود اما به بهای بریدن درختان 50ساله اش

اما عزیزان دست اندرکار مسکن در شهرداری و مسکن و شهر سازی شما می توانید با همان حفظ درختان مسکن بسازید، همان کاری که آقای قاضی در مجتمع کمالوندش ساخته که با درختان چنار خیابان بندی آن مجتمع را بنا نهاده و چشم انداز بسیار زیبایی را فراهم ساخته پس میشود با حفظ چشم انداز درختان چنار شهر خرم آباد را به همان صورت قبلش ساخت نه مجموعه ساختمانهای به درخت و خشک گلدشت که واقعا"جای تاسف دارد که چرا درخت نمی کاریم ،اشباه نشود فضای سبز چمن کاشتن نیست بلکه این چمن از لحاظ زیست محیطی مخرب است ولی درخت که فواید آن را در ذیل شرح داده ایم کلی توفیر دارد

اشکال دیگری که مسئولین شهرداری انجام می دهند تا اسم درخت کاری می شود فورا" به سراغ درختان کاج می روند مگر ما درختان چنار مطهری که انسان را مدهوش خود میکند کم داریم ،مگر نمی شود مثل شهره های شمالی که در خیابانهایشان درختان میوه کاشته اند درخت میوه (انجیر-گردو و....)که بومی استان نیز هستند کاشت،از مسئولین شهرداری ضمن تشکر از خدماتی که برای شهر انجام می دهند عاجزانه درخواست داریم این توصیه های به ظاهر ساده را در مبلمان شهری خرم آباد که روزگاری واقعا"خرم بوده در نظر بگیرند تا بتوانیم چشم انداز سابق را برای شهر خرم آباد داشته باشیم

فواید درختان شهری

1.درختان خیابانی محیط های امن تر برای راه رفتن ایجاد می کنند، با تشکیل دیواره های بصری و ارائه لبه مجزا به پیاده روها به طوری که رانندگان بهتر بین محیط خود و پیاده ها تمایز قائل شوند. اگر رانندگی بر اثر اشتباه رانندگی یا انحرافی از مسیر خود داشته باشد٬ درختان کنار خیابان مانند مانعی عمل کرده و باعث متوقف شدن ماشین شده و جان و حیات پیاده ها را حفظ می نماید.

 

۲.افزایش امنیت٬ درختان باعث ایجاد فضا و محیط پیاده روی امن و خوشایند می شوند.

 

۳.درختان شهری خیابانی باعث افزایش کسب و کار می شوند. در مکانهای که دارای درختان و فضای سبز بهتری می باشد٬ تحقیقات انجام شده نشان می دهد که کسب و کار مغازه داران تا ۲۰ درصد بیشتر از مکان های هست که عاری از درختان خیابانی است.

 

۴.نیاز کمتر به زیرساخت های زهکشی در سطح شهر. برگ درختان ۳۰ درصد از بارش اولیه باران را در خود نگه داشته و بعدا به صورت بخار به هوا بر می گرداند. این بخش از آب هرگز به زمین نمی رسد. ۳۰ درصد از بارش باران نیز به وسیله سیستم ریشه ها در درختان جذب شده که قسمت بیشتری از آن دوباره به صورت بخار به هوا برگردانده می شود. آب باقی مانده نیز به آب های زیر زمینی جذب می شود. بنابراین درختان خیابانی سهم بیشتری در کاهش ایجاد سیلاب های احتمالی در سطح شهر را دارند.

 

۵.درختان از پوست بدن در برابر نور خورشید و گرما و بارش باران محافظت می نمایید. در شهرستانها با پوشش درخت خوب نیاز کمتری برای سایبان های شیمیایی برای مسدود کردن نور خورشید وجود دارد. تفاوت دمای هوا بین ۵ تا ۱۵ درجه به هنگام راه رفتن در زیر سایه درختان احساس می شود.

 

۶.درختان باعث کاهش ضرر و زیان گازهای خروجی از اگزوز ماشین ها می شود. اگزوز خودروها و کامیون ها به یک نگرانی عمده بهداشت عمومی تبدیل شده است؛ که حاوی گازهای آلاینده مانند مونو اکسید کربن٬ ترکیبات آلی فرار٬ اکسید های نیتروژن٬ ذرات معلق می باشد که باعث سوراخ شدن لایه ازن و بیماری های همچون آسم و سایر اثرات بهداشتی می شود. که اثرات زیان بار این آلودگی ها در مجاورت درختان بسیار کاهش می یابد.

 

۷.راندمان بالای تبدیل گازهای خطرناک به گازهای مفید. درختان در مجاورت خیابان ۹ برابر بیشتر از درختان در خارج از شهر آلاینده ها را جذب و گازهای مضر را به اکسیژن و سایر گازهای مفید و طبیعی تبدیل می نماید.

 

۸.پایین آوردن دمای هوای شهر. آسفالت ها و خیابان ها و پارکینگ ها هوا شهر را ۳ تا ۷ درجه افزایش می دهند که باعث افزایش مصرف انرژی برای سرد کردن خانه ها و مشتری های انرژی می شود. ولی در محله های که سایه از درختان خیایانی به طور مناسب پوشانده است٬ می تواند ۱۵ تا ۳۵ درصد قبوض انرژی را کاهش دهد.

 

۹.تبدیل خیابان ها٬ پارکینگ ها و دیوارهای خشک و سرد شهر به فضا و محیطی بسیار زیبا و خوشایند.

 

۱۰.انسان ها تحت تاثیر محیط زیبا و یا زشت خود قرار می گیرند. درختان باعث کاهش فشار خون٬ بهبود کلی سلامت روانی و عاطفی می شود.

 

۱۱.گذر زمان در حال رانندگی در خیابان فاقد پوشش سبز درختان همواره بیشتر از خیابانی با پوشش سبز درختان به نظر می رسد.

 

۱۲.درختان خیابانی در کاهش آلودگی صوتی نقش بسزایی دارند.

 

۱۳.تحقیقات نشان می دهد که رفتار های خشونت امیز جاده ای و خیابانی رانندگان در خیابانهای که فضای سبز بیشتری دارند کمتر از مناطق بدون فضای سبز است.

14.درختان خیابانی باعث افزایش کاربرد و طول عمر پیاده رو ها و خیابان ها می شود. مطالعات انجام شده در محیط های مختلف کالیفرنیا نشان می دهد که سایه درختان شهری منجر افزایش ۴۰ تا ۶۰ درصد طول عمر پیاده رو های آسفالت می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز