نماینده مردم سمنان،مهدیشهر و سرخه :

جشنواره ملی داستان کبوتر حرم حرکت بسیار خوبی برای توسعه فرهنگ رضوی است

۱۳۹۵/۰۴/۱۳ - ۱۵:۰۹:۰۵
کد خبر: ۴۲۶۲۶۸
جشنواره ملی داستان کبوتر حرم  حرکت بسیار خوبی برای توسعه فرهنگ رضوی است
نماینده مردم شهرستانهای سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: برگزاری جشنواره ملی داستانهای رضوی (کبوتر حرم) حرکت بسیار خوبی برای ترویج فرهنگ رضوی است و باید این جشنواره در رشته های دیگر علاوه بر داستان نویسی نیز در این استان توسعه یابد.

نماینده مردم سمنان،مهدیشهر و سرخه  با اشاره به وجود بارگاه منور ثامن الححج حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) در ایران اظهار داشت:  باید قدر این نعمت الهی را بدانیم و فرهنگ غنی اسلام و ائمه اطهار (ع) را از طریق انواع رشته های فرهنگی و هنری در جامعه ترویج و به مردم معرفی کنیم.

 

وی افزود : داستان نویسی و به کارگیری نویسندگان سراسر کشور در این جشنواره می تواند اثر بسیار خوبی در معرفی فرهنگ غنی اسلام داشته باشد باید تلاش شود نویسندگان بیشتری در کشور درگیر این جشنواره ملی شوند.

همتی به همجواری سمنان با استان خراسان رضوی و عبور میلیونها زائر از این استان برای رسیدن به مشهد مقدس اشاره کرد و افزود: عبور زائران از این استان نیز ظرفیت گرانقدری است که می شود در این امر از آن بهره گرفت و برای ترویج فرهنگ رضوی و فرهنگ غنی اسلام استفاده کرد.

نماینده مردم شهرستانهای سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی بر برگزاری هرچه بهتر این جشنواره و استفاده از روش های علمی نیز در برگزاری هرچه بهتر جشنواره داستانهای رضوی (کبوتر حرم) تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: فراخوان این جشنواره باید با روش های مختلف تکرار و به اطلاع همه نویسندگان رسانده شود تا این جشنواره سال به سال پربارتر برگزار شود.

وی اطلاع رسانی فراخوان و برنامه های جشنواره را ضروری خواند و گفت: صدا و سیمای سراسری و استانی، مطبوعات و رسانه های مختلف مجازی و دیجیتالی باید برای توسعه اطلاع رسانی فراخوان جشنواره به کارگیری شود تا اثربخشی لازم را داشته باشد.

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری دوره های مختلف این جشنواره، بررسی نتایج و عملکرد آن در دوره های مختلف را نیز مهم خواند و و گفت: به نظر می رسد این جشنواره علاوه بر داستان نویسی باید در رشته های دیگر فرهنگی هنری در استان سمنان برگزار شود تا تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

همتی گفت: ٨٠ تا ٩٠ درصد تمرکز جشنواره باید بر موضوع داستان نویسی باشد و درصدی نیز به سایر رشته های فرهنگی هنری اختصاص یابد.

چهاردهمین جشنواره ملی داستانهای رضوی (کبوتر حرم) بیستم مرداد به میزبانی سمنان برگزار می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز