استاندار خراسان جنوبی:

سلامت کاری مهم ترین اولویت در عزل و نصب‌ها است

۱۳۹۵/۰۴/۱۴ - ۱۱:۰۰:۴۵
کد خبر: ۴۲۶۳۷۶
سلامت کاری مهم ترین اولویت در عزل و نصب‌ها است
استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه اعتماد مردم به نظام را تنها با کار کردن برای مردم می توان ایجاد کرد و نه شعار دادن، گفت: سلامت کاری مهم ترین اولویت در عزل و نصب‌ها است.

به گزارش خبرگزاری برنا از بیرجند، سید علی اکبر پرویزی در نخستین جلسه شورای اداری خراسان جنوبی با حضور استاندار جدید با بیان اینکه همه باید برای پیشرفت استان تلاش کنیم، اظهار داشت: یک مسئول نمی تواند به همه نیازهای یک جامعه، جامه عمل بپوشاند اما اگر بتواند کاری را انجام دهد و ندهد به مردم ظلم کرده است.

وی با اشاره به اینکه نباید توقعات مردم را فراتر از توان و ظرفیت فعلی کشور بالا ببریم، گفت: نباید وعده های بزرگ و غیر عملی را به مردم بدهیم و بعد از چند مدت که مردم از اجرایی شدن آن سوال کردند، حرفی برای گفتن نداشته باشیم.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: مسئولان در مجامع و محافل طوری خواسته ها و نیازهای استان را مطرح نکنند که انتظارات مردم را بالا ببرند و نشود آن را محقق کرد، چراکه این رفتار سبب بی اعتمادی مردم نسبت به نظام می شود.

پرویزی با اشاره به اینکه اعتماد مردم به نظام را تنها با کار کردن برای مردم می توان ایجاد کرد و نه شعار دادن، گفت: باید طوری عمل کنیم که عملکرد ما سبب بالا رفتن اعتماد مردم نسبت به دولت و نظام شود.

وی با بیان اینکه در ایران اسلامی، انتخابات راه اصلاح روش های مدیریتی حاکمیتی است، افزود: این انتخابات فرصتی است تا هر کجا مسئولان اشتباه کرده باشند مردم با رای خودشان آن روش را اصلاح کنند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه هر تفکر سیاسی که بخواهد رای مردم را جمع کند تنها از طریق خدمت به مردم می تواند آن را محقق کند، تصریح کرد: مدیران باید اولویت های کاری خود را در نظر بگیرند و مدیران باید آن دسته از مشکلات را بنویسند که با توجه به شرایط فعلی کشور و اعتبارات بتوان آن را محقق کرد.

پرویزی با اشاره به اینکه دولت در حالی این دولت جدید را تحویل گرفته که بیش از 540 هزار میلیارد تومان بدهی داشته است، گفت: در دولت احمدی نژاد چندین کتاب پروژه مصوب شد که اگر آنها قرار باشد اجرایی شود، چند تریلیون پول می خواهد.

وی با بیان اینکه فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی پروژه های خود را اولویت بندی کنند و براساس پیشرفت فیزیکی و اثرگذاری طرح آن را در اولویت قرار دهند، افزود: مدیران و فرمانداران باید در کمتر از 10 روز این کار را انجام دهند تا در کمیته برنامه ریزی مطرح شود.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه نگاه من نسبت به فرمانداران متفاوت از گذشته و کشور است، گفت: فرماندارانی که بعد از مصوبات کمیته برنامه ریزی از بنده درخواست اعتبار کنند با آنها برخورد می شود.

پرویزی با بیان اینکه مدیران  باید همراه با درخواست و پیشنهادی که می دهند، راهکار ارائه دهند، گفت:درخواست ها باید قابل اجرا و عملی باشد و مدیرانی که در بیان مشکلات ارائه راهکار نداشته باشند باید به مدیریت خود شک کنند.

وی با اشاره به اینکه مدیران برای گرفتن اعتبارات از دستگاه خود در تهران تلاش داشته باشند و پیگیری کنند، افزود: اعتبارات استان محدود است و باید از تهران پیگیری کنید و اعتبار بگیرید.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه سالم سازی محیط اداری و کاری برای بنده خط قرمز است، اظهار کرد: با کوچکترین تخلف یک مدیر حتما او را عزل خواهم کرد، چرا که مردم تاب و تحمل این رفتارها را دیگر ندارند.

پرویزی با اشاره به اینکه مهم تر از گرایش سیاسی در این دولت برای بنده، سلامت اداری مدیران مهم است، افزود: اگر تخلفی در مجموعه مدیری پیش آید، تمام کارهای دولت را زیر سوال می برد، لذا برای بنده سلامت کاری بسیار مهم است.

وی ادامه داد: سازمان بازرسی ادارات پر هزینه را کنترل کند و نگاه من پرونده سازی نیست.

استاندار خراسان جنوبی به روش شازمان مدیریت شااره کرد و گفت: نباید اجازه داد که مسیر بودجه در جاهای دیگر هزینه شود، اینکه سازمان مدیریت برای استان تصمیم بگیرد در رویه من جایی ندارد.

پرویزی با اشاره به اینکه به شدت نسبت به سازمان مدیریت و بودجه کشور معترضم چراکه در آن به استانها توجه نمی شود و اعتبارات استانها به تدریج کاهش پیدا می کند و به صورت متمرکز به تهران رفته است، گفت: این مهم تاکید رئیس جمهور هم هست که اگر می خواهیم توسعه در کشور شکل بگیرد باید امور مختلف و اختیارات را به استانها واگذار کنید.

وی با بیان اینکه بنا بر عزل و نصب نداریم، مگر بنا بر ضرورت، گفت: مدیران تلاش کنند که بهترین شکل امورات مربوط به خود را پیگیری کنند.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه مدیران کارهایی را که قابل اجرایی شدن نیست را مصاحبه و مطرح نکنند، افزود: وعده های غیر قابل اجرا به مردم ندهید و انتظارات را بالا نبرید.

پرویزی با اشاره به اینکه بنده در سه سال گذشته اجازه ندادم که هیچ مدیری علیه رسانه ای اقدام کند، گفت: رسانه ها مشکلات قابل حل استان به خصوص مشکلات مردم را منعکس کنند تا پیگیری کنیم.

در پایان سرهنگ علی اکبر تجدد به عنوان فرمانده پدافند شرق کشور، سید مرتضی موسوی مقدم به عنوان رئیس امور شعب بانک رفاه، عنایتی فرد به عنوان سرپرست کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) و حمید برومند به عنوان سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان معرفی شدند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز