مدیر کل راه وشهرسازی لرستان:

تعاونی های مسکن از راه و شهرسازی حرف شنوی ندارند/ضعف مالی متقاضیان مشکل اصلی در حوزه مسکن است

۱۳۹۵/۰۴/۱۴ - ۰۸:۵۲:۳۳
کد خبر: ۴۲۶۴۸۷
تعاونی های مسکن از راه و شهرسازی حرف شنوی ندارند/ضعف مالی متقاضیان مشکل اصلی در حوزه مسکن است
مشکل اصلی در حوزه مسکن در حال حاضر ضعف مالی متقاضیان است و این مشکل دامن گیر بسیاری از متقاضیان مسکن مهر است واین امر سبب شده که بانک هم نتواند بخشی از تعهدات خود عمل کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ،مدیر کل  راه وشهرسازی لرستان گفت: ۱۲ هزار و ۶۸۱ واحد مسکن مهر استان تکمیل نشده است و همچنین در مجموع اجرای ۸ هزار و ۷۹۵ واحد مسکن مهر لرستان با مشکلات مختلفی مواجه بوده و دو هزار و ۴۵۸ واحد نیز فاقد متقاضی هستند.

علی علیخانی که در جلسه شورای مسکن استان سخن می گفت با بیان این مطلب  عنوان کرد: تصمیم گرفته ایم که برخی از این واحدها از گردونه ساخت خارج شوند و اگر از بانک دریافتی داشته اند برای تصفیه آنها اقدام کنیم.

علیخانی افزود: در خصوص ۸۵۶ واحد نیمه تمام نیز طی نشست هایی که با پیمانکاران و انبوه سازان داشته ایم مقرر شده که برای ساخت این واحدها بخشی از زمین های مسکن مهر در اختیار آنها قرار بگیرد و از این ۸۵۶ واحد نیمه تمام نیز در خصوص ۴۶۴ واحد توافق صورت گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: بخش زیادی از مشکلات راه و شهرسازی در ارتباط با تعاونی های مسکن است واین تعاونی ها از راه و شهرسازی حرف شنوی ندارند و انتظار می رود اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همکاری های لازم را با راه و شهرسازی در این خصوص داشته باشد.

علیخانی اظهار داشت: علت عمل نکردن به تعهدات از سوی پیمانکاران این بخش تورم و تغییر نرخ ها در سال های ۹۱ و ۹۲ بوده که مانع اجرا نشدن این طرح ها شده، ولی بر اساس فرمولی که توسط وزارت راه و شهرسازی تعیین شده در خصوص مشکلات تعاونی ها و پیمانکاران این بخش نیز اقدام می شود.

وی تصریح کرد: مشکل اصلی در حوزه مسکن در حال حاضر ضعف مالی متقاضیان است  و این مشکل دامن گیر بسیاری از متقاضیان مسکن مهر است واین امر سبب شده که بانک هم نتواند بخشی از تعهدات خود عمل کند.

این مسئول اظهار کرد:برخی از دستگاه های خدمات رسان مدعی هستند که در بخش مسکن مهر دچار ضرر و زیان شده اند ولی هر چند که این مشکلات بیشتر مربوط به سنوات گذشته بوده اما بخشی از ضرر و زیان های این دستگاه ها نیز به این خاطر بوده  که در زمان مقرر نسبت به اجرای تعهدشان عمل نکرده اند.

علی علیخانی  در انتهای سخنان خود یادآور شد: بر اساس تفاهم نامه بین وزارت راه و شهرسازی، وزارت نیرو، نفت از محل یارانه ها حدود ۱۸ میلیارد تومان به این دستگاههای خدمات رسان پرداخت  خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز