استاندار مازندران:

توسعه روابط اقتصادی و تجاری ایران و روسیه از سیاست های جدی دولت تدبیر و امید است

۱۳۹۵/۰۴/۱۴ - ۱۰:۲۳:۵۵
کد خبر: ۴۲۶۵۸۵
توسعه روابط اقتصادی و تجاری ایران و روسیه از سیاست های جدی دولت تدبیر و امید است
استاندار مازندران در دیدار با رجب صفراف نماینده اتاق بازرگانی روسیه، مدیر مرکز مطالعات ایران در مسکو، گفت: توسعه روابط اقتصادی و تجاری ایران و روسیه از سیاست های جدی دولت تدبیر و امید است.

به گزارش خبرگزاری برنا از ساری؛ ربیع فلاح جلودار، تاکید کرد: مازندران دارای مزیت های گسترده در حوزه کشاورزی و گردشگری است و ضرورت دارد این ظرفیت ها و قابلیت ها به خوبی معرفی گردد.

مقام عالی دولت در استان تاکید کرد: مازندران بزرگترین تولید کننده مرغ کشور است و امروز تولید مرغ با رعایت استانداردها صورت می گیرد و بازار بزرگ روسیه می تواند از فراوردهای گوشتی مناسب مازندران استفاده نماید .

وی خواستار تدوین و اجرایی شدن قواعد و اصول توسعه صادرات بین مازندران و روسیه شد و گفت: توسعه روابط تجاری و اقتصادی با همسایگان اولویت اول ماست و در این راستا توسعه تجارت با روسیه برای ما بسیار مهم است .

استاندار مازندران تصریح کرد: در گذشته عزم جدی برای توسعه صادرات وجود نداشته است ولی امروز توسعه همکاری های اقتصادی و تجاری ایران و روسیه از برنامه های جدی دولت و استانداری مازندران است.

وی ادامه داد: الحمدلله روابط خوب و گسترده ای بین ایران و روسیه وجود دارد و در سفرم به آستراخان به این نتیجه رسیده ام که باید توسعه روابط دو طرف در حوزه اقتصادی به طور جدی دنبال شود.

فلاح افزود: با روابط خوبی که در سطوح عالی بین جمهوری اسلامی ایران و روسیه وجود دارد، این موقعیت را در اختیار مازندران به عنوان پل ارتباطی برای گسترش مبادلات تجاری قرار می دهد.

وی ادامه داد: در حال حاضر مازندران با آستاراخان روسیه ارتباط اقتصادی و فرهنگی خوبی دارد و چنین ارتباطاتی می تواند با سایر استان های روسیه نیز اجرایی شود.

رئیس شورای توسعه صادرات مازندران گفت: سختگیری هایی که روسیه برای صدور مجوز ورود کالاهای ایرانی دارد، باعث شده تا تجار ما نتوانند ورود موفقی به بازارهای آن کشور داشته باشند.

فلاح افزود: در ماه های اخیر با گفت و گوهای دو جانبه در سطح مسئولان عالی رتبه ایران و روسیه، برخی از مشکلات صدور مجوز برای صادرات کالای ایرانی برداشته شده ولی لازم است برای گسترش مبادلات و رسیدن به سطح مطلوب، تلاش های بیشتری صورت گیرد.

استاندار مازندران گفت: رفع همین مقدار محدودیت ها برای صادرات از جمله ایجاد کریدور سبز گمرکی مازندران سبب شده است تا به عنوان تنها استان کشور مجوز صادرات لبنیات را به روسیه دریافت کنیم.

ربیع فلاح به ظرفیت های حمل و نقلی مازندران برای انتقال و ترانزیت کالا از روسیه به سایر کشورهای منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: هم اکنون این ظرفیت در بندرامیرآباد در حاشیه خزر وجود دارد که بتوانیم کار حمل کالا را به کشور روسیه داشته باشیم و آمادگی جذب سرمایه گذاری خارجی در این حوزه را نیز با روسیه داریم.

در این نشست صفراف، نماینده اتاق بازرگانی روسیه ، مدیر مرکز مطالعات ایران در مسکو و مدیر مسئول فصلنامه بیزینس ایران، نقش مازندران را در برقراری ارتباط با کشورهای CIS ستود و گفت: مازندران می تواند هاب اقتصادی منطقه باشد.

وی افزود: روسیه سالانه 3 میلیارد دلار خرید گل و گیاه دارد و سهم مازندران در این بخش بسیار ناچیز است.

صفروف تاکید کرد: اگر ظرفیت های مازندران به خوبی معرفی شود می تواند به جایگاه ارزشمند و مهم خود در عرصه تجاری و اقتصادی دست یابد.

وی تصریح کرد: خداوند به مازندران ظرفیت های بزرگی داده است و باید از این ظرفیت ها به خوبی استفاده شود.

صفراف همچنین از اختصاص 5 میلیارد دلار وام ویژه برای توسعه صادرات ایران به روسیه خبر داد و ابراز امیدواری کرد تا زمینه گسترش همکاریهای تجاری و اقتصادی دو طرف فراهم گردد.

139504136416

نظر شما