مدیرکل امور بانوان استانداری البرز :

حیطه مسئولیت های اجتماعی بین زنان و مردان خط کشی ناپذیر است

۱۳۹۵/۰۴/۱۴ - ۱۱:۰۳:۴۳
کد خبر: ۴۲۶۶۴۷
حیطه مسئولیت های اجتماعی بین زنان و مردان خط کشی ناپذیر است
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری البرز گفت:به جز برخی از تفاوت های عام بین زن و مرد ،حیطه مسئولیت های اجتماعی بین زنان و مردان خط کشی ناپذیر است .

"بی بی عصمت سرفرازی"روز یکشنبه در نشست تخصصی سازمان های مردم نهاد خانواده استان البرز که با حضور مشاور استاندار و معاون مدیرکل روابط عمومی استانداری برگزار شد، گفت:سمن ها فارغ از مسئولیت اجتماعی در خدمات رسانی به جامعه تلاش می کنند که همین امر سبب شده رهگشای بسیاری از مشکلات در حوزه های اجتماعی و فرهنگی باشند.

سرفرازی افزود:در سه سال گذشته دولت یازدهم در شرایط مسئولیت را بر عهده گرفت که با مشکلات عدیده  و متزلزل شدید سرمایه های اجتماعی و بروز آسیب های متعدد اجتماعی و خانوادگی رو برو بود.

وی با تأکید بر اینکه برون رفت از وضعیت موجود با تکیه بر مردم و کسب اعتماد آنها میسر خواهد بود، افزود: تقویت سرمایه های اجتماعی کشور مهمترین اصلی است که باید در برنامه های راهبردی مورد توجه قرار گیرد.

سرفرازی با اشاره به توانمندسازی بانوان گفت: ارتقاء مهارت های زنان و افزایش اعتمادبه نفس آنها،ارتقاء اعتماد زنان به دولت و اعتماد سازی دولت به زنان را می طلبد.

مشاور استاندار تصریح کرد: سرمایه اجتماعی مولدی است که باید برای آن شبکه سازی شود تا بتوانیم بستر مناسب را برای استفاده از ظرفیت ها فراهم نماییم.

وی افزود:دولت باور دارد اگر سرمایه اجتماعی در جامعه نزول پیدا کند، سایر بخش ها نیز بارور نخواهد شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گفت: دولت تدبیر و امید مشارکت مردم و اعتماد زنان را بزرگترین سرمایه جهت رفع مسائل و مشکلات می داند.

وی افزود: قاعدتاً ارتقاء توان سازمان های مردم نهاد در حوزه زنان و خانواده بعنوان بزرگترین سرمایه راهگشا در رفع چالش ها و مشکلات خواهد بود.

وی ادامه داد: توان افزایی شغلی زنان سرپرست خانوار، بدسرپرست و دختران ایتام مناطق محروم کرج ،گسترش اطلاع رسانی به منظور مهار ایدز در بین زنان جوان و نوجوانان توسط همیاران سلامت ، گسترش آموزش مهارتی بازار محور زنان با محوریت فعالان اقتصادی، آموزش و ترویج کارآفرینی پایدار در زنان روستایی و عشایری از عملکرد مثبت سمن های خانواده به شمار می رود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری البرز خاطرنشان کرد:ازسوی دیگر بانوان به عنوان نیمی از جمعیت جامعه امروز با مشکلات متعددی از جمله بیکاری مواجه هستند که با توجه به این مهم شکل گیری کمیته تخصصی ساماندهی اشتغال زنان سرپرست خانوار به صورت ویژه مورد توجه این اداره کل قرار گرفته است .

وی گفت: بخش اعظمی از مشکلات زیست محیطی و کم آبی امروز با همکاری سمن ها قابل حل است که سازمان های مردم نهاد حوزه زنان دراین موضوعات مهم نیز ورود کرده و همپای مسئولان و مدیران آمادگی خود را برای رفع مشکلات اعلام می دارد .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز