نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی :

منطقه آزاد سیستان مکمل منطقه آزاد چابهار است/ قابلیت ۸۰ درصدی صادرات با ایجاد منطقه آزاد سیستان

۱۳۹۵/۰۴/۱۴ - ۱۳:۴۱:۵۷
کد خبر: ۴۲۶۸۰۵
منطقه آزاد سیستان مکمل منطقه آزاد چابهار است/ قابلیت ۸۰ درصدی صادرات با ایجاد منطقه آزاد سیستان
نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: منطقه آزاد سیستان مکمل منطقه آزاد چابهار است بنابراین باید هر دو منطقه چابهار و سیستان با یکدیگر رشد کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا ، حبیب الله دهمرده اظهار داشت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، اگر محور چابهار به میلک فعال شود شرق کشور متحول می شود بنابراین در این راستا تاکنون کارهای بسیار خوبی صورت گرفته هرچند بسیاری از این کارها ناقص و به صورت ناتمام هستند اما آینده ی روشنی را نوید می بخشد.

وی با عنوان اینکه، با توجه به یکسان نبودن مناطق در کشور بنابراین نمی توان با یک نسخه ی واحد مناطق آزاد را اداره کرد ادامه داد: سالانه بین ۲۰ تا ۳۰ میلیارد دلار کالا در کشور قاچاق می شود که این رقم معادل اشتغال ۱۰ میلیون نفر در کشور می باشد.

دهمرده افزود: برای جلوگیری از قاچاق کالا راهکارهایی وجود دارد که یکی از این راهکارها ایجاد منطقه آزاد سیستان است چرا که منطقه آزاد زابل قابلیت صادرات ۸۰ درصد به کشور افغانستان را داراست که مزیت بسیار بالایی در این راستا وجود دارد.

وی تصریح کرد: برای پایین ترین محصولات کشور تا پیشرفته ترین محصولات آن در کشورهای افغانستان و سایر کشورهای اطراف مشتری وجود دارد بنابراین با وجود بازار منحصر به فرد با ایجاد منطقه آزاد سیستان می توان با رشد منطقه، جلوی قاچاق را نیز گرفت.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین مزایای منطقه آزاد سیستان ایجاد کارخانه و سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی می باشد همچنین با فعال کردن بخشی از جاده ابریشم نقطه قوتی برای جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

وی با عنوان اینکه، منطقه آزاد سیستان با ایجاد اشتغال برای مردم، یکی از مهم ترین مصادیق اقتصاد مقاومتی خواهد بود ادامه داد: با ایجاد منطقه آزاد سیستان و با اراده ای که در افغانستان مبنی بر تبدیل زرنج به منطقه آزاد وجود دارد با مسیر چابهار، محور ترانزیتی کامل و یک اتفاق تاریخی رخ خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه، از هر زاویه ای که مسولان به منطقه آزاد سیستان توجه داشته باشند توحیه بسیار بالایی دارد که در این راستا باید سرمایه گذاری صورت گیرد تصریح کرد: تمام تلاش ما بر دفاع از منطقه آزاد است تا با تحقق آن با افزایش صادرات و افزایش اشتغال و کاهش قاچاق شاهد رشد و توسعه منطقه سیستان و کشور باشیم.


منبع: اوشیدا

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز