افق ۱۴۰۴ ارومیه در آستانه تحقق

۱۳۹۵/۰۴/۱۵ - ۰۶:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۲۶۹۷۹
افق ۱۴۰۴ ارومیه در آستانه تحقق
شهردار ارومیه اعلام کرد: با راه اندازی سیستم یکپارچه سازی شهری و بخشی از اقدامات هوشمندسازی شهر، افق 1404 شهر ارومیه در حال تحقق است.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، محمد حضرت پور، شهردار ارومیه  با اشاره به اینکه از سال 91 اقدامات عملی برای تحقق راه اندازی سیستم یکپارچه سازی شهرداری ارومیه صورت گرفت، بیان کرد:  سیستم یکپارچه سازی شهر سازی با برگزاری بیش از 15 هزار ساعت جلسه در طی مدت چهار سال با هدف تسهیل ارائه خدمات به شهروندان به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه سیستم یکپارچه سازی شهرسازی در نگاه اول با هدف تسهیل در امورات مدیریت شهری شکل گرفت، عنوان کرد: بر اساس نظر سنجی ها صورت گرفته در سطح شهر نگاه اول مقوله یکپارچه یازی به رفاه شهروندان و کاهش نارضایتمندی در حوزه صدور پروانه ساختمانی منجر شد .

حضرت پور افزود: خدماتی چون از جمله صدور پروانه به صورت الکترونیک ، پویا سازی فرایند ضابطه برای تهیه نقشه، پویا سازی تحلیل پروانه و را اندازی خدمات برای شهروندان  از جمله شهرنما گنجانده شده است .

شهردار ارومیه با اعلام ابنکه در حال حضر بیش از 123  مورد از خدمات شهری شهرداری ارومیه به صورت الکترونیک ارائه می شود، تصریح کرد: ارائه خدمات به صورت الکترونیک باعث کاهش  سفرهای درون شهری و مراجعه به ادارات می شود.

وی با اشاره به  افق 1404 ارومیه یعنی شهری پاک، سبز، فرهنگی مجهز به فناوری اطلاعات و حمل و نقل ریلی  ادامه داد: در تحقق بخشی از این افق، تاکنون  بیش از 70 هزار نفر از شهروندان از آموزش شهروند الکترونیک بهره مند شدند .

حضرت پور با بیان اینکه ارومیه به عنوان یکی از  پنج شهر هوشمند در کشور به صورت  پایلوت انتخاب شد،  خاطرنشان کرد: آموزش های شهروند الکترونیک و سیستم یکپارچه سازی شهرسازی از آایتم های گام برداستن به سمت دولت الکترونیک با هدف کاهش ترافیک است .

وی با بیان اینکه برای تحقق افق 1404 باید زیرساخت های ان از هم اکنون محقق شود، بیان کرد: تاکنون 50 درصد از برنامه ها و اهداف برای رسیدن به افق 1404  شهر ارومیه محقق شده است.

 شهردار اومیه  شهر سبز را  یکی از محورهای افق 1404 ارومیه دانست و گفت:  در چند سال اخیر 280 هکتار توسعه فضای سبز در شهر ارومیه  انجام شده است  و  تو سعه دیگری در این بخش تحت عنوان کمربند سبز است که تاکنون بیش از 80 هکتار آن اجرایی شده است.

وی با  تاکید بر اینکه برای رسیدن به  افق 1404 شهری سبز باید سرانه فضای سبز به ازای هر شهروند را به 12 متر برسانیم.گفت: اکنون سرانه فضای سبز به ازای هر شهروند در ارومیه 8.5 متر است.

حضرت پور با اشاره به اینکه شهر پاک یکی دیگر از محورهای افق  است1404،  عنوان کرد:  احداث رینگ کمربندی به طول 24 کیلومتر با 17 تقاطع غیر هم سطح، احداث تراموای برقی با اعتبار 660 میلیارد تومان  و خرید اتوبوس های هیبریدی در راستای کاهش الودگی هوا 1404 در دست اجرا است .

وی ادامه داد:  در راستای شهر الکترونیک مقرر شده است با هماهنگی ثبت اسناد، سند های تک برگی برای 11 هزار 200 هکتار شامل 25 درصد شوارع و 25 درصد حوزه خدمات شهری  در سیستم یکپارچه شهرسازی صادر شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز