استاندار قم خبر داد

تهیه ۴۸ طرح پیشنهادی از سوی دبیرخانه اقتصاد مقاومتی قم

۱۳۹۵/۰۴/۱۵ - ۱۰:۲۴:۱۲
کد خبر: ۴۲۷۱۸۸
تهیه ۴۸ طرح پیشنهادی از سوی دبیرخانه اقتصاد مقاومتی قم
استاندار قم از تهیه 48 طرح و پروژه پیشنهادی اقتصادی مقاومتی در بخش ها و حوزه های مختلف از سوی دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سید مهدی صادقی در هفتمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی قم در تالار امام جواد (ع) استانداری این استان با بیان این مطلب، اظهار داشت: طرح های مذکور جهت ارسال به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور تایید و امضا شده است، و پس از تصویب در این ستاد شاهد اجرای آن خواهیم بود.

وی همچنین با بیان اینکه هر چقدر پیش می رویم، ابعاد و زوایای اقتصاد مقاومتی برای همگان روشن تر می شود، با ارایه تعریفی در خصوص اقتصاد مقاومتی، خاطر نشان کرد: اقتصاد مقاومتی باعث رشد و توسعه متوازن در بخش های گوناگون کشور از جمله گردشگری، صنعت و اصناف می شود.

صادقی گفت: اگر ما بتوانیم اشتغال را به وضعیت قابل قبولی برسانیم، بدون شک این اقدام می تواند چرخه اقتصاد را به حرکت در آورد.

وی با تاکید بر ضرورت بسیج همه دستگاه ها و نهادها برای تسهیل امور مرتبط با سرمایه گذاران به منظور تسریع در فرایند و روند جذب سرمایه ها، خاطرنشان کرد: در این راستا نباید صرفا به پنجره تجاری و درخواست ها و گزارش هایی که از این طریق به ما ارسال می شود، اکتفا کنیم، بلکه هر دستگاهی باید به شخصه هر اقدامی که برای جذب سرمایه ها لازم است، را انجام دهد.

وی با بیان اینکه تبدیل وضعیت استان به یک وضعیت خوب و مطلوب به لحاظ حضور سرمایه گذاران نیازمند زمان است، اهتمام و تلاش بیش از پیش در این زمینه را ضروری خواند، و گفت: مجموعه استانداری و تشکیلات موجود این آمادگی را دارند، تا در صورتی که سرمایه گذاری به طور جدی قصد سرمایه گذاری در قم را داشته باشد، آن را هر چه سریعتر به یک نقطه قابل اتکاء و اعتماد برای سرمایه گذاری در این استان هدایت نمایند.

صادقی اذعان داشت: در مواردی که اهلیت سرمایه گذار برای ما مشخص باشد، با تمام قوا و توان پای کار خواهیم بود، تا شرایط لازم را برای او فراهم کنیم.

وی همچنین با تاکید بر نگاه ویژه و عمیق تر مدیران دستگاه های اجرایی نسبت به موضوع اقتصاد مقاومتی اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی با برنامه های مختلف اقتصادی که در روال عادی در دستور کار دستگاه ها قرار می گیرد، هیچ منافاتی ندارد، از این رو باید یک هماهنگی بین برنامه های معمول اقتصادی و سیاست های اقتصاد مقاومتی ایجاد شود.

وی با اشاره به ظرفیت های خوب سرمایه گذاری درقم خاطر نشان کرد: این پتانسیل ها در 2 محور اساسی گردشگری و اقتصادی قابل پیگیری هستتند.

صادقی وجود دریاچه نمک را یکی از ظرفیت های بالقوه موجود در استان برای جذب سرمایه گذاری ها عنوان کرد، و گفت: ما باید تمام تلاش خود را برای از دست ندادن مدیریت این دریاچه به کار بگیریم، تا بعد ها دچار افسوس و حسرت نشویم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: اخیر یک گروه سرمایه گذار از کشور سوئیس جهت مذاکره اولیه در مورد سرمایه گذاری در دریاچه نمک از طریق رابطان داخلی وارد استان شدند.

لازم به ذکر است، دریاچه نمک قم یا دریاچه حوض سلطان در 40 کیلومتری شمال این شهر و 85 کیلومتری جنوب تهران در حاشیه بزرگراه خلیج فارس قرار دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز