پایان کشت بهاره چغندرقند از مزارع شاهرود و میامی در استان سمنان

۱۳۹۵/۰۴/۱۵ - ۱۲:۳۶:۵۵
کد خبر: ۴۲۷۳۵۴
پایان کشت بهاره چغندرقند از مزارع شاهرود و میامی در استان سمنان
سرپرست مدیریت امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: کشت بهاره چغندر قند در سطح 2782 هکتار از مزارع شهرستان‌های شاهرود و میامی با بذور توزیعی شامل ارقام منوژرم خارجی و داخلی و پلی‌ژرم توسط 836 چغندر کار انجام شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان، ابوالفضل شاهمرادی گفت: از کل 2782 هکتار مزارع چغندرقند استان 936 هکتار (حدود 34 در صد) تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

وی در خصوص پیش‌بینی میزان تولید چغندر قند نیز ابراز داشت پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری حدود 135000 تن چغندر قند تولید شود و چغندرقند برداشت شده به کارخانجات قند شاهرود، جوین و شیروان تحویل خواهد شد.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با توجه به فرا رسیدن زمان کشت آفتابگردان در منطقه کالپوش از توابع شهرستان میامی، 3050 هکتار از اراضی این منطقه به زیر کشت آفتابگردان رفت.

شاهمرادی با بیان اینکه شیوه کشت این محصول در منطقه بصورت دیم و نحوه کشت آن مکانیزه و نیمه‌مکانیزه می‌باشد گفت: 760 نفر از بهره‌برداران منطقه میامی در مزارع این شهرستان آفتابگردان روغنی(دیم) کشت کرده که از این سطح کشت، 500 هکتار به‌صورت مکانیزه و مابقی به صورت نیمه‌‌مکانیزه صورت گرفته است.

وی در پایان گفت: حدود 2000 کیلوگرم بذر گواهی شده پروگرس در بین زارعین منطقه توزیع شده و مورد استفاده قرار گرفته است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز