استاندار در بازدید از پارک علم و فناوری امام خمینی(ره):

زمینه برای ایجاد شهرک تحقیقاتی در استان قزوین فراهم می شود

۱۳۹۵/۰۴/۱۵ - ۱۳:۴۲:۴۶
کد خبر: ۴۲۷۴۵۱
زمینه برای ایجاد شهرک تحقیقاتی در استان قزوین فراهم می شود
استاندار قزوین از زمینه سازی برای ایجاد شهرک تحقیقاتی با ترکیب طرح چشمه نور و پارک علم و فناوری در این استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، فریدون همتی استاندار قزوین در بازدید از پارک علم و فناوری امام خمینی(ره) ضمن دیدار و گفت و گو با فعالان شرکت های دانش بنیان گفت: در آینده ایجاد شهرک تحقیقاتی را در دستور کار خود داریم.

همتی در این دیدار گفت: در حال حاضر با مشکل کیفیت و بهره وری در تولید مواجه هستیم و اگر شرکت های دانش بنیان فعال شوند و در کارها مشارکت کنند می توانیم بخشی از این نواقص را برطرف کنیم.

وی اضافه کرد: متاسفانه هنوز اداره برخی واحدهای صنعتی ما با روش های سنتی است و به همین دلیل قادر به رقابت منطقی نیستیم و از بازارهای جهانی عقب می مانیم در صورتی که اگر ارتباط و تعامل خود را با شرکت های دانش بنیان برقرار کنیم این ظرفیت می تواند موجب تحول شود.

استاندار تصریح کرد: بستر خوبی در استان برای ایجاد شهرک فنآوری و تحقیقاتی ایجاد شده و پارک علم و فنآوری می تواند محور کار باشد تا با هماهنگی و تمرکز طرح های چشمه نور، پارک و شرکت های دانش بنیان بتوان این کار بزرگ را در استان عملی کرد.

همتی بیان کرد: ایجاد شهرک تحقیقاتی از کارهای بزرگ علمی است که می تواند زمینه حضور و جذب سرمایه گذار خارجی را نیز تسهیل کند.

وی یادآور شد: شرکت های دانش بنیان می توانند در جهت توسعه پایدار در بخش های کشاورزی و صنعتی استان و افزایش بهره وری کمک کنند.

استاندار قزوین در ادامه از بخش های مختلف پارک علم و فنآوری امام خمینی قزوین و شرکت های دانش بنیان از جمله اولین تولید شارژر و قطعات متصله، سامانه کنترل دقیق تردد انسان و خودرو، کیوسک های اطلاع رسانی، زنجان برنز و تولید سامانه های کنترلی بازدید کرد و در جریان دیدگاه ها و درخواست های فعالان این شرکت های دانش بنیان قرار گرفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز