درجلسه شورای آموزش و پرورش پلدختر با محوریت پروژه مهر و کنکور سراسری مطرح شد:

کاهش ۷درصدی شرکت کنندگان در کنکور سراسری پلدختر

۱۳۹۵/۰۴/۱۵ - ۱۵:۵۱:۴۰
کد خبر: ۴۲۷۵۶۸
کاهش ۷درصدی شرکت کنندگان در کنکور سراسری پلدختر
جلسه شورای آموزش و پرورش پلدختر با محوریت پروژه مهرو برگزاری کنکور سراسری در فرمانداری این شهرستان تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ،جلسه شورای آموزش و پرورش پلدختر با محوریت پروژه مهرو برگزاری کنکور سراسری در فرمانداری این شهرستان تشکیل شد.  در این جلسه امام جمعه پلدختر علم و دانش را حرکت از جهل به سوی نور توصیف کرد و گفت: علم انسان را از جهل و نادانی به سمت نور هدایت می کند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد سوری ادامه داد: هدف علم ایجاد انگیزه و شناسایی هدف به قشر دانش آموز است و در این بین معلمان جایگاه مهم و برجسته ای دارند. وی افزود: دشمن از علم و دانش جوانان ایرانی واهمه دارد و به همین سبب در صدد ضربه زدن به دستارودهای علمی و از بین بردن دانش و اندیشه در بین جوانان است.

امام جمعه پلدختر بر مشارکت متمکنین در امر آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: افراد خیر و کسانی که از لحاظ مالی توانمند هستند افراد نیازمندی مه توان تحصیل را ندارند یاری بدهند.وی اظهار داشت: آموزش و پرورش باید به سمت نوآوری حرکت کند و لازمه آن شناسایی استعدادها و تلاش در راستای انگیزه و تحرک تحصیلی در بین دانش آموزان است.

فرماندار پلدختر هم در این جلسه گفت: خروجی کارها و اقدامات در نظام آموزش و پرورش باید به سمت رضایت مندی مردم برود. نورالدین درمنان با تاکید بر برنامه ریزی دقیق در اجرای پروژه مهر و کنکور افزود: در چینش نیروها و عوامل اجرایی در امر برگزاری کنکور باید دقت لازم صورت گیرد.

وی ادامه داد: 15تیر تا 15مهر امور مربوط به پروژه مهر صورت می گیرد و این پروژه باید به بهترین نحو صورت گیرد تا در 15روز اوایل مهر کارها ارزیابی و دستارودها بررسی شوند.

فرماندار پلدختر اظهار داشت: نباید در بین معلمان تبعیض قائل شویم و باید متناسب با توانمندی و پتانسیل ها از فرهنگیان استفاده شود.درمنان گفت: روز شنبه جلسه کمیته برنامه ریزی استان با حضور مدیران کل استانی در پلدختر برگزار می شود و انتظار می رود مدیران با شناسایی ظرفیت ها و دسته بندی بایدها و نبایدها در این مسیر حرکت کنند.وی افزود: در نیمه دوم تیرماه نیز همایش نقش جوانان در اقتصاد مقاومتی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه خرم آباد در پلدختر برگزار خواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش هم بر آماده بودن آموزش و پرورش پلدختر در امر برگزاری کنکور سراسری سال 95تاکید کرد و گفت: کنکور سراسری و برنامه پروژه مهر از برنامه های آتی آموزش و پرورش پلدختر است. علیرضا افتخاری افزود: معاونت آموزشی بعنوان دبیر این پروژه را برعهده دارد. وی گفت: دستگاههای اداری آموزش و پرورش را در اجرای این دو برنامه یاری دهند.

افتخاری تصریح کرد: 24عامل اجرایی کنکور سراسری را در 6حوزه مختص دختران و 5حوزه مختص پسران برگزار خواهند کرد.وی گفت: 54درصد از شرکت کنندگان را دختران و 46درصد نیز پسران تشکیل می دهند.

مدیر آموزش و پرورش پلدختر افزود: 1417نفر از دانش آموزان در کنکور امسال شرکت می کنند که نسبت به آمار 1556نفر سال گذشته 7درصد کاهش یافته اند.

افتخاری گفت: رشته تجربی با مجموع 1098نفر و 77درصد کل شرکت کنندگان بیشترین حجم شرکت کننده و رشته هنر نیز با یک درصد کمترین حجم شرکت کنندگان را دارا هستند.

محمد حسن حسنوند معاون آموزشی آموزش و پرورش پلدختر نیز گفت: پروژه مهر بزرگترین رخداد آموزشی نظام آموزش و پرورش است. وی افزود: بیش از هشت هزار و سیصد دانش آموز در پایه های مختلف تحصیلی در پروژه مهر ساماندهی خواهند شد.

وی گفت: در مقطع ابتدایی 4هزار . 700دانش آموز در قالب 75مدرسه و 275کلاس درس،در مقطع متوسطه اول 2000دانش آموز در قالب 22مدرسه و 104کلاس درس ،در مقطع متوسطه دوم 1200دانش آموز در قالب 14مدرسه و 70کلاس درس و در فنی و حرفه ای و کار و دانش نیز 270دانش آموز در قالب 2هنرستان و 17کلاس درس در سال تحصیلی 95-96به تحصیل اشتغال خواهند داشت.

حسوند ادامه داد: عمده ترین جهت گیری دانش آموز در انتخاب رشته تحصیلی رشته تجربی است به گونه ای که هم اینک 46درصد از دانش آموزان در رشته تجربی مشغول به تحصیل هستند و برنامه این است که این آمار به 35درصد کاهش پیدا کرده و دانش آموزان متناسب با پتانسیل علمی به رشته های تحصیلی هدایت شوند.

خبر: عباس دارایی

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز