معاون استاندار اردبیل:

چتر حمایتی دولت تدبیر و امید بر سر کودکان خیابانی اردبیل

۱۳۹۵/۰۴/۱۶ - ۰۰:۲۶:۴۱
کد خبر: ۴۲۷۵۷۳
چتر حمایتی دولت تدبیر و امید بر سر کودکان خیابانی اردبیل
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل بر لزوم ساماندهی کودکان خیابانی و کودکان کار توسط دستگاه های ذیربط در این استان تاکید کرد.

به گزارش برنا،معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل بیان کرد: معضل کودکان کار غیر قابل حل نیست اما دستگاه های ذیربط تاکنون با یکدیگر تعامل جدی نداشتند که باید در این زمینه پاسخگو باشند.

او با اشاره به عضویت جمهوری اسلامی ایران در کنوانسیون حقوق کودک اظهار کرد: چند دستگاه ذیربط باید مشخصات کودکان کار را جمع آوری و گزارش های لازم به صورت دوره ای ارایه دهند و مسوولیت را پذیرا باشند.

شریفی افزود: در کنار مسوولیت انسانی ، مسوولیت هماهنگی و نظارت بر عهده بهزیستی به عنوان مسوول اصلی است که باید موضوع را پیگیری کرده و عدم تعامل دیگر دستگاه ها و مشکلات موجود در این زمینه را به صورت گزارش نوشتاری ارایه دهد.

او گفت: بحث متکدیان بسیار پیچیده است و نیاز به بررسی ویژه دارد گرچه هنوز تکدی گری حرفه ای در استان اردبیل رواج ندارد و به نظر می رسد بیشتر متکدیان خرده پا ، مستقل و حرفه ای هستند ، باید مجموعه ای برای رسیدگی مستمر به موضوع تعیین و در قبال شرایط پاسخگو باشد چرا که پیش تر ستاد ساماندهی متکدیان تشکیل شده اما کارآیی لازم را نداشته است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل نیز از افزایش کودکان کار در سطح این استان در سال جاری خبر داد و از دستگاه های ذیربط خواست با همکاری بهزیستی برای ساماندهی و کاهش تعداد این کودکان که در سال جاری حدود 50 نفر به جمعیت آنها اضافه شده گام بردارند.

شفیع شفیعی افزود: در حالی شاهد این افزایش بودیم که در روزهای آینده گردشگران به استان وارد شده و از طرفی با آغاز فصل تابستان و تعطیلی مدرسه ها ممکن است آمار کودکان کار همچنان افزایش یابد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز