امام جمعه موقت بیرجند:

بی توجهی به حجاب و عفاف خیانت به خون شهدا است

۱۳۹۵/۰۴/۱۸ - ۱۴:۳۸:۲۶
کد خبر: ۴۲۸۰۳۵
بی توجهی به حجاب و عفاف خیانت به خون شهدا است
امام جمعه موقت بیرجند بر لزوم نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف، گفت: بی توجهی به حجاب و عفاف خیانت به خون شهدا است.

به گزارش خبرگزاری برنا از بیرجند، حجت الاسلام محسن مشرفی مقدم در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به اینکه مقدمات اجابت خواسته های انسان با توفیقات الهی حاصل می شود، اظهار داشت: دعوت به احسان و انفاق، از اصول و توفیقاتی است که خداوند به انسان عطا کرده است.

وی بر ضرورت نهادینه کردن فضیلت های ماه مبارک رمضان در طول سال اشاره کرد و گفت: انس با قرآن، حساسیت بر وقت نماز، آبادانی مساجد، توجه به فقرا از ویژگی های ماه رمضان است که باید در تمام سال این ویژگی ها سرلوحه کار قرار گیرد.

امام جمعه موقت بیرجند به مناسبت های هفته جاری اشاره کرد و افزود: ۱۸تیرماه سالروز ادبیات کودکان و نوجوانان است که باید به این روز مهم توجه ویژه شود.

مشرفی مقدم به سالروز حمله به مسجد گوهرشاد اشاره کرد و گفت: در این روز سه هزار نفر در راستای حفظ و صیانت از فرهنگ اصیل اسلامی به نام عفاف و حجاب به شهادت رسیدند.

وی توجه به فرهنگ حجاب و عفاف را بسیار مهم دانست و افزود: بی توجهی به حجاب و عفاف، خیانت به خون شهدا  است و کشف حجاب یک فرهنگ غربی بوده که توسط رضا خان اجرا شد.

امام جمعه موقت بیرجند اظهار داشت: دعای وداع امام سجاد با ماه رمضان، تفسیر سوره حمد است لذا فلسفه اصلی این دعا به عنوان یک بسته رشد برای انسان مطرح است.

انتهای پیام/

نظر شما