یادداشت روز:

آینده ای روشن برای ورزش کشور با اقتصاد مقاومتی

۱۳۹۵/۰۴/۱۹ - ۱۱:۵۴:۵۳
کد خبر: ۴۲۸۴۳۲
اجرای اقتصاد مقاومتی در حوزه ورزش اهمیت بسیاری دارد و می بایست تمامی مسئولان ورزش کشور در درست عمل کردن به این امر تلاش کنند.

 به گزارش خبر گزاری برنا در تهران، بدون شک وقتی موضوع اقتصاد مقاومتی مطرح می‌شود، همه ابعاد جامعه در آن دخیل هستند و یکی از اصلی ترین حوزه های آن ورزش است. باید گفت اقتصاد مقاومتی میتواند نجات دهنده کشتی طوفان زده ورزش کشور باشد.

ورزش‌ کشور ما با وجود کسب دارآمد‍‌های نسبتا مناسب و دریافت بوجه‌های دولتی همیشه با مشکلات مالی دست و چنجه نرم میکند.

در واقع فدراسیون‌ها و تیم‌های ورزشی کشور بودجه‌های که به آنها تعلق میگیرد را بدون برنامه خرج میکنند. که این بی‌برنامگی به ورزش قهرمانی کشور آسیب میرساند.

از آنجا که رهبر معظم انقلاب این موضوع را به عنوان یک ضرورت و باید اساسی در سال 95 مطرح کرده‌اند،باید گفت اجرای آن در حوزه ورزش اهمیت بسیاری دارد و قابل تأمل است و می بایست تمامی مسئولان ورزش کشور در درست عمل کردن به این امر تلاش کنند.

فرستادن یا نفرستادن مسئله این است!

یکی از مباحث عجیب در ورزش کشور ما نفرستادن تیم‌های ورزشی به مسابقات بین المللی است. این کار به بهانه‌های مختلف و در فدراسیون‌های زیادی اتفاق افتاده اما همه میدانند که تنها دلیل عدم اعزام تیم‌های ملی در ورزش‌های مختلف مشکلات مالی است.

حال سوال این ‌است که با وجود اینکه همه میدانند تمام تلاش جوانان کشور، راه یافتن به مسابقات بین المللی است چرا باید به خاطر بی برنامگی فدراسیون‌ها استعداد جوانان این مرز و بوم تباه شود. نکته تامل برانگیز اینجاست که فدراسیون فوتبال که یکی از متمول‌ترین فدراسیون‌های کشور است از فرستادن تیم ملی فوتسال بانوان به مسبقات جهانی سر‌باز میزد و اما با تلاش رسانه‌ها نتوانست تصمیم خود را نهایی کند.

اینجاست که اقتصاد مقاومتی به کار می‌آید و اگر در امر کسب درآمد و صرف هزینه در فدراسیون‌های مختلف این سیاست سرلوحه همگان شود، دیگر شاهد دیدن این مشکلات در ورزش کشور نیستیم.

استعداد یابی بر همه چیز الویت دارد

از دیگر زمینه‌های که اقتصاد مقاومتی در ورزش به ‌آن میپردازد استعداد یابی است. شاید در نگاه اول استعداد‌یابی و پرورش آن هزینه بر باشد اما در آینده میتواند بسیار ثمر بخش باشد وعلاوه بر اینکه  میتواند به تیم‌ملی بسیار کمک کند، برای باشگاهی که او را پرورش داده میتواند سودآور باشد، در کشورهای که که در رشته‌های مختلف صاحب سبک هستند پرورش استعداد های جدید جایگاه ویژه‌ای دارد.

زیر ساخت‌های ورزشی نیاز امروز جامعه

اگر به بدنه اقتصاد مقاومتی نگاه کنیم متوجه میشویم که این سیاست انقلابی تمرکز خاصی برگسترش زیر ساخت‌ها دارد و متاسفانه زیر ساخت‌ها در ورزش کشور ما بسیار ضعیف است.

تا آنجا ضعیف است که به گفته کارلوس کیروش حتی تیم ملی فوتبال کشورمان زمین تمرینی مناسب ندارد و خب در رشته‌های ورزشی دیگر اوضاع بسیار بدتر است.

در پایان باید گفت که اقتصاد مقاومتی میتواند تنها راه نجات ورزش باشد و اگر این سیاست انقلابی سرلوحه کار فدراسیون‌های ورزشی ما باشد میتوان آینده روشنی را برای ورزش کشور متصور شد. توجه به زیر ساخت‌ها و استعدادیابی میتواند گام اول برای پیمودن این مسیر طولانی باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز