معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری کهگیلویه وبویراحمد

واگذاری زمین برای اجرای طرح ها قانونمندتر می شود

۱۳۹۵/۰۴/۱۹ - ۱۲:۴۱:۲۳
کد خبر: ۴۲۸۴۹۴
واگذاری زمین برای اجرای طرح ها قانونمندتر می شود
معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: سخت گیری در زمینه واگذاری و یا تغییر کاربری عرصه های ملی و زمین های کشاورزی برای اجرای طرح ها در این استان افزایش می یابد.

به گزارش خبرگزاری برنا از یاسوج؛ مهندس پژمان نیک اقبالی در نشست کمیته امور زیربنایی کهگیلویه و بویراحمد افزود: به دلیل محدودیت زمین در این استان باید تنها به طرح های مهم که به توسعه اقتصادی استان کمک بسزایی کنند، عرصه های ملی و زمین های کشاورزی واگذار یا تغییر کاربری داده شوند.

وی اظهار داشت: زمین هایی که پاسخ تمامی استعلام های آنها از سوی دستگاه های مختلف اجرایی مثبت است در نشست های کمیته امور زیربنایی این استان بررسی شده و موافقت اولیه برای اجرای طرح های صنعتی، کشاورزی و گردشگری در آنها اعلام می شود.

نیک اقبالی تصریح کرد: طرح های مورد تایید در نشست کمیته امور زیربنایی کهگیلویه و بویراحمد برای واگذاری یا تغییر کاربری عرصه های ملی و زمین های کشاورزی به آنها در نشست شورای توسعه و برنامه ریزی استان به تصویب نهایی می رسند.

وی عنوان کرد: پس از تصویب نهایی در نشست شورای توسعه و برنامه ریزی استان عرصه های ملی و زمین های کشاورزی مورد نیاز به این طرح ها واگذار شده و یا تغییر کاربری داده می شوند.

نیک اقبالی ابراز داشت: کمیته امور زیربنایی جزو زیرمجموعه های مهم و تخصصی شورای توسعه و برنامه ریزی است.

وی افزود: فعالیت کمیته امور زیربنایی در زمینه های مختلف از قبیل تصویب طرح هادی برای روستاها و طرح تفصیلی برای شهرها و بررسی الحاق به محدوده مناطق شهری و یا روستایی است.

در این نشست نحوه واگذاری و یا تغییر کاربری عرصه های ملی و زمین های کشاورزی برای اجرای 20 طرح صنعتی، کشاورزی و گردشگری دارای متقاضیان حقیقی و حقوقی در خارج از محدوده روستاها و شهرهای هشت شهرستان استان بررسی شد.

از این تعداد طرح با هشت مورد موافقت و با چهار مورد مخالفت شد و هشت مورد نیز باید در نشست بعدی کمیته امور زیربنایی مورد بررسی بیشتر قرار گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز