رجبی سرپرست باشگاه گفت:

تک ماکارون با هدف بهبود تغذیه سالم در ورزشکاران وارد تکواندو شد

۱۳۹۵/۰۴/۱۹ - ۱۲:۴۲:۱۴
کد خبر: ۴۲۸۴۹۶
تک ماکارون با هدف بهبود تغذیه سالم در ورزشکاران وارد تکواندو شد
سرپرست باشگاه فرهنگی ورزشی تک ماکارون گفت: تک ماکارون با هدف کمک در دو بخش استعدادیابی ورزشی و آموزش تغذیه سالم بصورت تخصصی پای به عرصه ورزش نهاده است .

به گزارش خبر گزاری برنا در تهران، رضا رجبی سرپرست باشگاه فرهنگی و ورزشی تک ماکارون در گفتگو با برنا بیان داشت: تغذیه سالم نقش بسیار مهمی در روند رشد جسمی و ذهنی ورزشکاران دارد و بر همین اساس باشگاه‌ها و مربیان باید شرایط برنامه ریزی تغذیه سالم را برای بازیکنان خود فراهم آورده و اهمیت این مهم را برای خانواده‌ها آشکار سازند.

وی با بیان اینکه شرکت تک ماکارون با توجه به نوع محصولات سودمند تولیدی خود که کاربرد بسیار مفیدی در تغذیه ورزشکاران سنین پایه و سنین رشد دارد،اظهار داشت: بنظر میرسد موضوع استعدادیابی در عرصه ورزش کشور ما فراموش شده و شرایط مناسبی ندارد چرا که وضعیت کنونی ورزشکاران فعال که به رده قهرمانی می رسند در مقایسه با تعداد ورزشکاران سنین پایه تناسبی ندارد .

وی ادامه داد: در کشورهای توسعه یافته ورودی و خروجی سنین پایه و سنین قهرمانی تعریف شده و قابل پیشبینی است . بطور مثال ورودی تکواندو کشور آلمان در سال ۲۰۰۰ ، ۵۰۰ ورزشکار بوده و از این گروه حدود ۵۰ نفر در سطح قهرمانی و ملی فعالیت دارند و این در حالی است که ورودی سال ۱۳۷۵ ایران بیش از ۴۰ هزار تکواندوکار بوده که از این تعداد فقط ۷۰ ورزشکار در حد قهرمانی فعالیت دارند.

رجبی  افزود: لزوم استعدایابی ورزشی در سنین پایه ، انتخاب ورزش اصلی متناسب با جسم کودکان ، پرداختن به ورزشهای پایه و مکمل ورزش اصلی و برنامه ریزی تغذیه مناسب و سالم از فاکتورهای اصلی مسیر قهرمانی یک ورزشکار است که متاسفانه این مسیر در باشگاههای ایران کمتر مورد توجه قرار گرفته است .

سرپرست باشگاه فرهنگی ورزشی تک ماکارون در ادامه اذعان داشت : متاسفانه دیده می شود عدم هماهنگی برخی خانواده ها با برخی مربیان ورزشی برای استعدادیابی ابتدایی در سنین پایه باعث شده ورزشکاران سالها در رشته ای تلاش کرده اند که نتیجه ی مطلوب را برای ورزشکار و برای کشور در بر نداشته است .

رجبی در خصوص شروع فعالیتهای ورزشی تک ماکارون گفت : این شرکت با توجه به نقش اجتماعی خود و بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته ، توسعه تخصصی ورزش تکواندو و بسکتبال در سنین پایه را در اولویت باشگاه فرهنگی و ورزشی خود قرار داده و در فرایند تولید نیز با تدوین برنامه تولید محصولات فراسودمند مختص ورزشکاران به این هدف کمک خواهد کرد .

وی در مورد علل انتخاب این دو ورزش برای آغاز کار اعلام کرد : از دغدغه های اصلی خانواده ها در خصوص فرزندان خود ، شیب رشد ذهنی و قدی فرزندان است و با توجه به اینکه در دو ورزش المپیکی تکواندو و بسکتبال علوم فیزیک و ریاضیات نقش مهمی دارد ، پیشرفت در این ورزشها علاوه بر کمک در رشد قدی ، رشد زهنی را نیز در بر خواهد داشت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز