دکتر طه هاشمی:

جشنواره ملی آشتی با طبیعت شهریور امسال در گیلان برگزار می‌شود/ مهلت ارسال آثار تا ۳۱ تیر

۱۳۹۵/۰۴/۲۰ - ۱۱:۳۸:۴۹
کد خبر: ۴۲۸۹۹۱
جشنواره ملی آشتی با طبیعت شهریور امسال در گیلان برگزار می‌شود/ مهلت ارسال آثار تا ۳۱ تیر
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی از برگزاری جشنواره ملی آشتی با طبیعت، شهریور امسال در استان گیلان به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت خبر داد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر سیدطه هاشمی اظهار کرد: جشنواره ملی صلح و محیط زیست ازمجموعه جشنواره‌ها و برنامه‌های صلح و سلام با عنوان «آشتی با طبیعت» از 25 تا 29 شهریور امسال در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار خواهد شد.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی هدف از برگزاری این جشنواره را اشاعه فرهنگ صلح و دوستی، تقویت ایده همزیستی مسالمت‌آمیز با طبیعت و فرهنگ زیست محیطی در جامعه دانشگاهی، تبیین فرهنگ محیط زیست از دیدگاه اسلام، قرآن کریم، پیامبر اکرم (ص) و امامان معصوم، تبیین فرهنگ آشتی با طبیعت و نفی آلودگی زیست محیطی از منظر قانون اساسی، امام (ره) و مقام معظم رهبری عنوان کرد.

وی افزود: ارائه راهکارهایی برای اجتماعی کردن فعالیت‌های زیست محیطی و کاربردی کردن فرهنگ محیط زیست در زندگی روزمره، جلب و افزایش مشارکت دانشگاهیان و فعال کردن کانون‌ها و نشریات دانشجویی با رویکرد محیط زیست و معرفی دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان پیام‌آور فرهنگی زیست محیطی در جامعه از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

عضو هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه با اجرای طرح‌های فرهنگی هنری مرتبط با محیط زیست می‌توان نسبت به جذب نسل جوان و دانشجویان در واحدهای دانشگاهی اقدام کرد گفت: توسعه فرهنگی از سیاست‌های اصلی دانشگاه آزاد اسلامی است و این دانشگاه توسعه فرهنگی را مقدم بر سایر محورهای توسعه می‌داند و بر مبنای آن گام بر می‌دارد.

هاشمی، تعدد رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه‌های مردم شناسی، علوم اجتماعی، روان‌شناسی، باستان‌شناسی و علوم انسانی را از دیگر دلایل این دانشگاه برای تلاش مضاعف در فعالیت‌های فرهنگی دانست و اظهار کرد: در این راستا، شورای راهبردی فرهنگی و اجتماعی، ایجاد طرح‌های ماندگار فرهنگی را در دستور کار واحدهای دانشگاهی قرار داده است

 

نظر شما