به نگارش فرشید محمد صادق پور

نگاه علمی ویژه مجلات بین المللی به دلایل خودکشی های استان

۱۳۹۵/۰۴/۲۰ - ۱۵:۴۶:۲۹
کد خبر: ۴۲۹۲۴۸
نگاه علمی ویژه مجلات بین المللی به دلایل خودکشی های استان
از نیمه های سال گذشته تا کنون ، استان کهگیلویه وبویراحمد متاسفانه سر دم دار خودکشی در جنوب کشور بوده ، به گونه ای که نگاه ویژه پژوهشگران و پزشکان این عرصه را به خود معطوف کرده است و حتی دانشگاه ها و مجلات داخلی و خارجی نیز از این پژوهش ها و تجارب بدست آمده از آن در راستای جلوگیری از این پدیده مخرب و بیماری اجتماعی حمایت کرده اند.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛وبه نقل از فانوس زاگرس،یکی از این آثار مفید و ارزشمند که در اردیبهشت ماه گذشته بخش هایی از آن منتشر گردید و مورد استقبال عموم واقع شد ، یادداشت مربوط به جناب آقای محمد صادقپور بوده که در مجله JOURNAL OF PSYCHOLOGY & BEHAVIORAL STUDIES که از مجلات معتبر جهانی و ایندکس شده ISI کشور ترکیه می باشد ، منتشر شد و به طور جامع به پردازش این پدیده در شهر گچساران و عوامل فرهنگی پدید آورنده آن و حتی بررسی نقش تاثیراتی که این پدیده در آینده شهری و فرهنگی نیز میتواند ایفا کند پرداخته شده است.

طبق توضیحات فرشید محمد صادقپور: این پژوهش هدفش پرداختن به جزئیات رفتاری در یک اجتماع بشری ( در اینجا خانواده ) چه از نظر جنبه های سازمانی و چه از نظر جنبه ها و عوامل فراسازمانی می باشد. در واقع این پژوهش با بهره گیری از دیدگاه فلسفی و علمی ناتورالیسم ، بیشتر در مورد مسائل و مشکلاتی که درون خانواده اتفاق می افتد بحث کرده و به جزئیات رفتار ها هم توجه خاصی داشته است . در این پژوهش عناصر تبلیغ و اضطراب که سلاح های اصلی و کشنده اعتماد بنفس و عزت نفس هستند ، به خوبی نمود پیدا میکند.

پایگاه خبری فانوس زاگرس که از پیشگامان در خبررسانی وقوع این چنین اتفاقات ناگواری در سطح استان بوده و همچنین بررسی بنیادین به عوامل این اتفاقات را وظیفه اجتماعی خود میداند ، امیدوار است با تلاش های صورت گرفته جهت بررسی و شناخت عوامل خودکشی و علل الخصوص اطلاع رسانی و آشنایی خانواده های عزیز هم استانی با پدیده خودکشی ، توانسته باشد گام موثری در پیشگیری و تغییر برخی نگاه ها به مسائل و رویداد ها درون خانواده ای و اجتماعی برداشته باشد.

51

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز