معاون سیاسی و فرهنگی استانداری کهگیلویه وبویراحمد:

نهادینه شدن فعالیت ها در حوزه دین وفرهنگ نیاز به حضور همگانی وعزم جدی دارد

۱۳۹۵/۰۴/۲۱ - ۱۶:۰۰:۵۲
کد خبر: ۴۲۹۲۸۸
نهادینه شدن فعالیت ها در حوزه دین وفرهنگ نیاز به حضور همگانی وعزم جدی دارد
معاون سیاسی وفرهنگی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: هدفمند کردن برنامه های فرهنگ حجاب و عفاف به عنوان یکی از زیربنایی ترین امور فرهنگی با مشارکت همه دستگاه ها بخصوص دستگاه های فرهنگی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از یاسوج؛دکترفتاح محمدی در نشست کمیته حجاب وعفاف استان، افزود: نهادینه کردن کارهای بزرگ در حوزه دین و فرهنگ، نیاز به عزم همگانی، مشارکت بالا و همچنین برنامه ریزی و فعالیت همه دستگاه ها بخصوص فرهنگی و تبلیغی دارد.

محمدی اظهار داشت: جمهوری اسلامی با یک راهبرد اسلامی و تداوم انقلاب مبتنی بر پایه ها و اصول الهی و اصل حاکمیت قانون و فرهنگ عفاف و حجاب، فرهنگ ایثار و شهادت می باشد که با ارشادات و رهنمودهای افراد متعهد، بزرگان و صاحبنظران و برنامه ریزی برنامه ریزیان محقق شدنی است.

وی تصریح کرد: حجاب تا زمانی که در خانواده است، فردی می باشد ولی همین که جنبه عمومی پیدا کرد، الزامات اجتماعی فرد را مقید به رعایت شئونات اسلامی می کند.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری با تاکید به اینکه، باید با راهکار مناسب بتوانیم حجاب را نهادینه کنیم و جامعه را ملزم و متقاعد به استقبال از عفاف و حجاب کرد، گفت: حجاب و عفاف کرامت، عزت و شرافت انسانی است و باید با همه توان  و ظرفیت از آن صیانت کرد.

محمدی با بیان اینکه، فضا های آموزشی بهترین پایگاه برای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب است، تاکید کرد: باید با ارائه راهکار منطقی این باور را در همه سطوح جامعه ایجاد کرد و این ارزش الهی را بتوان گسترش داد.

وی بر لزوم کنترل جدی طراحی و دوخت البسه در کارگاه های تولیدی و توزیع آن در بازار تاکید کرد و اظهار داشت: رعایت حجاب و عفاف در همه سطوح جامعه و مختص به زنان و همچنین مردان است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه وبوویراحمد هم به توجه و رعایت بیشتر فرهنگ حجاب و عفاف کارکنان ادارات به عنوان الگو تاکید کرد.

فریبا رحمانپور در این نشست، افزود: کارکنان به عنوان سرمایه های اجتماعی جامعه دینی ما باید در خصوص مسئله عفاف و حجاب دقت، تاکید لازم و مستمر داشته باشند.

�ی با بیان اینکه، دستگاه های فرهنگی در راستای ترویج و اشاعه فرهنگ حجاب و عفاف برنامه ریزی بهتر و تلاش بیشتری کنند، اظهار داشت: به لحاظ قانونی و شرعی مسائل مربوط به حجاب و عفاف به خوبی روشن است و باید برای راه هکارهای عملی آن تلاش کرد.

رخمانپور تاکید کرد: برای تعمیق  فرهنگ حجاب و عفاف به طورهدفمند می توان با برنامه و با احیاء سنت حسنه امر به معروف و نهی از منکر پیش رفت.

وی تاکید کرد: برای توسعه فرهنگ حجاب و عفاف دستگاه های متولی در زمینه نظارت و تامین پوشش و البسه مناسب و دستگاه های تبلیغی در راستای ارشاد و مشاوره هماهنگی بیشتری با هم داشته باشند.

 

نظر شما