معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار عنوان کرد:

فعالیت بازارچه های دائمی، فرصتی برای ارتقاء توان اقتصادی بانوان سرپرست خانوار

۱۳۹۵/۰۴/۲۱ - ۰۹:۵۰:۱۷
کد خبر: ۴۲۹۴۸۹
فعالیت بازارچه های دائمی، فرصتی برای ارتقاء توان اقتصادی بانوان سرپرست خانوار
علیرضا یونسی رستمی تصریح کرد: ایجاد فرصت‌های شغلی برای زنان سرپرست خانوار و حمایت از اشتغال آنها می‌تواند نقش به سزایی درکاهش دغدغه های اقتصادی و ایجاد امید در میان این قشر داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از ساری؛ جلسه برپایی بازارچه های دائمی عرضه تولیدات و دستاوردهای زنان استان به منظور توانمند سازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار به ریاست معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار تشکیل شد.

علیرضا یونسی رستمی در این جلسه با اشاره به این که بر اساس دستور و تاکیدات استاندار مازندران بر برپایی بازارچه های دائمی عرضه تولیدات و دستاوردهای زنان استان به ویژه در جهت رفع مشکلات اقتصادی زنان سرپرست‌ خانوار، هماهنگی های خوبی در این راستا صورت گرفت، تصریح کرد: فعالیت این بازارچه ها، فرصت مناسبی برای معرفی توانمندی های زنان و محملی برای ارتقاء توان اقتصادی بانوان سرپرست خانوار به شمار می رود.

یونسی با اشاره به این که ایجاد فرصت‌های شغلی برای زنان سرپرست خانوار و حمایت از اشتغال آنها می‌تواند نقش به سزایی در کاهش دغدغه های اقتصادی آنان داشته باشد، افزود: فعالیت نمایشگاه‌های فروش دائمی تولیدات بانوان کارآفرین و زنان سرپرست خانوار نقش مهمی در توانمند سازی اقتصادی و ایجاد امید در میان این قشر دارد.

معاون استاندار با بیان این که گرچه سازمان های حمایتی تلاش فراوانی برای ایجاد توانمندی در زنان سرپرست خانوار در راستای تامین معیشت خانواده می نمایند، لیکن تحقق استقلال اقتصادی آنان در گرو تعامل و هم افزایی همه سازمان ها و نهادهاست، اظهار داشت: شهرداری ها با هدایت و حمایت فرمانداران جهت فراهم نمودن بستر اشتغال از طریق ایجاد بازارچه های فروش دستاوردهای بانوان سرپرست خانوار، اهتمام لازم را با سایر دستگاه ها معمول دارند.

وی حضور گردشگران و مسافران در مازندران را یک فرصت اقتصادی در این راستا توصیف و خاطرنشان کرد: باید زمینه بهره گیری از این بازار بزرگ و میلیاردی در جهت بالندگی اقتصادی خانواده های دارای سرپرست زن فراهم شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار تاکید کرد: در حاشیه برگزاری گردهمایی، همایش ها و جشن ها، زمینه عرضه دستاوردها و تولیدات زنان فراهم شود و حد الامکان مایحتاج این نوع برنامه ها از این غرفه ها خریداری شود.

در آغاز این جلسه مریم جمشیدی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری، گزارشی از اقدامات و برنامه های در دست اقدام این اداره کل در خصوص برپایی بازارچه های دائمی عرضه تولیدات و دستاوردهای زنان استان ارائه کرد.

139504201020

نظر شما