استاندار خراسان شمالی؛

استان باید با یک ویژگی خاص و منحصر به فرد در کشور شناخته شود

۱۳۹۵/۰۴/۲۲ - ۰۸:۴۴:۰۹
کد خبر: ۴۲۹۹۴۸
استان باید با یک ویژگی خاص و منحصر به فرد در کشور شناخته شود
استاندار خراسان شمالی گفت:برای اینکه خراسان شمالی بتواند بعنوان استانی گردشگر در سطح کشور مطرح شود باید دارای حداقل یک ویژگی خاص خود استان و منحصر به فرد باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، محمدرضا صالحی در دیدار مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان و معاونان وی اظهار داشت:در تمامی استانها آثار تاریخی و هنری وجود دارد و این موضوع نمی تواند برای این استان متمایز باشد ، لذا کارشناسان میراث فرهنگی باید به دنبال شناسایی یک ویژگی خاص این استان  باشند تا بتوانیم شاهد ماندگاری گردشگران و مسافران باشیم.

وی یکی از ظرفیت های بالقوه این استان را حوزه گردشگری عنوان کرد و ادامه داد:خراسان شمالی تنها  با یک ویژگی خاص می تواند مقصد گردشگری در کشور باشد لذا نیازمند برنامه ریزی و فراهم کردن زیر ساخت ها در این حوزه هستیم.

صالحی تصریح کرد: در بحث توسعه پایدار باید تمامی اجزا با یکدیگر رشد کنند و در استانی همچون خراسان شمالی با توجه به عنوان گنجینه فرهنگ ها ،توسعه پایدار باید در تمامی حوزه ها متبلور شود.

وی خاطرنشان کرد:برای محور شدن سمبلی در استان باید انرژی خاص پیدا کرده و این انرژی را مبنا قرار دهیم و در این مسیر بیشتر بر روی موضوع گنجینه فرهنگ ها تمرکز بیشتری داشته باشیم.

صالحی بیان کرد: تعداد برنامه ها و طرح ها در سطح کشور بسیار است که اگر هم اعتبارات دولتی صددرصد تخصیص یابد نهایتا وضع موجود را حفظ می کند لذا نگاه کلی ما در بخش گردشگری باید افزایش توان و معرفی تمام ظرفیت های بالقوه باشد .

وی ادامه داد: در حوزه صنایع دستی و محصولات صادراتی این استان حرفهای بسیاری برای گفتن دارد که می تواند این استان را به مقصد گردشگری تبدیل نماید.

صالحی بیان کرد: با برقراری ارتباط و تعامل با مدیران ارشد کشوری می توانیم راه های رسیدن به اهداف توسعه را سریع تر شتاب ببخشیم که امیدواریم تمام مدیران این موضوع را مورد توجه قرار دهند.

 

نظر شما