برگزاری پنجاه و هفتمین جلسه ی شورای فرهنگ عمومی الیگودرز

۱۳۹۵/۰۴/۲۲ - ۰۹:۴۸:۴۱
کد خبر: ۴۳۰۰۰۵
برگزاری پنجاه و هفتمین جلسه ی شورای فرهنگ عمومی الیگودرز
پنجاه و هفتمین جلسه ی شورای فرهنگ عمومی با حضور رییس و اعضای این شورا در سالن جلسات اداره فرهنگ وارشاد اسلامی الیگودرز برگزار شد .
به گزارش  خبرگزاری برنا از لرستان ، دراین جلسه حبیب جمشیدی ،سرپرست اداره، با قرائت مصوبات جلسه گذشته در مورد رسیدگی به این مصوبات و چگونگی اجراشدن این مصوبات توسط اعضای بحث وتبادل نظرکردند.
در ادامه حجت السلام ارزنده امام جمعه ورییس شورای فرهنگ عمومی  ،حجاب و عفاف را به عنوان دو ارزش در جامعه بـشرى و بـویژه جوامع اسلامى مطرح کرد وافزود: همواره این دو واژه در کنار هم بـه کار بـرده مى شوند و در نگاه اول بـه نظر میاید هر دو بـه یک معنا بـاشند اما با جستجو در متون دینى و فرهنگنامه ها بـه نکته قابـل توجهى مى رسیم و آن تفاوت این دو واژه است.  
ارزنده در ادامه افزود: مسئله‌ حجاب‌ زن‌ مسلمان‌ به‌ عنوان‌ یک‌ پوشش‌متعارف‌ به‌ عرف‌ جامعه‌ اسلامی‌ در طول‌ تاریخ‌مسلمانان‌، همواره‌ یک‌ مسئله‌ فقهی‌ بوده‌ است‌ که‌زنان‌ مسلمان‌ بدون‌ توجه‌ به‌ قانون‌ حاکمیت‌،پوشش‌ خود را حفظ می‌کردند،
رییس شورای فرهنگ عمومی با اشاره به اینکه رعایت حجاب و پوشش اسلامی برای زنان و مردان مؤمن ومسلمان، تکلیف الهی است گفت : رعایت حجاب علاوه بر این که موجب عمل به دستورات الهی می شود، شخصیت فردی اجتماعی و معنوی انسان محجوب و پاکدامن، سیر صعودی پیدا کرده و نردبان تعالی و تکامل را یکی پس از دیگری طی می کند و نیز در تأمین بهداشت روحی و روانی و آرامش خانواده ها و امنیت در جامعه نقش به سزایی ایفا می کند. 
حجت الاسلام ارزنده امام جمعه الیگودرزهمچنین با بیان اینکه حجاب و عفاف فریضه واجب الهی و مورد تاکید قرآن کریم است، گفت: حجاب و عفاف لازم و ملزوم هم به حساب می آیند و به قول فقها از ضروریات دین اسلام به شمار می رود که خداوند به آن دستور داده و علاوه بر آن، عقاب و جزا نیز برای آن در نظر گرفته است.
در ادامه میرزایی اصل نایب رییس شورای فرهنگ عمومی و فرماندار الیگودرز ضمن تبریک بمناسبت عید فطر با بیان اینکه حجاب همچون سدی محکم از آلوده شدن جامعه جلوگیری می کند و نمی گذارد که جامعه در منجلاب فساد های اجتماعی فرو رود گفت : زنان جامعه باید با رعایت حجاب امید ها را در دل جوانان زنده کنند . رعایت حجاب امید به زندگی ، کار ، تلاش ، تحصیل و کسب فضایل را در جوانان افزایش دهد و باعث ترقی و پیشرفت جوانان در عرصه های مختلف می شود.
ایشان در ادامه افزود:  یکی از عوامل بی حجابی زن درجامعه را می توان نا آگاهی و نادانی وی نسبت به مسئله حجاب دانست و گفت : آیات زیادی در قرآن و روایات فراوانی از حضرت ائمه معصومین (ع) ذکر شده که جهالت و نادانی را موجب انحراف و انخطاط یک قوم و افراد دانسته و بنیان همه بد بختی های بشر را نادانی معرفی نموده است .
فرماندار الیگودرز همچنین گفت: انسان منتظر نمی تواند عفیف نباشد. انتخاب این واژه عفاف خیلی وسیعتر و گویا تر از حجاب است. عفت در کلام، اخلاق، نگرش و مهمتر از همه عفت در اندیشه است. عفت در اندیشه زیربنای بقیه عفت ها است. اسلام تکلیف ما را معلوم کرده است. راه رسیدن به عفت اندیشه، تقوی الهی است که خداوند آن را به ما معرفی کرده است.
وی با بیان اینکه حجاب و عفاف فریضه واجب الهی و مورد تاکید قرآن کریم است، گفت: حجاب و عفاف لازم و ملزوم هم به حساب می آیند و به قول فقها از ضروریات دین اسلام به شمار می رود که خداوند به آن دستور داده و علاوه بر آن، عقاب و جزا نیز برای آن در نظر گرفته است.
در پایان  درمورد برگزاری همایش بزرگ حجاب وعفاف  توسط شورای فرهنگ عمومی با اعضای شورا به بحث وتبادل نظر پرداختند ودر پایان مصوباتی در همین مورد به تصویب اعضا رسید.

 

نظر شما