مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری قزوین:

تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل اهمیت زیادی دارد

۱۳۹۵/۰۴/۲۲ - ۱۰:۴۳:۵۲
کد خبر: ۴۳۰۰۶۹
تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل اهمیت زیادی دارد
محمد افشار گفت: تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل در این استان باتوجه به فلسفه وجودی آن و نقشی که در امنیت دارد، دارای اهمیت زیادی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، محمد افشار مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری قزوین در اولین جلسه کمیته راهبری طرح جامع پدافند غیرعامل، با اعلام این مطلب خاطرنشان کرد: طرح جامع پدافند غیرعامل ملاحظات و تهدیدات بسیاری را در سطح کلان استان زیر نظر گرفته و این طرح از جایگاه و اهمیت بالایی برخوردار است.

افشار از استان قزوین به عنوان استان های پیشرو در تهیه طرح جامع پدافند غیرعامل یاد کرد و افزود: با توجه به ویژگی های استان، قزوین یکی از استان هایی است که توانست با پیگیری های مکرر اعتبارات و اقدامات لازم برای تهیه و تولید طرح جامع یکپارچه پدافند غیرعامل را در استان مورد بررسی قرار دهد.

وی ادامه داد: طرح جامع پدافند غیرعامل ملاحظات و تهدیدات بسیاری را در سطح کلان استان زیر نظر گرفته و اجرایی کردن این طرح از جایگاه و اهمیت بالایی برخوردار است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری قزوین خاطرنشان کرد: با تهیه یک سند راهبردی و کاربردی می توان بسیاری از تهدیدات استان را شناسایی و به صورت همه جانبه مورد مطالعه قرار داد.

افشار افزود: در راستای تهیه و تولید طرح جامع پدافند غیرعامل استان می توان سطح امنیتی دستگاه های اجرایی استان را تا حد زیادی افزایش داده و از طریق این راهبردها پروژه هایی تعریف و سطح آمادگی دستگاه ها را در زمینه امنیت و دفاع به نحو قابل توجهی بهبود بخشید.

وی در ادامه به توضیحاتی درباره چگونگی تهیه طرح جامع پدافند غیرعامل استان پرداخت و گفت: این طرح مبنای مطالعات بوده و در آن علاوه بر تهدیدات نوین موجود تهدیدات هشتگانه سایبری، شیمیایی، میکروبی، اقتصادی، مردم محور، هسته ای، بیولوژیک و نظامی در نظر گرفته شده، که این هشت تهدید پایه مطالعات طرح جامع در تمامی استان ها می باشد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری قزوین در پایان یادآور شد: این طرح جامع برای اولین بار در سطح کشور در استان قزوین در حال تهیه و اجراست که برای این طرح بازه زمانی یکساله در نظر گرفته شده است.

شایان ذکر است در این جلسه طرح جامع پیشنهادی پدافند غیرعامل از سوی مشاور تشریح و مورد بررسی قرار گرفت.

پدافند2

نظر شما