استاندار مازندران در افتتاحیه کارگاه آموزشی مدیریت بحران شش استان کشور اعلام کرد:

وقوع ۱۶ بحران شناسایی شده در مازندران

۱۳۹۵/۰۴/۲۲ - ۱۰:۵۸:۲۸
کد خبر: ۴۳۰۰۸۲
وقوع ۱۶ بحران شناسایی شده در مازندران
استاندار مازندران با اشاره به 43 بحران شناخته شده در کشور گفت: از این تعداد 31 بحران در ایران شناسایی شده که تاکنون 16 بحران در این استان رخ داده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از رامسر؛ ربیع فلاح جلودار در مراسم افتتاحیه چهارمین کارگاه آموزشی مدیریت بحران شش استان کشور در رامسر افزود: سیل، زلزله، آتش سوزی جنگل ها، بیماری های اپیدمی دام و طیور از گسترده ترین بحران هایی است که با آنها مواجه هستیم.

وی با تاکید بر این نکته که پیشگیری بهترین شیوه برای مدیریت بحران است، افزود: برای موفقیت در مدیریت بحران، باید قبل، در حین و بعد از بحران برنامه ریزی کنیم.

استاندار مازندران همچنین گفت: امروز بحران همه دنیا را به دلیل تغییرات اقلیمی و از بین رفتن لایه اوزون تهدید می کند و به همین خاطر باید تلاش کنیم تا با مدیریت بحران ها کمتر دچار خسارت شویم.

ربیع فلاح افزود: برگزاری این دوره های آموزشی فرصت مناسبی است تا ضمن تبادل اطلاعات و تجربیات بین استان ها در جهت هم افزایی و کاهش تلفات و خسارت به هنگام بروز حوادث غیرمترقبه برنامه ریزی نمائیم.

به گفته وی، برای دستیابی به این مهم باید در این گونه کارگاه ها، از سخنرانی ها کاسته شود و بیشتر به مسائل اموزشی پرداخته شود تا در شرایط بحرانی برای تصمیم گیری آنی آماده شوند.

استاندار مازندران به حوادث و اتفاقات گذشته نظیر بارش برف سنگین در غرب مازندران اشاره کرد وگفت: در این بحران سرعت عمل باعث شده تا در کمترین زمان ممکن با همکاری همه دستگاه ها امکانات خدماتی نظیر آب و برق برای استفاده مردم وصل شود که تجربه خوبی برای ما بوده است.

فلاح با اشاره به سیل اخیر در زیراب گفت: تمام جاده های دسترسی به منطقه سیلزده قفل شده بود که مدیریت این بحران کار اسانی نیست و با این وجود با همکاری همه مسئولان، راه آهن و حتی مردم به خوبی مدیریت شده است.

وی افزود: در این مدت ما نزدیک دو هزار میلیارد تومان خسارت داشتیم و با وجود همه کمبودها با حمایت وزیر کشور و سازمان مدیریت بحران بیش از 190 میلیارد تومان اعتبار به استان داده شده است.

به گفته وی، امروز در استان مازندران به خاطر همدلی و همگرایی که بین مردم و مسئولان وجود دارد به همگام بروز حوادث غیرمترقبه همه پای کار هستند و بحران ها را مدیریت می کنند .

در این کارگاه آموزشی چهار روزه اسماعیل نجار، معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و حدود 200 نفراز مدیران کل و کارشناسان مدیریت بحران استان های مازندران، مرکزی، قم، البرز، سمنان و گلستان حضور دارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز