انتقاد مدیر غله مهاباد از عدم پرداخت پول به گندمکاران

۱۳۹۵/۰۴/۲۲ - ۱۱:۴۲:۴۰
کد خبر: ۴۳۰۱۳۲
انتقاد مدیر غله مهاباد از عدم پرداخت پول به گندمکاران
مدیر شرکت غله شهرستان مهاباد گفت: با وجود گذشت ۲۰ روز از آغاز فصل خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان، هنوز مبلغی بابت خرید محصول به کشاورزان این شهرستان پرداخت نشده است.

به گزارش برنا آذربایجان غربی،سلیم احمدی افشار اظهار کرد: از ابتدای فصل خرید گندم که از دوم تیرماه در این شهرستان آغاز شده، تاکنون ۲۷ هزار و ۸۰۰ تن محصول از کشاورزان خریداری شده است.

وی اضافه کرد: میزان گندم خریداری شده از کشاورزان در مقایسه با پارسال بیش از ۱٫۵ برابر افزایش یافته است.

احمدی افشار ادامه داد: امسال نیز همچون سال گذشته بانک کشاورزی به عنوان بانک عامل پرداخت وجوه خرید گندم کشاورزان این شهرستان مشخص شده ولی با این حال تاکنون مبلغی بابت خرید گندم به کشاورزان پرداخت نشده است.

وی افزود: برای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این شهرستان امسال ۱۰ مرکز خرید پیش بینی شده است که این مراکز شامل شش مرکز تعاون روستایی در مناطق روستایی، یک سیلوی بخش خصوصی، یک سیلوی بخش دولتی و دو کارخانه آردسازی است.

وی اضافه کرد: کار خرید گندم از کشاورزان تا آخر شهریور ماه ادامه دارد.

احمدی افشار بیان کرد: امسال بر اساس اعلام مسئولان جهاد کشاورزی این شهرستان پیش بینی می شود بیش از ۵۸ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در این شهرستان خریداری شود.

احمدی افشار ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده، مراکز خرید این شهرستان امسال علاوه بر گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این شهرستان محصول کشاورزان شهرهای همجوار را نیز در مجموع به میزان ۸۰ هزار تن خریداری می کنند.

وی ادامه داد: مدیر شرکت غله مهاباد از افزایش قیمت خرید تضمینی گندم در سالجاری خبر داد و گفت: امسال خرید هر کیلوگرم گندم با چهار درصد افت مفید و دو درصد افت غیرمفید ۱۲ هزار و ۷۰۵ ریال تعیین شده است.

به گزارش ایرنا، در سال زراعی جاری ۴۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی آبی و دیم شهرستان مهاباد به کشت گندم اختصاص یافته که از این مقدار مزارع گندم، ۴۳ هزار و ۴۹۰ هکتار به صورت دیم و سه هزار و ۵۷۵ هکتار نیز به صورت آبی کشت شده است.

بر اساس اعلام کارشناسان جهاد کشاورزی به علت مبارزه به موقع با آفت سن و بارش های پاییزی و بهاره مناسب، کیفیت و وضعیت مزارع گندم این شهرستان مطلوب بوده و پیش بینی می شود بیش از ۸۰ هزار تن گندم در این شهرستان تولید شود که تولید این محصول در مقایسه با پارسال ۱۰ درصد افزایش خواهد داشت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز