فرمانده انتظامی غرب استان تهران در نشست خبری گفت:

تندی و بدخلقی با شهروندان به هیچ وجه مورد تایید پلیس نیست/ لزوم تماس مردم در مواقع لازم با سامانه ۱۹۷

۱۳۹۵/۰۴/۲۳ - ۰۷:۵۰:۱۷
کد خبر: ۴۳۰۵۳۷
تندی و بدخلقی با شهروندان به هیچ وجه مورد تایید پلیس نیست/ لزوم تماس مردم در مواقع لازم با سامانه ۱۹۷
سردار محسن خانچرلی، فرمانده نیروی انتظامی غرب استان تهران در نشست خبری با اصحاب رسانه با ارائه آمار و گزارشی از عملکرد حوزه استحفاظی‌اش در سه ماهه نخست سال جاری پرداخت.

به گزارش خبرگزاری برنا از غرب استان تهران، سردار محسن خانچرلی، فرمانده نیروی انتظامی غرب استان تهران در نشست خبری با اصحاب رسانه با ارائه آمار و گزارشی از عملکرد حوزه استحفاظی‌اش در سه ماهه نخست سال جاری  اظهار داشت: در سه ماهه امسال میزان تماس با سامانه 110 افزایش 148 درصدی داشته و طی این مدت 157 هزار تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 برقرار شده است، این در حالیست که در سه ماهه نخست سال گذشته تماس‌های برقرار شده با این سامانه ، 63 هزار مورد بوده است.

خانچرلی با بیان اینکه این موضوع بیانگر افزایش میزان اعتماد مردم به پلیس است، افزود: طی این مدت تعداد پرونده‌های رسیدگی شده در کلانتری‌ها نیز 102 درصد افزایش داشته همچنین پرونده‌های منجر به صلح و سازش نیز 32 درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران از اجرای 112 مورد طرح امنیت محله محور خبر داد و گفت: برخورد با اراذل و اوباش نیز افزایش 66 درصدی داشته است.

خانچرلی به فعالیت ویژه قرارگاه مبارزه با سرقت اشاره و خبر داد : در سه ماهه امسال 2680 سارق شناسایی و دستگیر شدند که مقایسه این آمار با آمار سه ماهه نخست سال گذشته از افزایش یک درصدی حکایت دارد.

به گفته خانچرلی، طی این مدت بیش از 40 باند سرقت که هر کدام بین 30 تا 100 مورد سرقت انجام داده بودند منهدم شدند که در این زمینه نیز افزایشی 75 درصدی داشته‌ایم.

وی درباره کشفیات مواد مخدر نیز اظهار کرد: طی این مدت 3750 کیلوگرم انواع موادمخدر کشف و ضبط شده است. همچنین 30 باند نیز که در رابطه با مواد مخدر فعالیت می‌کردند متلاشی و 3328 تن نیز دستگیر شده‌اند.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران درباره جمع آوری معتادان متجاهر نیز اظهار کرد: طی این مدت بیش از 400 نفر از معتادان متجاهر در سطح 6 شهرستان منطقه جمع آوری شدند. این افراد بر اساس ماده 16 باید در کمپ‌های نگهداری از معتادان نگهداری شوند اما متاسفانه فضای کافی برای نگهداری از آنان وجود ندارد و ما تنها یک کمپ "اخوان" را در شهرستان ملارد برای نگهداری این افراد داریم.

خانچرلی ادامه داد: این کمپ نیز ظرفیت پذیرش 1000 نفر را دارد که بخشی اعظمی از آن در اختیار تهران است و سهمیه ما 300 معتاد است. در حالیکه حدود 3000 معتاد متجاهر دراین منطقه داریم و اگر امکانات نگهداری از آنها فراهم شود پلیس ظرف مدت 48 ساعت آمادگی جمع آوری تمام این افراد را دارد.

خانچرلی با بیان اینکه دستگیری معتادان متجاهر افزایش 27 درصدی داشته است اظهار کرد: همچنین در حوزه دستگیری خرده فروشان مواد مخدر پلیس با دستگیری 3200 خرده فروش طی سه ماهه امسال افزایش 39 درصدی را ایجاد کرده است.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران با اشاره به اقدامات پلیس فتا تصریح کرد: در حوزه سایبری شاهد افزایش 122 درصدی کشف این جرایم هستیم که عمده‌ترین دلایل آن هم کلاهبرداری و انتشار مطالب غیراخلاقی است البته ما به دنبال گسترش پلیس فتا در سطح کلانتری‌ها هستیم.

خانچرلی برخورد و کشف محصولات ضد فرهنگی را با افزایش 98 درصدی اعلام کرد و گفت: طرح امنیت محله محور و گشت‌های پلیس نیز در سطح غرب استان تهران فعالیت خود را آغاز کرده است. همچنین در حوزه جرایم راهنمایی و رانندگی افزایش کشف 43 درصدی و 29 درصدی برای خودرو و موتورسیکلت‌ها را داشتیم.

وی با بیان اینکه برای 4500 واحد صنفی طی این مدت اخطاریه پلمپ صادر شده است ادامه داد: همچنین 2479 مورد از اصناف متخلف نیز طی این مدت پلمپ شده است.

به گفته خانچرلی ساماندهی قلیان سراها، رستوران‌های سنتی و باغ تالارها نیز در دستور کار پلیس است و در این مدت 196 مورد اخطاریه برای متخلفان صادر و 134 مورد از این اماکن نیز پلمپ شده است که از این میان 38 مورد تغییر شغل داده‌اند.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران با اشاره به اقدامات پلیس در حوزه مبارزه با قاچاق کالا نیز اظهار کرد: در سه ماهه امسال ارزش کالای قاچاق مکشوفه 93 میلیارد ریال بود و 315 نفر نیز در این زمینه دستگیر شدند که این آمار افزایش 138 درصدی نسبت به مدت مشابه را شامل می‌شود.

خانچرلی با بیان اینکه این اقدامات در راستای عمل به تدابیر و دستورات مقام معظم رهبری انجام شده است گفت: در این مدت همچنین 160 دستگاه خودروی متعلق به قاچاقچیان توقیف و 285 پرونده نیز برای آنان تشکیل شده است. ما همچنین با ایجاد محدودیت و رصد محورهای مواصلاتی منتهی به غرب استان تهران و کنترل شبانه روزی این محورها

به گفته خانچرلی، بیش از 150 هزار تن از اتباع کشورهای دیگر از جمله کشور افغانستان در محدوده استحفاظی غرب استان تهران زندگی می‌کنند.

خانچرلی درباره جمع آوری متکدیان نیز اظهار کرد: جمع‌آوری متکدیان جز وظایف پلیس نیست بلکه ما به عنوان پشتیبان شهرداری را در اجرای ماموریت‌هایش پشتیبانی می‌کنیم که این موضوع در مورد سد معبر کنندگان نیز وجود دارد و وظیفه اصلی بر عهده شهرداری است.

وی در واکنش به انتقاد یکی از خبرنگاران که گویا یکی از آشنایانش در مراجعه به کلانتری با برخورد نامناسبی روبرو شده بود گفت: یکی از راه‌های پیشگیری از وقوع جرم مظنون گیری است و در دنیا هم این روش انجام می‌شود. اما هیچ کس و در هیچ رده و مقامی حق توهین به افراد را ندارد و رعایت حقوق شهروندی تاکید جدی در نیروی انتظامی و پلیس نیز به طور جدی پیگیر این موضوع است، ما حتی با ماموران متخلف برخورد جدی در حد اخراج هم داشته‌ایم.

خانچرلی با تاکید بر اینکه تندی و بدخلقی با شهروندان به هیچ وجه مورد تایید پلیس نیست، اظهار کرد: بعضی از شهروندان خودشان کم لطفی می‌کنند ما در کلانتری‌ها تابلوی نظارت همگانی 197 را نصب کرده و از مراجعه کنندگان خواسته‌ایم که شکایات، انتقادات و پیشنهادات خود را از طریق این سامانه به ما منتقل کنند اما متاسفانه برخی از افراد با ما تماس نمی‌گیرند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز