ورود خودروهای آمریکایی به منطقه آزاد چابهار ممنوع است

۱۳۹۵/۰۴/۲۳ - ۱۵:۴۵:۰۸
کد خبر: ۴۳۰۷۲۲
ورود خودروهای آمریکایی به منطقه آزاد چابهار ممنوع است
مدیر عامل منطقه آزاد چابهار گفت: بنا بر دستور ترکان دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور ورود خودروهای آمریکایی به علت سوخت بالا و ورشکستگی شرکت های آنان ممنوع شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا ، حامد علی مبارکی مدیرعامل منطقه آزاد چابهار امروز (23 تیر) در جمع خبرنگاران بیان داشت: براساس بخشنامه شورای عالی مناطق آزاد کشور ورود خودروهای آمریکایی از منطقه آزاد چابهار ممنوع شده است.

وی افزود: مقام معظم رهبری با صراحت مخالفت خود را با ورود کالاهای مصرفی آمریکایی مجدد مورد تاکید قرار دادند و اعلام کردند که لزومی ندارد خودروهای آمریکایی به ایران بیایند، ایشان به این نکته هم اشاره کردند که آمریکایی‌ها به علت مصرف زیاد و سنگین بودن این خودروها، رغبتی به خرید آنها ندارند؛ حالا در این شرایط ما بیاییم و از فلان کارخانه رو به ورشکستگی امریکا، خودرو وارد کنیم، این جای تعجب فراوان دارد.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار از  صادرات و واردات بیش از 55 میلیون دلار کالا در خرداد از منطقه آزاد چابهار خبر داد و تصریح کرد: منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار، یکی از مناطق آزاد هفت گانه کشور است که در راستای اهداف اقتصادی کشور ، بیش از دو دهه  است که در مجاورت شهرستان چابهار و در حاشیه دریای عمان تاسیس شده است.

مبارکی گفت: با توجه به تعریف مناطق آزاد و علل ایجابی آن، سازمان منطقه آزاد چابهار تمام تلاش و همت خود را به کار گرفته تا نقش شایسته ای در حد توان و امکان برای توسعه و رشد اقتصاد ملی و منطقه ای ایفا کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز