میزان وصول درآمدهای آذربایجان‌غربی در ۳ ماهه اول سال ۹۵، بیش از۲۱۲۰ میلیارد ریال است

۱۳۹۵/۰۴/۲۳ - ۱۴:۲۳:۱۷
کد خبر: ۴۳۰۹۸۲
میزان وصول درآمدهای آذربایجان‌غربی در ۳ ماهه اول سال ۹۵، بیش از۲۱۲۰ میلیارد ریال است
دومین جلسه ستاد تجهیز درآمد آذربایجان‌غربی برای ارائه گزارش عملکرد وصول درآمدهای استانی و ملی در سه‌ماهه اول سال 1395 و بررسی مؤلفه‌های تأثیرگذار در افزایش این درآمدها با حضور استاندار، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری، نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارائی، سایر مدیران عضو این ستاد و مدیران دستگاهای متولی درآمدهای استانی در سالن اجتماعات استانداری آذربایجان‌غربی برگزار شد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، استاندار آذربایجان‌غربی در این جلسه با بیان اینکه ایجاد فضایی آرام و به دور از تشویش می‌تواند همکاری مردم با نظام مالیاتی را افزایش دهد، افزود: باید فضایی ایجاد شود تا مردم بتوانند با خیال راحت نسبت به پرداخت مالیات اقدام نموده و از این طریق در اداره امور کشور سهیم شوند.
قربانعلی سعادت فرهنگ‌سازی و ایجاد اعتماد و شفافیت در نحوه پرداخت مالیات و آشنایی کامل مردم با قوانین را از دیگر راهکارهای ارتقای درآمدهای استانی دولت برشمرد.
رئیس ستاد تجهیز درآمد استان در ادامه با اشاره به اینکه ایجاد اعتماد در میان مردم یک اصل اساسی است که باید موردتوجه قرار گیرد نیز گفت: این مردم در راه صیانت از آرمان‌های انقلاب و حفاظت از خاک این مرز و بوم، جان‌فشانی‌ها کرده و در این مسیر شهدای زیادی نیز تقدیم انقلاب نموده‌اند، امروز نیز می‌توان از همین ظرفیت و اعتماد مردمی، در جهت اداره امور کشور به بهترین نحو ممکن بهره گرفت.
استاندار آذربایجان‌غربی در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت‌های استان اشاره و افزود: استان آذربایجان‌غربی ظرفیت و قابلیت‌های بسیار زیادی برای سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های اقتصادی دارد به‌طوری‌که در صورت استفاده بهینه از منابع موجود، می‌توان به‌راحتی استان را به‌صورت نظام درآمد- هزینه‌ای اداره کرد و این پیشنهاد را نیز ما به دولت داده‌ایم که اگر مورد موافقت قرار گیرد استان را از طریق منابع درآمدی خودش که در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی نیز می‌باشد اداره کنیم.
سعادت همچنین در این جلسه از دستگاه‌های استانی خواست در جهت تحقق درآمد وصولی مصوب استان در سال جاری اهتمام کافی را داشته باشند.
در ادامه دبیر ستاد تجهیز درآمد استان گزارشی از عملکرد دستگاه‌های وصول‌کننده منابع درآمدی استان در سه‌ماهه نخست سال جاری را ارائه کرد.
داود غفارپور گفت؛ میزان وصولی درآمدهای استان آذربایجان‌غربی در 3ماهه نخست سال جاری، بالغ‌بر 2120.5 میلیارد ریال بوده که از این میزان، 1732.8 میلیارد ریال از محل وصولی درآمدهای استانی و 387.6 میلیارد ریال از محل وصول درآمدهای ملی بوده است.
نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی افزود: سهم درآمدهای استانی مندرج در قانون بودجه سال 1395، با رشد 19.98 درصدی نسبت به سال گذشته،  معادل 9332.9 میلیارد ریال است.
غفاپور میزان رقم مصوب درآمدهای مالیاتی را با رشد18.3 درصدی نسبت به سال قبل، معادل 7605.4 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: از این میزان، معادل4505.4 میلیارد ریال مربوط به درآمد مالیات‌های مستقیم و معادل 3100 میلیارد ریال مربوط به درآمد مالیات‌های غیرمستقیم است.
 دبیر ستاد تجهیز درآمد استان، سهم سایر دستگاه‌های اجرایی از رقم مصوب سال جاری را 1727.1 میلیارد ریال اعلام کرد.
نماینده وزیر اقتصاد در استان آذربایجان‌غربی افزود: عملکرد درآمدهای استان در 3ماهه اول سال جاری، به میزان 1732.8 میلیارد ریال، به تفکیک از محل درآمدهای مالیاتی، درآمد حاصل از فروش کالاها و خدمات، درآمد حاصل از جرائم و خسارات، درآمد حاصل از مالکیت دولت و سایر درآمدهای متفرقه می‌باشد.
وی اظهار داشت: عملکرد اداره‌کل امور مالیاتی با سهم 84.1درصدی از کل وصول درآمدهای عمومی، به میزان 1457.5 میلیارد ریال است که از این میزان، 984.6 میلیارد ریال از محل درآمد مالیات‌های مستقیم، و 472.9 میلیارد ریال از محل درآمد مالیات‌های غیرمستقیم بوده است.
ایشان میزان تحقق این‌گونه درآمدها در 3ماهه اول سال جاری را 76.7درصد اعلام نمود.
دبیر ستاد تجهیز درآمد استان اظهار داشت: با لحاظ نمودن نظام یکپارچه مالیاتی و استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای کاهش وابستگی به درآمدهای ارزی حاصل از فروش و صادرات نفت، نقش مالیات به‌عنوان ابزار سالم‌سازی اقتصادی و تأمین منابع مالی بودجه و هزینه‌های جاری و عمرانی دولت در راستای رسیدن به رشد و توسعه اقتصادی، قابل‌توجه و حائز اهمیت ویژه می‌باشد.
غفارپور دستگاه‌هایی چون حوزه نظارت گمرکات، ثبت اسناد و املاک، جهادکشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را از جمله دستگاه‌هایی اعلام کرد که در سه ماهه اول سال جاری، ضمن تحقق وصول درآمدهای پیش بینی شده، دارای مازاد وصولی نیز بوده اند.
در ادامه، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان با اشاره به احصاء تکالیف درآمدی مصرح در قانون بودجه سال 1395 و ارسال آن به دستگاه‌های متولی وصول درآمدهای استان  توسط دبیرخانه ستاد، اظهار امیدواری کرد که با عمل به تکالیف درآمدی، تلاش مضاعف دستگاه‌های اجرایی وصول‌کننده منابع درآمدی‌ و به‌کارگیری کلیه امکانات سازمانی، درآمدهای پیش‌بینی‌شده به‌طور کامل، محقق و اصلاح و بهبود فرآیندهای وصول درآمدی در استان در جهت فراهم نمودن زیرساخت‌های توسعه، میسر گردد.
گفتنی است در این جلسه، نمایندگان و مسئولان برخی از دستگاههای اجرایی که دارای کسری در تحقق درآمدهای وصولی پیش بینی شده در سه ماهه اول سال جاری بودند، به تشریح دلایل و عوامل دخیل در این رابطه پرداختند.
 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز