اجلاس سفرای کشورهای شرق و جنوبشرق آسیا با فعالین اقتصادی آذربایجان غربی

۱۳۹۵/۰۴/۲۳ - ۱۵:۲۳:۲۹
کد خبر: ۴۳۰۹۹۰
اجلاس سفرای کشورهای شرق و جنوبشرق آسیا با فعالین اقتصادی آذربایجان غربی
اجلاس سفرای کشورهای شرق و جنوبشرق آسیا با فعالین اقتصادی آذربایجان غربی در اتاق بازرگانی ارومیه برگزار شد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، اجلاس سفرای کشورهای شرق و جنوبشرق آسیا با فعالین اقتصادی آذربایجان غربی در اتاق بازرگانی ارومیه برگزار شد.

آذربایجان غربی جزو استان های استراتژیک برای سرمایه گذاری محسوب می شود

حسن انتظار رئیس اتاق بازرگانی ارومیه گفت: استان آذربایجان غربی بعنوان یکی از استان های مهم ایران و دروازه ورود به اروپا محسوب می شود.

وی افزود: استان آذربایجان غربی با دارا بودن 967 کیلومتر مرز مشترک با سه کشور ترکیه، آذربایجان و عراق و نزدیکی به اروپا و داشتن زمین های مرغوب کشاورزی و محصولات متنوع یکی از استان های استراتژیک محسوب می شود.

رئیس اتاق ارومیه تصریح کرد: استان آذربایجان غربی همچنین معادن غنی از گرانیت، مرمریت و تیتان را در اختیار دارد و هم اکنون استان با داشتن بیش از 60 درصد صنایع تبدیلی کشاورزی بعنوان استان اول ایران محسوب میشود.

بسته پیشنهادی با 71 فرصت برای سرمایه گذاری ارائه کرده ایم

حبیب تربتی رئیس گروه سرمایه گذاری و مسئول دبیرخانه مرکز خدمات سرمایه گذاری استان گفت: هم اکنون استان آذربایجان غربی با دارا بودن معادن و فرصت های مناسب سرمایه گذاری آماده همکاری با سرمایه گذاران کشورهای مختلف است.

وی افزود: مرکز سرمایه گذاری نیز در رابطه با فرصت های سرمایه گذاری بسته ای ویژه برای معرفی ظرفیت ها و نحوه همکاری آماده کرده است.

تربتی تصریح کرد: بالغ بر 71 فرصت سرمایه گذاری اعم از 40 فرصت در بخش صنعت و معدن، 21 فرصت در بخش کشاورزی، 4 فرصت در بخش زیرساخت های آب و 6 فرصت در بخش میراث فرهنگی در بسته پیشنهادی برای سرمایه گذاری لحاظ شده است.

آذربایجان غربی ظرفیت بی نظیری برای سرمایه گذاری دارد

محمود فرازنده مدیرکل شرق آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه گفت: وجود بیش از 60 درصد از تولید کنتسانتره یک کشور 80 میلیونی در یک استان نشان از ظرفیت های بالای آذربایجان غربی دارد.

وی افزود: استان آذربایجان غربی و شهر ارومیه نسبت به 30 سال قبل تغییرات زیادی داشته و باید بتوانیم از فرصت امنیت بی نظیر این استان برای پیشرفت استفاده کنیم.

مدیرکل شرق آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه تصریح کرد: وجود ترکیب قومیتی و مذهبی بی نظیر، فرهنگ غنی و داشتن امنیت مناسب میتواند در جلب سرمایه گذاران تاثیر گذار باشد.

فرازنده گفت: بدلیل آنچه ضعف در بازاریابی محصولات در کشور و بخش اقتصادی وجود دارد تاکنون نتوانسته ایم عملکرد مناسب برای عرضه کالاهای خود به دیگر کشورها داشته باشیم.

وی افزود: منطقه آزاد ماکو بعنوان یکی از مناطق اقتصادی ظرفیت بی نظیری برای مراودات با دیگر کشورها دارد ولی مشکلاتی در این زمینه وجود دارد که باید مرتفع شوند.

مدیر کل شرق آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه تصریح کرد: ایران بعنوان یکی از کشورهایی است که بعنوان مسیر ترانزیت کالا محسوب میشود و ما نیز از استفاده از این مسیر برای تجارت و افزایش تامین امنیت سرمایه گذاران از مسیر ایران استقبال می کنیم.

میهمان نوازی آذربایجان غربی میتواند ارتباط سازنده ای برای تجار و کشورهای دیگر برقرار کند

ادوارد مارتین آرمنز سفیر فیلیپین بعنوان منتخب سفرا سخنرانی می کرد گفت: برگزاری چنین اجلاسی در منطقه ای با این ظرفیت میتواند در جلب نظر سرمایه گذاران و طرفین برای همکاری بسیار مهم و تاثیر گذار است.

وی افزود: با اعلام نکات مختلف در این استان و منطقه، ظرفیت مهمی نادیده گرفته شد و آن میهمان نوازی و برخوردهای مردم این منطقه است که یکی از مهم ترین نکات برای جلب رضایت سرمایه گذاران و کشورهای دیگر برای انجام همکاری های گسترده به شمار میرود که باید به آن بعنوان یک اتفاق مهم توجه کرد.

سفیر فیلیپین تصریح کرد: پایه های تجارت و کارهای اقتصادی بین دو کشور برقراری ارتباط مناسب بین مردم و تجار است که این مهم در استان آذربایجان غربی بوضوح نمایان بود.

آرمنز گفت: فیلیپین بعنوان یکی از کشورهای شرق آسیا آماده است در زمینه تبادل محصولات و فناوری با منطقه مراوده داشته باشد و این مهم میتواند با تبادل دو محصول مهم سیب و موز آغاز شود.

اندونزی بزودی با ایران قراردادهای همکاری امضا خواهد کرد

اوکتاویانعلیم الدین سفیر اندونزی گفت: هم اکنون کشور اندونزی در حال توافق و امضای قراردادهای همکاری با ایران است  و آمادگی داریم با استان آذربایجان غربی بعنوان یکی از مناطق مهم هم مراوداتی داشته باشیم.

در پایان اجلاس فعالین اقتصادی با سفرای 6 کشور حاضر به پرسش و پاسخ پرداختند.

سفر ادوارد مارتین آر.منز سفیر فیلیپین، پنگیران عبدالصمد بن پنگیران هاجیل متاسان سفیر برونئی، ، اوکتاویانعلیم الدین سفیر اندونزی، پانگ سان سفیر چین، ، نگویان هونگ تاچ سفیر ویتنام و ریج کومسون و وزیر مختار تایلند بهمراه مدیران و معاونین بخش شرق آسیا و اقیانوسیه وزارت امورخارجه به منطقه آزاد ماکو و ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی که از صبح دیروز آغاز شده است، عصر امروز به پایان خواهد رسید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز