مشاور رییس و مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور:

رویکرد نظام نامه نظارتی، باعث ارتقای عملکرد سازمان بهزیستی شده است

۱۳۹۵/۰۴/۲۵ - ۱۸:۵۱:۰۵
کد خبر: ۴۳۱۳۷۷
رویکرد نظام نامه نظارتی، باعث ارتقای عملکرد سازمان بهزیستی شده است
موسوی چلک مشاور رییس و مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور گفت نظام نامه نظارتی باعث ارتقای توسعه کیفی خدمات سازمان و رضایت مردم و جامعه هدف شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از  سمنان ؛سیدحسن موسوی چلک در بین کارکنان بهزیستی استان گفت: این نظام نامه شامل نظام نامه نظارتی ستاد به استان و مراکز، نظام نامه نظارت مردم بر سازمان، نظام نامه نظارتی سازمان های غیر دولتی بر سازمان، نظام نامه نظارتی پایین به بالا و نظام نامه نخبگان وصاحب نظران بر سازمان است.
وی با بیان اینکه یکی از مشکلات اساسی سازمان بهزیستی ضعف نظارت اثر بخش بوده است، افزود: بهبود امور و فعالیت های سازمان، یکی از اهداف اساسی تدوین نظام نامه نظارتی است.
وی بر اجرای دقیق نظام نامه نظارتی سازمان بهزیستی تاکید کرد و گفت: با اجرای دقیق نظام نامه نظارتی، شفاف سازی عملکرد و فعالیت ها و ارایه خدمات بهتر به جامعه هدف انجام می شود.
موسوی چلک ارتقای سطح کیفی خدمات، برنامه ریزی منسجم، شناسایی نقاط قوت و ضعف و ارایه راهکار، ارتقاء رضایتمندی جامعه هدف، جمع آوری داده ها و تجزیه و تحلیل اطلاعات و رتبه بندی عملکرد استانی را از اهداف نظام نامه نظارتی برشمرد و یادآور شد: نظارت منجر به تعریف استاندارد و در نهایت سبب رتبه بندی می شود و در سال 95 تمامی مراکز زیر پوشش بهزیستی رتبه بندی می شوند.
مشاور رییس و مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به صدور شناسنامه اجتماعی در سال 94 گفت: در تمام استان های کشور شناسنامه اجتماعی به منظور برنامه ریزی درست و بومی ویژه همان استان، صادر شد.
موسوی چلک گفت: شناسنامه اجتماعی متغیرهای مختلف اجتماعی مانند جمعیت، آسیب های اجتماعی، خانواده و آموزش را در هر استان شامل می شود که می توان به وسیله آن، تحلیلی دقیق از وضعیت اجتماعی هر استان در دست داشت.
مشاور رییس و مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی افزود: این سازمان در سال 94 عملکرد و پیشرفت خوبی در حوزه های فرزندخواندگی، پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی، غربال گری شنوایی و تعامل با سازمان های غیردولتی داشت.

وی اظهار داشت : سازمان بهزیستی بزرگترین سازمان اجتماعی کشور است و فعالیت های متنوعی را در حوزه کاری خود انجام می دهد و باید این خدمات فراگیر باشد و تمام اقشار جامعه را در برگیرد.
مشاور رئیس و مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی به روش قدیمی و سنتی 37 سال پیش خود در حال انجام وظیفه است که این عملکرد مطلوب نیست و باید ساختار، وظایف و برنامه های این سازمان تغییر کند.
وی با بیان این که بهزیستی کشور باید برای ارتقا کیفیت سلامت همه مردم گام بردارد، تاکید کرد: برای تحقق این مهم، این سازمان نیازمند تغییر ساختار و تعریف جدید از وظایف اجتماعی است و باید از رویکرد مشکل محور، به رویکرد سلامت محور ارتقا یابد.
موسوی چلک اظهار کرد: سازمان بهزیستی متولی سلامت است و سیاست گذاران، نخبگان، دولتمردان و کارکنان بهزیستی با همکاری و هم افزایی یکدیگر باید رویکرد این سازمان را به سلامت محور تغییر دهند.
وی ادامه داد : امروز در جامعه به علت ورود فناوری تازه و دسترسی آسان به اطلاعات، آسیب ها و نیازهای اجتماعی زیادی وجود دارد که با روش سنتی و رویکرد سال های گذشته این سازمان، نمی توان پاسخگوی نیازها و مشکلات مردم در این زمینه شد.
وی با بیان این که سازمان بهزیستی ظرفیت های بسیار زیادی دارد، افزود: اما در شرایط حاضز از نیمی از ظرفیت های سازمان بهزیستی استفاده می شود.
وی با اشاره به اهمیت حقوق شهروندی ، افزود: در ایران هیچ سازمانی پاسخگوی حقوق شهروندی نیست و با توجه به اینکه در فصل سوم قانون اساسی نیز بر آن تاکید شده است، مساله حقوق شهروندی در ایران مورد توجه قرار نمی گیرد.
مشاور رئیس و مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور گفت: سازمان بهزیستی باید خدمات پیشگیری را توسعه بخشد و هر زمان که بحث های مداخله ای کاهش یافت این نشان از موفقیت این سازمان در امور پیشگیری است.
در این نشست موسوی چلک به برخی از مسایل و مشکلات مطروحه در حوزه های کاری مربوط قول پیگیری و مساعد داده است.

 

نظر شما