نماینده مردم دروود وازنا در مجلس شورای اسلامی :

وضعیت اشتغال در دروود وازنا نگران کننده است / نوسازی و توسعه واحدهای سنگبری دورود

۱۳۹۵/۰۴/۲۴ - ۱۲:۲۷:۳۰
کد خبر: ۴۳۱۳۸۳
وضعیت اشتغال  در دروود وازنا نگران کننده است / نوسازی و توسعه واحدهای سنگبری دورود
برای ایجاد انگیزه در فارغ التحصیلان کشاورزی و دامپروری می توان مجوز احداث واحدهای تولیدی را از طریق فراخوان جهاد کشاورزی صادر کرد تا اشتغال ویژه ای برای جوانان منطقه ایجاد شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ،نماینده مردم دروود وازنا در مجلس شورای اسلامی گفت:  جنرال شدن بیمارستان نرگس دورود و شبانه روزی شدن درمانگاه شهدای کارگر این شهرستان  پیگیری می شود.

مجید کیانپور  در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان که در شهرستان دورود برگزار شده بود  با بیان این مطلب تاکید کرد: از رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان تقاضا می شود اقدامات لازم برای راه اندازی و ارائه خدمات درمانگاه شهید مصطفی خمینی دورود را  انجام دهند.

وی با اشاره به شدت  ساخت وسازها ومحرومیت در شهرستان دروودگفت: حاشیه نشینی در شهرستان دورود روبه گسترش است ودر مناطقی در شهرستان دورود و روستاهای ناصرالدین و دهنو دورود هیچ نظارتی روی ساخت و ساز این مناطق نبوده و توسعه حاشیه نشینی در این منطقه در حال وقوع است لذا از استاندار لرستان درخواست می شود زمینه الحاق روستای دهنو که حدود پنج هزار جمعیت دارد به روستای ناصرالدین را فراهم کرده تا شهرداری روی این منطقه نظارت کافی را داشته باشد.

کیانپور  تصریح کرد:بخش های چقابدار و سیاه کله دورود که جمعیتی بالای پنج هزار نفر دارند نیز وضعیتی شبیه به دهنو را دارند و ساخت و سازهایی در آن جا انجام می شود که بعضا به صورت غیرمجاز بوده به طوریکه نه در حیطه دهیاری نه در حیطه بنیاد مسکن است لذا چون نظارت قانونی روی این ساخت و سازها انجام نمی شود ممکن است در آینده مشکلاتی ایجاد کنند.

نماینده دروود وازنا در خصوص  چالش ها ومسائل  واحدهای سنگبری دورود اظهار داشت: بیشتر سنگبری ها و واحدهای تولیدی به دلیل اینکه نتوانسته اند نسبت به نوسازی اقدام کنند روبه تعطیلی هستند و بخش زیادی از آن ها تعطیل است لذا باید وزارت صنعت و معدن حمایت های مختلفی در بخش مالیات، بیمه، تسهیلات و ... از این واحدهای سنگبری داشته باشد.

کیانپور نوسازی و توسعه واحدهای سنگبری دورود را مهم ارزیابی کرد وبا بیان اینکه  تعداد این واحدهای سنگبری  قبلا ۳۱ واحد بود که بیش از هزار نفر اشتغال داشتند گفت: در شرایط کنونی بسیاری از آن ها تعطیل شده و واحدهایی که فعال هستند هیچگونه اقدامی در راستای اشتغال پایدار انجام نمی دهند و تنها کارگاه خود را سرپا نگه داشته اند.

وی همچنین در خصوص گازرسانی به روستاهای بخش سیلاخور خاطر نشان کرد: در بخش سیلاخور حدود ۱۸ روستا وجود داشته که در جوار خطوط انتقال گاز بوده اما از نعمت گاز محروم هستند لذا از مدیرعامل شرکت گاز لرستان درخواست می شود گازرسانی به روستاهای مورد نظر را در دستورکار قرار دهند.

کیانپور عنوان کرد: باید برای مشکلات حوزه منابع طبیعی و محیط زیست در روستاهای دورود و ازنا چاره اندیشی کردلذا  تقاضا داریم به روستاییانی که در بحث منابع طبیعی با مشکلات مواجه هستند کمک شود زیرا در اطراف برخی روستاها خندق هایی کنده شده که مشکلاتی برای عبور و مرور و چرای دام روستاییان ایجاد کرده اند بنابراین باید سیاست های حمایتی از روستاییان تعریف شده تا آن ها به ماندن در روستا ترغیب شوند.

وی یادآور شد: جاده بین مزارعی در منطقه چالان چولان تا عربان باید آسفالت شود.

کیانپور وضعیت اشتغال در منطقه را نگران کننده خواند وتاکید کرد:برای ایجاد انگیزه در  فارغ التحصیلان کشاورزی و دامپروری می توان مجوز احداث واحدهای تولیدی را از طریق فراخوان جهاد کشاورزی صادر کرد تا اشتغال ویژه ای برای جوانان منطقه ایجاد شود.

نماینده دروود وازنا در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: قصد توسعه واحد فاز چهار سیمان دورود و ایجاد واحد جدید در آن را نداریم بلکه ما قصد داریم یک واحد برای جایگزینی واحد فعلی ایجاد کنیم تا هر روز کارگرانی را به خاطر حوادث این واحد از دست ندهیم چرا که دو هفته پیش یکی از مهندسین جوان کارخانه به دلیل فرسوده بودن دستگاه و نداشتن استاندارد لازم به شکل بدی از بین رفت.

 مجید کیانپور در خاتمه سخنان خود ابراز امیدواری کرد فاز چهار کارخانه سیمان دورود را جایگزین کرده  تا دیگرحوادثی از این دست رخ ندهد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز