مدیرکل حفاظت از محیط زیست قزوین:

قزوین مقام نخست مدیریت مناطق حفاظت شده را داراست

۱۳۹۵/۰۴/۲۵ - ۱۸:۵۰:۵۹
کد خبر: ۴۳۱۴۰۰
قزوین مقام نخست مدیریت مناطق حفاظت شده را داراست
سیاوش شمسی پور گفت: این استان در مدیریت مناطق حفاظت شده دارای مقام نخست در کشور است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، سیاوش شمسی پور مدیرکل حفاظت از محیط زیست قزوین در جلسه حفاظت از محیط زیست این استان که با حضور مجمع نمایندگان قزوین برگزار شد اعلام کرد: مقوله محیط زیست از اهمیت زیادی در جامعه برخوردار است و همگی باید در زمینه حفاظت از آن تلاش کنیم که خوشبختانه در این زمینه استان قزوین سرآمد است.

شمسی پور در این جلسه همچنین ضمن ارائه گزارشی به نمایندگان استان قزوین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: عرصه های تحت مدیریت و حفاظت این اداره کل در استان حدودا 400هزار هکتار و تعداد محیط بانان 40نفر است که به ازای هر 10هزار هکتار یک محیط بان در حال حفاظت از این مناطق است که تقریبا یک پنجم استانداردهای جهانی می باشد.

وی افزود: اداره کل محیط زیست استان قزوین در این زمینه در کشور پیشتاز بوده و اولین استان کشور در این زمینه محسوب می شود.

مدیرکل محیط زیست استان قزوین با اشاره به کارهای صورت گرفته در محیط زیست طیبعی قزوین گفت: با مدیریت صحیح توانسته ایم از بحران هایی چون طاعون نشخوار عبور کنیم.

شمسی پور ادامه داد: در سرشماری سال94 علی رغم این بیماری ها شاهد رشد ۷۲درصدی جمعیت وحوش استان بوده ایم.

وی اذعان کرد: افزایش جمعیت آهو در منطقه باشگل حاصل تلاش مداوم و دلسوزانه همکاران در محیط زیست استان و کارهای علمی بوده که می تواند یک الگو برای کل کشور باشد.

این مقام مسئول با اشاره به تصویب طرح مدیریت منطقه حفاظت شده باشگل گفت: این طرح از اهمیت ویژه ای برخوردار است که آن را به تصویب شورای برنامه ریزی استان رسانده ایم.

شمسی پور تصریح کرد: برای اجرای این طرح ۷۲میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: اداره کل محیط زیست استان قزوین در اجرایی کردن طرح مدیریت مناطق حفاظت شده در کشور مقام نخست را در کشور داراست که با تامین اعتبار این طرح و استفاده از شیوه های نوین حفاظت از محیط زیست می توان از حوادثی چون شهادت سه تن از محیط بانان کشور جلوگیری کرد.

2

در این جلسه طی ارتباط تلفنی با دکتر دبیری معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت از محیط زیست کشور نمایندگان استان با وی در مورد انتظارات سازمان از نمایندگان مجلس به تبادل نظر پرداختند.

دبیری ضمن اشاره به محورهای انتظارات محیط زیست کشور و استان از نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به ارتباط ایجاد شده می توان در استان گام های بزرگی در جهت حل مشکلات و رفع معضلات استان برداشت.

داود محمدی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تسلیت شهادت سه تن از محیط بانان کشور گفت: استان قزوین از زوایای مختلف از ویژگی های برجسته ای برخوردار است که یکی از این ویژگی ها اکوسیستم بی نظیری است که ما در استان قزوین شاهد آن هستیم.

وی ادامه داد: متاسفانه به خاطر فعالیت های انسانی در حال حاضر در وضعیتی به سر میبریم که تا نقطه مطلبوب فاصله داریم.

همچنین در این جلسه سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: حوزه فعالیت های نمایندگان بسیار گسترده و متنوع است اما اداره کل محیط زیست استان قزوین با توجه به زمینه فعالیت تخصصی می تواند ایجاد کننده یک تعامل و رابطه مستمر با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باشد.

وی ادامه داد: نمایندگان نیز از تسریع امور و ایجاد بستری برای حل مشکلات و پویایی این حوزه حیاتی از هیچ کوششی دریغ نمی کنند.

بهمن طاهرخانی نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دوران خدمت خود در دستگاه قضا گفت: بنده شکار غیرقانونی را خیانت به ملت، خیانت به سرمایه های ملی و خیانت به آیندگان می دانم که نباید اجازه داد این سرمایه های ملی نابود شود و باید با برنامه ریزی دقیق تلاش کنیم این سرمایه ها به نحو احسنت به آیندگان تحویل داده شود.

روح الله بابایی صالح نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات سخت افزاری اداره کل محیط زیست استان قزوین در اولین نگاه قابل لمس و درک است.

وی ادامه داد: مجمع نمایندگان استان قزوین پیگیر توسعه نیروی انسانی و زیرساخت های لازم خواهد بود تا این مشکلات مرتفع شود.

نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی در پایان ضمن تقدیر از زحمات پرسنل و مدیرکل محیط زیست استان قزوین اعلام کرد: باید در حل و فصل مسائل محیط زیست، نگاه منطقه ای را کنار گذاشت و با نگاه استانی و کشوری به مسائل نگاه کرد تا بتوان بحران های آینده را پشت سر گذاشت.

3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز