انتقاد سالاری از پنهان‌کاری و کدخدامنشی رئیس شورای شهر:

شورای شهر جایگاه نظارتی، قانونگذاری، تصمیم‌گیری و اشراف کامل بر مجموعه شهرداری دارد

۱۳۹۵/۰۴/۲۴ - ۱۳:۰۲:۰۱
کد خبر: ۴۳۱۴۰۳
شورای شهر جایگاه نظارتی، قانونگذاری، تصمیم‌گیری و اشراف کامل بر مجموعه شهرداری دارد
محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر بیان داشت، انتقادها به عملکرد هیات رئیسه شورای شهر تهران در دور چهارم بیشتر از هر زمان دیگری است.

به گزارش سرپرستی خبر گزاری برنا در تهران، بدنبال انتقاد به عملکرد هیات رئیسه شورای شهر تهران در دور چهارم و اداره «کدخدامنشانه و خارج از چارچوب‌های قانونی» شورای شهر به وسیله هیات رئیسه این نهاد را به چالش کشید.

در همین خصوص یکی از این معترضان محمد سالاری، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر است که معتقد است هیات رئیسه نباید بر تخلفات شهرداری سرپوش بگذارد.

وی با اشاره به اینکه هیات رئیسه‌ها باید از سیاسی‌کاری دوری کنند و «به جای مصلحت‌اندیشی و کدخدامنشی» جایگاه شورا را ارج بگذارند، می‌گوید: هیات رئیسه منتخب اعضای شورا است. ممکن است که من به رئیس شورا رای نداده باشم اما بعد از انتخاب به عنوان رئیس نماینده همه اعضا است. هیات رئیسه نباید خود را در اختیار شهردار و معاونان شهردار و شهرداران مناطق قرار دهد.

به گفته او جایگاه شورای شهر جایگاه نظارتی و قانونگذاری و تصمیم‌گیری است و باید به مجموعه اجرایی شهرداری اشراف داشته باشد نه اینکه در اختیار آنها قرار بگیرد.موضوع حمایت و هدایت درست است و هیات رئیسه باید تدبیر داشته باشد تا موضوعات به چالش آنچنانی نرسد و در نهایت چرخ شهر بچرخد و مردم از مجموعه تصمیم‌گیری‌ها بهره‌مند شوند اما از طرفی نباید کاری کنند که کاملا در اختیار شهرداری قرار بگیرند.

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران در ادامه اضافه می‌کند: نظارت یعنی وقتی یک عضو شورای شهر تهران تذکر می‌دهد و یک تخلف محرز و گسترده‌ صورت می‌گیرد هیات رئیسه باید این را از شهرداری بخواهد و شهرداری را ملزم به جلوگیری کند نه اینکه بر این تخلف سرپوش بگذارد.
به اعتقاد سالاری سرپوش گذاشتن روی تذکرات به مفهوم حمایت از شهرداری نیست بلکه عین مصداق ظلم به مردم و شهرداری است. به گفته او اگر جلوی خیلی از این تخلف‌هایی که امروزه در شهرداری نهادینه شده است از ابتدا گرفته می‌شد شهرداری هم امروز بهتر کار می‌کرد.
او با اشاره به پنهان‌کاری هیات رئیسه هم می‌گوید: در قضیه حسابرسی‌ها هیات رئیسه گزارش‌ها را در اختیار همه کمیسیون‌ها قرار نداده و یا به موقع این کار را نمی‌کند تا کمیسیون‌ها وقت داشته باشند این موضوعات را رسیدگی کنند. این موارد از جمله تخلف‌های بارز هیات رئیسه است که ما درباره آن از رئیس شورا انتقاد داریم. 
به گفته او این رئیس شورا باید از این رویکرد پنهان‌کاری اطلاعات استراتژیک جلوگیری کند و این اطلاعات را در اختیار اعضا قرار دهند و اجازه بدهد اعضای شورا در حضور رسانه‌ها حرف‌های خود را بزنند.
سالاری از جلسه‌های غیرعلنی شورای شهر تهران هم انتقاد می‌کند و می‌گوید:  در بعضی مواقع ما موضوعاتی که قصد داریم در حضور رسانه‌ها به عنوان دیده‌بان‌های شهر مطرح کنیم تا از آنها برای بهبود وضعیت شهر کمک بگیریم اما هیات رئیسه این موضوع‌ها را به جلسه‌های غیرعلنی می‌برند.
 
به اعتقاد رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران به جز در مواردی که اطلاعات محرمانه ممکن است فاش شود نباید جلسه‌ها به صورت غیرعلنی برگزار شود و موضوعات عمومی و تخلفات شهرداری باید به صورت علنی به مردم گزارش شود و هیات رئیسه نباید به خود اجازه دهد این موضوعات را به جلسه‌های غیرعلنی ببرد. 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز