با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال؛

ارشدزاده: ۸ پروژه با کمک خیرین در طول سال ۹۵ به بهره برداری خواهد رسید

۱۳۹۵/۰۴/۲۶ - ۰۲:۳۵:۳۴
کد خبر: ۴۳۱۷۳۰
ارشدزاده: ۸ پروژه با کمک خیرین در طول سال ۹۵ به بهره برداری خواهد رسید
ارشدزاده گفت: در حال حاضر یازده هزار زن سرپرست خانوار، ۶۰۰ دانشجو، ۲ هزار و ۲۰۰ دانش آموز و بیش از ۷۰۰ دوقلو از خدمات مستمر و غیرمستمر اداره کل بهزیستی آذربایجان شرقی خدمات دریافت می کنند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی گفت: به مناسبت هفته بهزیستی 200 طرح در استان افتتاح خواهد شد که با اعتبارات غیردولتی و کمک‌های مردمی در آذربایجان شرقی به سرانجام رسیده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محسن ارشدزاده افزود: در سال گذشته ۴۵۰ میلیارد ریال مشارکت نقدی و غیر نقدی از مردم جمع آوری شد.

وی اضافه کرد: بیشتر از نود درصد خدمات بهزیستی توسط مراکز غیردولتی در رشته‌های تخصصی مربوطه ارائه می‌شود که این مراکز به عنوان سرمایه اجتماعی بهزیستی هستند که مستقیما با مردم و افراد خیر ارتباط و همکاری دارند.

مدیرکل بهزیستی استان با بیان اینکه در هفته بهزیستی ۸۲ مرکز توانبخشی و پیشگیری افتتاح خواهد شد، افزود: ۱۱۲ واحدمسکونی مددجویان بهزیستی نیز در این هفته به بهره برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: بهزیستی مسئولیت سلامت اجتماعی و رفاه اجتماعی جامعه هدف را بر عهده دارد که در این زمینه ۱ هزار و ۵۲۲ میلیارد ریال در سال گذشته در زمینه مستمری، عمران و… هزینه کرده است.

ارشدزاده ضمن اشاره به این موضوع که ۸ پروژه با کمک خیرین با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال در طول سال ۹۵ به بهره برداری خواهد رسید، گفت: برای این منظور نقشه پراکندگی مددجویان بهزیستی در جهت ارائه خدمات بهتر به مددجویان تهیه و تدوین شده است.

این مسئول خاطر نشان ساخت: در حال حاضر یازده هزار زن سرپرست خانوار، ۶۰۰ دانشجو، ۲ هزار و ۲۰۰ دانش آموز و بیش از ۷۰۰ دوقلو  از خدمات مستمر و غیرمستمر اداره کل بهزیستی آذربایجان شرقی خدمات دریافت می کنند.

وی افزود: هم اکنون ۳ هزار و ۹۰۰ نفر با اعتباری ۶۵ میلیارد ریال توسط بهزیستی آذربایجان شرقی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته اند.

ارشدزاده به آمار خروجی افراد از بهزیستی استان اشاره کرد و گفت: در مجموع بیش از ۹۳۰ نفر نیز توانمند شدند و از تحت پوشش  بودن بهزیستی استان خارج شدند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر  ۲۰ نفر که به اختلال هویت جنسی مبتلا هستند توسط بهزیستی استان شناسایی و برای توانمندسازی آنها اقدام شده است.

وی ادامه داد: برای درمان و عمل جراحی این افراد ۱۵ میلیون تومان کمک بلاعوض توسط بهزیستی استان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی گفت: هم اکنون ۱۰۰۰ مهد کودک شهری و روستایی در آذربایجان شرقی به فعالیت می پردازند.

وی از فعالیت  ۲۰ آدینه مهد در استان خبر داد و گفت: این مهدکودک ها برای نگهداری کودکان در هنگام نماز جمعه راه اندازی شده است.

ارشدزاده گفت: بهزیستی استان برای شناسایی معلولان به درب تمام منازل روستایی مراجعه کرده است که توانسته ایم ۳ هزار و ۸۸۰ نفر معلول را در روستا‌ها شناسایی و خدمات توانبخشی را به آنها ارائه نماییم.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی به المپیاد ورزشی بهبود یافتگان اعتیاد که در سال جاری برگزار شد، اشاره کرد و گفت: بهزیستی استان توانسته است برای ۲۶۶ هزار نفر از طریق ۱۱۵ مرکز درمان و کاهش آسیب اعتیاد خدمات ارائه نماید.

ارشدزاده خاطرنشان ساخت: در سال گذشته به هفتاد و هفت هزار نفر مشاوره و خدمات روان‌شناختی ارائه شده است که  ۴هزار و چهارصد پرونده مربوط به پرونده های طلاق بوده است که در اثر این مشاوره ها با ده درصد کاهش طلاق روبرو بوده ایم.

 

نظر شما