برداشت ۵۳ هزار تن گندم در شهرستان نمین

۱۳۹۵/۰۴/۲۶ - ۱۴:۴۲:۳۳
کد خبر: ۴۳۲۲۲۳
برداشت ۵۳ هزار تن گندم در شهرستان نمین
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نمین گفت: با توجه به میزان اراضی زیر کشت رفته گندم در شهرستان پیش‌بینی می‌شود امسال شاهد تولید و برداشت ۵۳ هزار تن گندم در شهرستان نمین باشیم.

به گزارش برنا،محمد حسنی در بازدید از مزارع گندم شهرستان نمین افزود:‌ با توجه به میزان اراضی زیر کشت رفته گندم در شهرستان پیش‌بینی می‌شود امسال شاهد تولید و برداشت 53 هزار تن گندم در شهرستان نمین باشیم که از این میزان تولید بیش از 30 هزار تن گندم مازاد بر نیاز بوده که از کشاوارزان و گندمکاران شهرستان خریداری می‌شود.

وی با اشاره به کشت گندم در سطح 23 هزار و 300 هکتار از اراضی مستعد این شهرستان بیان کرد:‌ از این میزان اراضی 17 هزار و 300 هکتار مربوط به کشت دیم و 6 هزار هکتار نیز آبی بوده که پیش‌بینی می‌شود بتوانیم شاهد تولید محصولاتی کیفی در شهرستان باشیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نمین با اشاره به فعالیت 3 مرکز خرید گندم در سطح شهرستان شامل نمین، دولت‌آباد و آبی‌بیگلو گفت: با توجه به اینکه شرایط آب و هوایی شهرستان خاص بوده و در مجاورت منطقه رطوبتی دریای خزر و جنگل‌های فندقلو قرار دارد هنوز شرایط و بستر لازم برای برداشت گندم در اراضی آبی شهرستان فراهم نشده اما گندم دیم در شهرستان نیز در حدود 30 درصد برداشت شده و شاهد تداوم برداشت این محصول در شهرستان هستیم.

حسنی افزود:‌ در حال حاضر 37 دستگاه کمباین بومی و 20 دستگاه از سایر مناطق در زمینه حمل و برداشت محصولات گندم و جو شهرستان مهیا شده و فعالیت می‌کنند که با توجه به حساسیت مسئله تمامی این دستگاه‌های دارای کارت معاینه فنی بوده تا با مشکل و نارسایی در امر برداشت غلات مواجه نباشیم.

وی در مورد محصول جو تولیدشده در شهرستان تصریح کرد:‌ با توجه به اینکه برداشت محصول جو از 10 تیرماه آغاز شده 90 درصد محصولات دیم و 60 درصد در اراضی آبی انجام شده و عملیات برداشت این محصول نیز در شهرستان ادامه داشته و مهندسان ناظر نیز در این زمینه بازرسی‌های لازم را انجام می‌دهند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز