استاندار:

در سند توسعه آذربایجان شرقی به صنعت داروسازی توجه ویژه ای شده است

۱۳۹۵/۰۴/۲۷ - ۰۵:۴۵:۰۰
کد خبر: ۴۳۲۳۷۷
در سند توسعه آذربایجان شرقی به صنعت داروسازی توجه ویژه ای شده است
جبارزاده با اشاره به ظرفیت های داروسازی آذربایجان شرقی و وجود شرکت هایی همچون زهراوی و شهید قاضی، خواستار اجرای طرح های توسعه واحدهای داروسازی این استان شد.

استاندار آذربایجان شرقی در آیین بهره برداری از نخستین واحد تولید آب اکسیژنه کشور گفت: بی نیازی از واردات این محصول گامی در راستای اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، اسماعیل جبارزاده در آیین کلنگ زنی بیمارستان 327 تختخوابی تامین اجتماعی تبریز در منطقه خاوران با اشاره به آغاز بهره برداری از خط تولید آب اکسیژنه در بستان آباد به دست ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: آب اکسیژنه از جمله ضروری ترین نیازهای صنایع داروسازی و صنایع پایین دستی است و با آغاز تولید آن در استان، بی نیازی از واردات این محصول را تجربه خواهیم کرد.

وی با اشاره به ظرفیت های داروسازی استان آذربایجان شرقی و وجود شرکت هایی همچون زهراوی و شهید قاضی، خواستار اجرای طرح های توسعه واحدهای داروسازی این استان شد.

وی با اشاره به اینکه در سند توسعه استان به صنعت داروسازی توجه ویژه ای شده است، گفت: آماده حمایت از راه اندازی شرکت های دپوی دارو در استان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی هستیم.

جبارزاده در بخش دیگری از سخنان خود از همراهی شهرداری تبریز به واسطه واگذاری زمین مورد نیاز احداث بیمارستان تامین اجتماعی در شهرک خاوران قدردانی و خاطرنشان کرد: کارشناسان با ایجاد این بیمارستان در شهر جدید سهند موافقت نکردند و برای این شهر جدید ایجاد پلی کلینیک در نظر گرفته شده است.

استاندار آذربایجان شرقی اظهار امیدواری کرد: این پلی کلینیک هم با همکاری تامین اجتماعی ایجاد شود.

ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سخنرانی خود در این آیین موافقت خود را با افزایش دو برابری ظرفیت تولید شرکت داروسازی قاضی در تبریز اعلام کرد.

این کارخانه که به عنوان طرح توسعه شرکت کلروپارس و با سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی و بانک توسعه تعاون صورت گرفته، سالانه بیش از 20 هزار تن آب اکسیژنه 35 و 50 درصد برای اولین بار در کشور تولید می‌کند.

بر اساس این گزارش، با راه‌اندازی خط تولید این کارخانه که محصولات آن در صنایع نساجی، کاغذسازی، داروسازی و پتروشیمی مورد استفاده قرار می‌گیرد، علاوه بر اینکه سالانه 10 میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی، بیش از 5 هزار تن نیز به خارج از کشور صادرات می‌شود.

با تولید آب اکسیژنه که پیش از این از کره‌جنوبی و ترکیه وارد کشور می‌شد، بیش از 100 اشتغال مستقیم و 1500 شغل غیر‌مستقیم ایجاد کرده است.

همچنین با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استاندار آذربایجان شرقی عملیات اجرایی بیمارستان 327 تختخوابی تامین اجتماعی در شهرک خاوران شروع شد.

این بیمارستان با سرمایه گذاری 100 میلیون یورویی اتریشی ها به صورت فاینانس احداث می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز