ثبت رکورد ٥١٦ متر حفاری تمام مکانیزه در خط ٦ مترو

تی بی ام به میدان شهدا رسید

۱۳۹۵/۰۴/۲۷ - ۰۸:۳۲:۱۹
کد خبر: ۴۳۲۴۵۶
تی بی ام به میدان شهدا رسید
طی مراسمی با حضور معاون شهردار تهران دستگاه تی بی ام از میدان شهدا خارج شد .

به گزارش خبر گزاری برنا، مهدی پورهاشمی در مراسم ورود دستگاه حفار مترو ( تی بی ام ) به ایستگاه میدان شهدا با اشاره به اینکه پروژه خط ٦ متروی تهران به طول ٣١کیلومتر به دو روش مکانیزه و سنتی در حال احداث است، گفت : بخش ابتدایی این مسیر بطول ١٠٧٧١متر از ایستگاه دولت آباد تا ایستگاه صیاد شیرازی است که توسط دستگاه حفار تونل تمام مقطع ( تی بی ام ) حفاری می شود و در ادامه مسیر تا ایستگاه سولقان روش سنتی مورد استفاده قرار گرفته است . 

مجری خط ٦ مترو تهران با اشاره به اینکه دستگاه حفار ( تی بی ام ) پس از حفاری ٨.٥ کیلومتر مسیر از دولت آباد و عبور از ایستگاه های کیان شهر ، بعثت ، منصور ، میدان خراسان و امیرکبیر امروز به میدان شهدا رسیده است، تصریح کرد : پیش از این عقب ماندگی هایی در حفاری مکانیزه داشتیم که به همت کارکنان مترو طی ماه گذشته با ثبت رکورد ٥١٦ متر در یک ماه حفاری تمام مقطع، عقب افتادگی جبران شد . 

وی با بیان اینکه ٧٨ جبهه کاری و ٧ هزار و ٧٤٢ پرسنل عملیات عمرانی خط ٦ را برعهده دارند، گفت : در کل خط ٦ مترو بالغ بر ٥٨ درصد پیشرفت فیزیکی داریم بطوری که ١.٢ درصد از برنامه زمانبندی هم جلوتر هستیم .

وی با بیان اینکه 1.2 درصد از برنامه زمان بندی پروژه جلوتر هستیم گفت: اکنون 23 کیلومتر حفاری در طول مسیر خط 6 مترو معادل 82 درصد از کار در حفاری تونل صور گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه 10 ماه قبل تنها 5 کیلومتر تونل ساخته شده بود، گفت: اکنون 23 کیلومتر تونل حفاری شده است که این مهم تنها با زحمات بی دریغ پرسنل مترو رقم خورده است.

پورهاشمی تاکید کرد: در پایان شهریور حفاری و لاینینگ تمامی مسیر حفاری شده به اتمام خواهد رسید.

وی تصریح کرد: تاکنون 55 درصد از مسیر تونل حفاری شده (معادل 15 کیلومتر) لاینینگ شده است .

وی گفت : این خط تلاقی با خط 4 مترو داشته به طوری که اکنون ایتسگاه متروی شهدا در خط 4 فعالیت دارد و در زیر آن عملیات عمرانی خط 6 نیز درحال انجام است .

وی در ادامه تصریح کرد: دستگاه تی بی ام خط 6 در حال حاضر به دیواره ایستگاه میدان شهدا رسیده است. این دستگاه درتاریخ 7 اردیبهشت ماه در کیلومترتاژ 7 وارد هوای باز ایستگاه امیرکبیر شده است که این رخداد اولین ورود تی بی ام خط 6 به فضای باز می باشد . پس از آن نیز با حفاری یک کیلومتر از تونل درکیلومتر 8.476 به ایستگاه شهدا رسیده است . 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز